Annons:
Etikettervårdomsorg
Läst 944 ggr
Huygens
6/16/18, 4:23 PM

Akutvård - Var god, avlid

Akutvård, vänta 11 timmar. Mannen på 90 år fick varken mat eller vatten. Avled. SVT

IVO riktar kritik mot Lunds SUS sjukhus.

Bla-bla-bla riktar kritik mot fan-fan-fantasi. Blipp-Blopp-Blupp-Blopp…

Bla-BLA-BLA-bla-Bla-bla-Bla riktar kritik.

Bla-bla-bla-bla…

Blipp-Blopp-Blupp-Blopp följde inte "rutinerna".

Bla-bla-bla-bla-bla… bla…

Det är precis det här vi ska tro på.

SVT Fake News talar om för oss vad vi ska tänka. Makthavarnas tankar.

Blipp-Blopp-Blupp…

Öppnar man munnen och säger att det är något helt annat som pågår, kan responsen bli - "skrattar bara"…

Blipp-Blopp-Blupp-Blopp…

Annons:
[Gnagare2]
6/16/18, 4:48 PM
#1

Vilket träffsäkert inlägg. Det bästa jag läst i år.  "Var god avlid".  Stämmer skrämmande bra in på verkligheten.

vallhund
6/16/18, 5:17 PM
#2

Misstänker att de flesta slutar läsa efter alla dina bla bla i TS,.

Synd när du för en gångs skull skriver ett viktigt samhällsproblem som inte berör rymdödlor  etc…

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[Sia Lo]
6/16/18, 5:29 PM
#3

#2 😃 Tänkte lite detsamma 😃👍

Jag har precis i dagarna vart med om en händelse där min 89 åriga far fick åka med ambulans in riktigt jäkla akut och han togs om hand med största hjälp det kan ingen av oss i hans närhet förneka tvärtom dom gjorde sitt absoluta allt och han är fortfarande med oss tack vare en  snabb insats ❤️

Grodan
6/16/18, 5:31 PM
#4

Fake news eller ej, men det är så att ska du till akuten för hur akut sak som helst så ta med vätska och mat! Bra även om du har egen rullstol eller rullator om du är så svag och sjuk att du inte kan gå.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[Sia Lo]
6/16/18, 5:58 PM
#5

#4 Nope inte det heller för allt  fungerade så himla bra så jag blev överraskad förvånad hur bra allt flöt 😎

#0 Du ser ödlor och konstigheter överallt och jag kan omöjligt ta dig på allvar 😃 men sätt dig in i vardagen så ska du se att allt är inte fy och förbannelse och absolut inga ödlor från Icke 😛 det kan jag garantera 😎

Ha en fin kväll på er  så ses vi 😎

Grodan
6/16/18, 6:00 PM
#6

#5 Vilken tur din far hade. Det är rätt ovanligt (i min värld). Eller rättare skrivet: akuten kan ta mååånga timmar.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
[Sia Lo]
6/16/18, 6:03 PM
#7

Är det + inte i min för jag fick min far tillbaka ❤️ jag bara undrar vad har ni för värderingar i allt jag bara undrar ???

[Sia Lo]
6/17/18, 7:35 AM
#8

#0 Jag fick väldigt svårt att ta din tråd på allvar igår och länkar kan min knasdator inte  läsa däremot klarar den av att lägga in länkar men jag kom över nyheterna i tidningen om mannen idag och så får det bara inte gå till men fake news ,hur kan det vara fake news ? Du får ursäkta Huygens att jag pladdrade bort allvaret i  innebörden men det blev uppriktigt svårt att ta det där inlägget på allvar men händelsen med mannen det är bara för tragiskt.

#6 Tack Grodan och det visar att det kan fungera också men visst tar det timmar på akuten det har inte undgått nån.

Huygens
6/17/18, 12:48 PM
#9

Långsam respons i vården?

Man fick sår på stortån vid fotbehandling på sjukhus. Tvingades amputera foten två gånger. SVT

Bla-Bla-Bla riktar kritik…

Huygens
7/13/18, 11:14 PM
#10

Hjärtlungräddning? Var god, avlid. SVT

Huygens
9/1/18, 6:33 PM
#11

Gravid med kollapsande lungor och på väg att kvävas till döds?

Var god avlid.

SOS-Alarm vägrade skicka ambulans. SVT

Hur var det nu Stefan Löfven sa? Andning är inte ett grundläggande behov? Eller skyller han på "domstolen" för den lag han själv varit med om att stifta?

Huygens
10/20/18, 7:57 PM
#12

En kvinna med svår akut blodförgiftning ringde till sjukvården och sa att hon var för febrig, för sjuk samt för svag, för att ta sej till vårdcentralen. Jourläkaren på Lunds sjukhus, svarade då kvinnan vid upprepade tillfällen, att hon skulle avvakta.

Fyra dagar senare dog kvinnan av blodförgiftningen.

Akutvård - var god avlid. Sveriges Radio

Och som vanlig: Bla-bla-bla riktar kritik…

(I bästa fall.)

Upp till toppen
Annons: