Annons:
Etikettergenusfeminismjämställdhet
Läst 508 ggr
Magi-cat
5/18/18, 6:10 PM

Fick föda i parkeringsgarage

Systemfel, inte bara i Norrland…

Den gravida kvinnan nekades plats på förlossningen på närmaste sjukhus och hänvisades till annan ort, trots att vattnet gått, trots att värkarbetet var i full gång och trots att det var andra barnet.😢

Efter en lång orolig färd kom de fram till parkeringsgaraget vid sjukhuset. Då var förlossningen igång. Inte heller 112 kunde hjälpa till.
Genom en lycklig slump kunde två barnmorskor som råkade befinna sig på plats hjälpa till…Vilket var tur, eftersom barnet föddes med navelsträngen runt halsen.

– Att sitta still i en bil och fastspänd och inte kunna röra sig och samtidigt ha ett intensiva värkar. Ja, det kändes…., säger Jennifer och är tyst och funderar när hon berättar om resan på väg till Östra sjukhuset.

"– Jag blev förvånad och har heller inte fått någon ursäkt från någon. Det kändes väldigt förnedrande att föda i ett parkeringsgarage, säger Jennifer som nu är föräldraledig med en frisk dotter som mår bra trots den turbulenta starten."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/fick-inte-plats-pa-sjukhus-fodde-i-garage?cmpid=del%3Afb%3A20180518%3Afick-inte-plats-pa-sjukhus-fodde-i-garage%3Anyh%3Alp

Jag vill inte ens försöka tänka mig in föräldrarnas och särskilt mammans känsla i den situationen! Så totalt utelämnad!
Det måste bli ett slut på dribblandet med födande kvinnor!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
MonicaLagerquist
5/18/18, 6:34 PM
#1

Helt galet.

Det är ju bara en tidsfråga innan något barn eller mamma dör.

Stolt ägare till fem La permer

[NeferNefer]
5/19/18, 11:11 AM
#2

Vidrigt att det här får ske. Fullständigt vidrigt.

Huygens
5/20/18, 12:04 PM
#3

Stefan Löfven som säkerställer att dina skattepengar jobbar på högtryck.

Upp till toppen
Annons: