Annons:
Etikettervåldövergreppmobbning
Läst 1845 ggr
[NeferNefer]
6/14/18, 5:06 AM

Alla är trötta på gnälliga mansbebisar

Äntligen!

https://www.polygon.com/2018/6/13/17458286/battlefield-women-star-wars-rick-morty

“Done with this disingenuous bullshit,” Star Wars: The Last Jedi director Rian Johnson wrote on Twitter in a response to a fan’s concern trolling. “You know the difference between not liking a movie and hatefully harassing a woman so bad she has to get off social media. And you know which of those two we’re talking about here.”

Annons:
[NeferNefer]
6/14/18, 5:20 AM
#1

' “We stand up for the cause, because I think those people who don’t understand it, well, you have two choices: either accept it or don’t buy the game. I’m fine with either or. It’s just not ok.”

This has been happening more and more lately; some of the folks behind the pop culture we enjoy are done pretending like the most toxic fans are worth keeping around.'

Huygens
6/14/18, 11:56 AM
#2

Det är inte vad det ser ut att vara.

Det är inte.

Det rör sej om styrda agendor i syfte att skapa kontrollerad opposition. Anledningen till att dom senaste Star Wars-filmerna är så usla, handlar om agendor som utspelar sej i syfte att sätt person mot person, skapa motsättningar bland allmänheten.

Grupp mot grupp.

Skapa hat.

Ed på The Outer Light har analyserat makthavarnas planer i flera videoklipp. Star Wars-filmerna är gödslade med omotiverade SJW och helt absurd handling, fullkomligt orimlig, där någon t ex slungas ut i rymdens vakuum och sedan lyckas "simma" tillbaka till rymdstationen. Helt orealistiskt och sabotage av filmkonceptet.

(YT, Outer Light, 2018-05-19, 51 min)
(YT/Outer Light, 2018-05-26, 47 min)

Jag är kanske inte så känslig som Ed, men visst kan jag tycka att ett filmkoncept förstörs om alla ingående rollkaraktärer agerar helt ur sina tidigare roller och handlingen är upplöst. Det blir som Ed säger, Clown World. Om handlingen är helt ologisk och orimlig försvinner konsistens och kontinuitet.

Star Wars fans som sett fram mot en bra film, ser istället sin ungdoms fantastivärld söndertrasad. Blandat med Pentagons twittertroll som sprider hatmeddelanden som villigt plockas upp av Bilderberggruppkontrollerad media, kan sedan Illuminatis agenda spelas ut för full maskin.

Jag hoppas folk tänker sej för.

Det som vädras är inte vad det ser ut att vara.

[NeferNefer]
6/14/18, 2:03 PM
#3

Vidare säger Battlefieldskaparna att de inte kommer att sluta med kvinnliga karaktärer. Bra där!

https://www.theverge.com/2018/5/25/17394876/battlefield-v-creators-female-characters-dice-gaming

On Twitter, DICE general manager Oskar Gabrielson addressed the dustup. “First, let me be clear about one thing,” he says. “Player choice and female playable characters are here to stay. We want Battlefield V to represent all those who were a part of the greatest drama in human history, and give players choice to choose and customize the characters they play with.” He adds that the studio is committed to creating games that are inclusive and diverse, as well as fun. “The Battlefield sandbox has always been about playing the way you want,” he concludes. This sometimes means offering fantastical experiences that are neither realistic nor historically accurate, “like attempting to fit three players on a galloping horse, with flamethrowers,” writes Gabrielson. “With BFV you also get the chance to play as who you want. This is #everyonesbattlefield.”

Huygens
6/14/18, 3:00 PM
#4

Mitt intryck är att kvinnliga karaktärer i dataspel är otroligt populära bland manliga spelare. Antingen att spela själva eller att spela tillsammans med.

Jag tror man ska tänka sej för två gånger när man läser en agenda som den nämnd i #3. Någon vill att vi ska tänka vissa tankar. Deras tankar. Inte våra egna.

Artificiellt skapade motsättningar.

Makthavarnas agenda.

Magi-cat
6/14/18, 4:06 PM
#5

#2 Visserligen tycker jag senaste Star Wars-filmen var kass och i avsaknad av själ och hjärta, men jag har sett dåliga filmer förut utan att taga någon större skada av att se "Ungdomens fantasivärld trasas sönder". 🙂

Ska vi granska orimligheter i dessa och liknande filmer så tror jag nog en och annan funnits med sedan begynnelsen…


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
6/14/18, 4:06 PM
#6

#0 Äntligen! 👍


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
[NeferNefer]
6/14/18, 4:07 PM
#7

#5: Haha, det har du helt rätt i 😃

[Hayabusa]
6/14/18, 6:02 PM
#8

"Battlefield V" utspelar sig under WWII, inte att förväxla med "Star Wars: Battlefront".

Saxat från Wikipedia:

"The announcement trailer was met with a backlash from some fans of the series who criticized the game for a lack of historical accuracy and authenticity. Particularly highlighted was the trailer's focus on female frontline soldiers which they felt was an exercise in political correctness. Further complaints were given to the use of certain weapons, prosthetics, and body art as being very uncommon in that time period.[9] However, others critiquing the backlash pointed out that female soldiers did participate in World War II, highlighting real-life examples, and that previous games in the Battlefield series are not seen as having a completely realistic portrayal of war. Some suggested that some of the backlash was due to misogyny, rather than true worries over historical accuracy.[10][11][12][13] In response to the outcry, the game's executive producer Aleksander Grøndal wrote on Twitter that the team would "always put fun over authentic."[14] DICE's general manager Oskar Gabrielson also responded on Twitter, saying "Player choice and female playable characters are here to stay … Our commitment as a studio is to DO everything we can to create games that are inclusive and diverse. We always set out to push boundaries and deliver unexpected experiences."[15]"

PS Jag vill poängtera att jag på intet sätt stör mig på att det finns kvinnor med i Battlefield V.

Huygens
7/2/18, 9:01 PM
#9

Forskare säger att media avsiktligt snedvrider bilden av Star Wars-fans så att dom framställs i ofördelaktig dager. SR

Enligt min mening är det Illuminatiagendan som syns. Media används som redskap för att ställa grupp mot grupp, som aldrig tidigare varit i motsatsförhållande. Notera att SR är del av mediadrevet, så lägg märke till hur SR vinklar artikelinnehållet.

Skapade konflikter för att driva världsplanen framåt.

Huygens
10/3/18, 7:15 PM
#10

50 % är nazister och upp mot 50 % är ryska agenter från dom sociala mediakonton som skrivit negativa trollkommentarer om filmen "The Last Jedi".

Tro på det.

Det innebär att du inte längre kan rikta någon som helst kritik mot en ny Hollywoodfilm utan risk att klassificeras i endera gruppen nazist/ryss eller "troll". Inte ens om filmen saboterar alla tidigare koncept från tidigare filmer, är omättligt orealistisk och usel under all kritik.

Sveriges Radio (2018-10-03) tar upp nazistperspektivet, högerextrema botkonton saboterade den fantastiska filmen "The Last Jedi" genom trollkommentar och falsk opinionspåverkan på nätet.

Tro på det.

Ryska agenters påstådda trollkonton mot "The Last Jedi" nämns litet av Sveriges Radio och påståendet förmedlas aningen kraftfullare av USA-media.

Att det egentligen är USA:s säkerhetstjänst, CIA/Pentagon som av politiska och propagandamässiga skäl står bakom botarna, nämns sparsamt eller inte alls. Sveriges Radio rapporterar utan särskilt mycket källkritik (dvs ifrågasättande, inte enbart källhänvisning).

Calcifer
10/3/18, 8:57 PM
#11

Varit SW fan i över 20 år, gillade inte hennes karaktär i nya filmerna, men inte fasiken har något blivit söndertrasat! Dessutom är det STOR skillnad på att ogilla en karaktär och den som spelar karaktären. Folk får väl sitta hemma och tänka blä vilken värdelös karaktär varför skrevs hon in i manuset! Men att skriva hot och annat vidrigt riktat till skådespelerskan är bara idiotiskt. Det är ingen ursäkt att man älskar Star Wars…


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Huygens
11/6/18, 3:51 PM
#12

Hum, upptäckte precis att jag lyckades posta i fel tråd. Hur det nu gick till. Tråden såg rätt ut vid första anblick. Inlägget blev postat här, jag kopierar över hit. Om admin vill radera den första är det ok.

=================== (Kopierat inlägg nedan) =======================

Är det Illuminati som söker så splittring genom att sätta kvinnor mot män, transsexuella mot kvinnor osv, i en enda lång ond spiral?

Varifrån kommer alla dessa påstådda kvinnohatare som oförklarligt och omotiverat dykt i enorma drivor senaste 8 månaderna bland dataspelare?

Ja-a, på reddit börjar vissa tro att det är spelbolagens egen personal, eller tillfälligt inhyrd personal i låglöneländer som antar rollerna av både kvinnohatare och kvinnoförkämpar. Dvs båda sidor är (tillfälligt?) anställda av samma multinationella spelbolag för att öka uppmärksamheten kring nya dataspel.

Lägg märke till hur aningslöst SVT påstår sej rapportera "oberoende" om dom plötsliga "kvinnohatarna" i dataspelen. SVT, 2018-11-06

Jag har tidigare skrivit om lagändringen år 2012 som gör psy-op och Fake News tillåtet att genomföra för storföretag, för att manipulera allmän opinion (tråd). Mellan åren 1948 - 2012 var den typen av manipulering och produktion av falska nyheter olaglig i USA om den syftade till att lura och styra allmänheten.

Men nu är det lagligt.

Målet är att kanske båda sakerna, dels marknadsföringstrick och att sätta folkgrupp mot folkgrupp. Påhittade "kvinnohatare" mot kvinnoförkämpar mot grupper av transsexuella i en storm av identitetspolitik där alla vanliga ska vara rädda för att stöta sej med någon. T ex, oj jag hejar på Frölunda Indians (wiki), men jag får inte säga det högt för det är rasism eller nazism.

Gå inte på dom multinationella företagens bluffer!

Och tänk er för om ni börjar stötta dom sk Rättvisekrigarna!

Upp till toppen
Annons: