Annons:
Etiketterinvandringspolitikflyktingpolitik
Läst 494 ggr
DesK
6/19/18, 7:31 PM

Flyktingar på jorden, ny rapport från UNHCR

Min goda vän Elisabeth Ödman har delat den här rapporten från UNHCR.

UNHCR har kommit med en ny rapport av nuläget gällande flyktingar på jorden. Nästan 70 miljoner människor är på flykt undan krig, terror, förtryck och andra hemskheter. Hälften är barn och 85% är flyktingar i sina egna länder eller i närliggande länder. De farligaste länderna enligt rapporten är Syrien , Afghanistan, Myanmar, Syd Sudan och Somalia. Turkiet, Pakistan, Uganda och Libanon är de länder som tar emot flest flyktingar. Bara i Bangladesh ett av världens fattigaste länder har man tagit emot 1 miljon flyktingar! Media och vissa politiska partier får det gärna att låta som om ,alla’ tar sig till Europa och Sverige. Nej nej nej. 85% kommer aldrig hit för att de vill vara nära hemlandet och hoppas på att få återvända. Jag tycker att om vi i Sverige tog emot ca 160 000 tusen personer under 2015 (reserverar mig mot om siffran inte är exakt), och varav ca hälften var barn och ungdomar så ska vi nog vara lite mer ödmjuka och hjälpas åt att låta de få en ny start i vårt land. De här människorna får plats här! De här människorna vill jobba! De här människorna vill spela fotboll och utöva andra idrotter! De här människorna vill gå i skola! Vi behöver De här människorna för att vi ska fortsätta att bygga vår välfärd. Jag är glad att många får uppehållstillstånd och kan börja ’betala tillbaka’ för det vill dom. Det ökar mina chanser att få pension när jag behöver det.😀 

Lär känna några du också så får du känna att de gärna lär känna dig med. ❤️

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
[NeferNefer]
6/19/18, 7:41 PM
#1

❤️🌺

Magi-cat
6/19/18, 8:09 PM
#2

🌺❤️


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Loris M
6/19/18, 8:09 PM
#3

Tack Desk! 🌺🤗

Mycket viktigt att informera om hur det förhåller sig när det gäller flyktingar i världen. Det ger mig också hopp när jag läser det som din vän skrivit att vi fortfarande är många som tänker som hon och vi "här inne". ❤️

[NeferNefer]
6/19/18, 8:15 PM
#4

Ja, precis. Som förstår att flyktingar är människor som vi, och som har samma känslor, behov  och rättigheter som vi.

Upp till toppen
Annons: