Annons:
Etikettergenusfeminismjämställdhet
Läst 673 ggr
[NeferNefer]
2018-06-28 08:48

Kapp-Ahl ...

"Kul". Först Gudrun Sjödén, som säger att lågavlönade kvinnor får skylla sig själva för att de "väljer" att stå hemma och baka bullar i stället för att göra karriär (om det ändå var så enkelt. Okunnigt och elakt sagt) … där slutade jag handla i hennes affär.

Min  nya favoritaffär blev Kapp-Ahl, och tro mig, jag har köpt mycket kläder där. Men inte heller där kan jag tydligen känna mig välkommen och respekterad. Jag känner mig snarare nedvärderad och hånad.

Var i hela friden ska jag handla kläder nu då?

https://www.expressen.se/dinapengar/anstallda-rasar-mot-kappahls-ordforande/

"Skrynkliga tanter med vallningar som har svårt att handla på nätet". 

Så anklagas Kappahls ordförande, Anders Bülow, ha beskrivit kvinnliga kunder under ett stormöte hos klädkedjan.

Annons:
Zachis
2018-06-28 09:04
[NeferNefer]
2018-06-28 09:09
#2

Ja, det verkar inte bättre … 🤓

Loris M
2018-06-28 11:10
#3

Man står och gapar. 😮 och blir ledsen och besviken. Fattar inte hur de tänker. Även om de tänkte sådana tankar så hoppas man någonstans att de inte så dumma att de också uttalar det. Dessa "skrynkliga tanter" gör det  möjligt för honom att leva ett gott liv. Så otroligt respektlöst! 😡

[NeferNefer]
2018-06-28 15:19
#4

Ja, vill de inte ha mina skrynkliga vallande icke-nätiga tantpengar så är det okej för mig. 😕

Pyttelite
2018-06-28 19:21
#5

Eller också går man dit och svettar ner deras kläder för att köpa rena och fräscha online sedan.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


[NeferNefer]
2018-06-28 19:58
#6

Kunderna är med all rätt rasande på den respektlösa, misogyna chefen. 

https://www.expressen.se/dinapengar/kundernas-raseri-kraver-kappahl-chefens-avgang/

Annons:
Pyttelite
2018-06-28 20:14
#7

Respektlöst både mot kunder och anställda.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


vendelay
2018-06-28 21:51
#8

Jag tror att företaget http://www.thrivestore.se/ är bra. Snälla, ekologiskt (och eller återvunnet),  och något de kallar "rättvist":

"Är alla era kläder tillverkade under rättvisa villkor? 

Vi kräver full transparens av de varumärken vi arbetar med samt stöter stor tillit till de stora tredjeparts-certifieringarna Fair Wear Foundation, Fairtrade, GOTS och World Fair Trade Organization. "

Jag har aldrig handlat därifrån, för jag bor inte i Gbg och jag handlar helst inte kläder på nätet, men jag skulle vilja. Annars är ju second hand ofta bra alternativ!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[NeferNefer]
2018-06-29 04:15
#9

Tack, snälla Vendelay, för länken. Det verkar mycket intressant!

Second hand tycker jag mycket om, jag köper gärna speciellt från Myrorna och Stadsmissionen, och jag skänker också mycket till dem. Det är nog bara av lathet (tidsbrist) som jag har gått över till vanliga affärer på sistone …

Tant Grön
2018-06-30 19:53
#10

Hade planerat att åka till Kapp_Ahl idag för att titta på byxor. Nu blev det Lindex i stället. Gick förbi Kapp-Ahl och såg bara tre kunder där inne. På Lindex var det desto fler.

[NeferNefer]
2018-06-30 20:18
#11

Det kommer att bli Lindex för mig också hädanefter. Indiska också, och förstås second hand.

Tant Grön
2018-06-30 20:25
#12

Second hand är ju bäst, eller om man syr egna.

[NeferNefer]
2018-06-30 20:31
#13

Ja, faktiskt. 👍

Annons:
Calcifer
2018-07-02 19:47
#14

I stan finns Kappahl och Lindex att välja på. Inget annat. Bara Kappahl som har min storek. Så.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[NeferNefer]
2018-07-02 19:50
#15

Ja, då är det så …

Magi-cat
2018-07-03 12:59
#16

Väldigt illa av den där typen! Och sådana, utan ens vanligt folkvett, sitter i ledande befattningar och tjänar massor av pengar…😕


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[NeferNefer]
2018-07-03 13:00
#17

Precis. Han tjänar pengar på oss men föraktar oss. Osnyggt. Men mina pengar ska han slippa i fortsättningen.

[vallmar]
2018-07-04 18:00
#18

Så här ser det väl ut lite varstans 😃

Förlåt men jag kunde inte förstå den reaktion som det här innebär , snälla vem bryr sig i vad en chef tycker och jag är en av dom han syftar på men jag tycker det är kul och underbart att vara den generationen .

Älska Livet istället för att reta upp er på onödigheter  är mitt råd ❤️

Pyttelite
2018-07-04 18:16
#19

#18 Visst är det så men när en företagsledare hånar sina kunder och anställda blir kanske smaken lite fadd i munnen inte direkt uppfriskande.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Upp till toppen
Annons: