Annons:
Etiketterinvandringspolitikflyktingpolitik
Läst 506 ggr
DesK
6/11/18, 9:08 PM

Bra integration

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kl 22 i lördgs kväll var vi och många fler här i byn bjudna till en Iftarfest dvs en muslimsk bryta-fastan-fest. I vår lilla by har vi nu 31 nyanlända familjer och ca 12 ensamkommande flyktingar. Det var familjerna som hade lånat en lokal i byn, för att bjuda oss grannar på iftar, som tack för det välkomnande och den hjälp som de har fått. Det var flera dignande bord med mat och ett stort bord med sötsaker och vi var många som lät oss väl smaka och hade en riktigt trevlig kväll. Positiv integration, när den är som bäst Glad

Bilden fick vi låna av vår granne Carina Lisbeth Lundblad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
Loris M
6/11/18, 9:18 PM
#1

Ser gott ut och vad mycket mat! 🙂 Fint av dem att vilja visa tacksamhet. 🌺

[NeferNefer]
6/12/18, 8:42 AM
#2

Åh, så fint, och vilken fantastisk fest! Underbart 😍

DesK
6/12/18, 9:13 AM
#3

Visst är det fint 🙂 Vi råkade ju flytta hit ungefär samtidigt som de första nyanlända kom hit till byn. Strax efter det så startade jag och några till upp språkkafé i samarbete med Röda korset, Rädda barnen och biblioteket. Under den här vintern har vi haft så många besökare så att vi inte fick plats i vårt lilla bibliotek, men då öppnade Equmeniakyrkan upp, så att vi fick vara i deras fina lite större lokal 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[NeferNefer]
6/12/18, 9:15 AM
#4

Underbart! Jag blir så glad när jag får läsa såna här saker, där det funkar som det ska 🤗🌺

Upp till toppen
Annons: