Annons:
Etikettpolitik
Läst 717 ggr
Loris M
8/28/18, 8:19 AM

Stefan Löfven har förstört vårt land

…. eller vänta, hur var det nu igen? En liten repetition för de som är dåligt insatta i hur demokratiska beslut fattas:

"Lite statsvetenskap.

Det är inte Stefan Löfven som ensam stiftar lagar. Vi är alltså inte en diktatur. Håll i hatten, det är RIKSDAGEN som stiftar lagarna.

 I riksdagen sitter 349 ledamöter från SD KD M L C S MP V.

I riksdagen ges ALLA PARTIER möjlighet att få framföra sina åsikter. Det är alltså INGET parti som tystas.

Stefan Löfven är INTE president. 
Han är INTE staDsminister (Det stavas statsminister)

Kungen kan inte göra ett skit åt någonting .

När en motion (alltså ett förslag) läggs fram röstar alltså RIKSDAGEN. Det är alltså inte Stefan Löfven som en ensam bestämmer. När regeringen lägger fram ett förslag kallas det proposition men samma sak gäller. RIKSDAGEN tar ställning.

Nivån på Facebook ibland….

Men det får man väl inte säga i det här jävla landet för då ljuger man."

Skrivet på FB av Micke Mårtensson

Annons:
Lussan20
8/28/18, 9:47 AM
#1

Bra information för de som inte vet! MvhWL👍

Stallmima
8/28/18, 11:11 AM
#2

Nu höll jag på att sätta kaffet i halsen när jag läste rubriken hahahaha  men det är ju detta som är sant och inte tvärt om som folk tror.

[NeferNefer]
8/28/18, 11:17 AM
#3

😃Skönt med lite fakta! Det känns tyvärr som att rätt så många behöver få veta hur det egentligen fungerar. Tack, Loris 🌺

Loris M
8/28/18, 4:10 PM
#4

Ja, den var lite skön. Läste det på morgonen innan jobbet och tyckte att det var så klockrent och roligt. 😃

Loris M
8/28/18, 4:11 PM
#5

… och vad gäller rubriken… jag märker att jag börjat använda samma strategi som journalister när de sätter rubriker. 😃

[NeferNefer]
8/28/18, 5:04 PM
#6

😃Ja, det lockar ju läsare 🌺

Annons:
Upp till toppen
Annons: