Annons:
Etiketterinvandringspolitikflyktingpolitik
Läst 1061 ggr
DesK
9/1/18, 8:41 AM

Emerich Roth

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
Loris M
9/1/18, 8:51 AM
#1

Ur artikeln:

"I snart sagt varje europeiskt parlament finns invalt ett parti med rötter i den nazistiska ideologin. I Sverige har vi Sverigedemokraterna. Vi har således gjort vad tyskarna gjorde i Tyskland 1933, valt in ett nazistiskt parti i parlamentet. Det som sedan hände i nazityskland är ingenting som händer från ena dagen till den andra.

Grogrunden till det hade funnits i flera generationer. Hitler fungerade som en framkallande faktor för det hatet som länge legat latent och grott. Hittills har denna grogrund inte funnits i Sverige, åtminstone inte i sådan omfattning som krävs, för att det som hände i nazityskland ska kunna hända här. Men detta håller på att ändras. Sverigedemokraternas framfart i väljarkåren har medfört en förskjutning av moralen, så att det otänkbara har blivit tänkbart och det omöjliga möjligt. 

Klarsyn har grumlats till skumögdhet, och många verkar inte se vad som håller på att ske. Men jag, som faktiskt har upplevt Förintelsen, ser allt för många likheter mellan nu och då, för att kunna känna mig trygg. Jag är mycket oroad."

Loris M
9/1/18, 8:57 AM
#2

… och det här ovan som jag klistrat in från artikeln är mycket viktigt och något som många verkar inte förstå. Många skrattar åt oss som varnar för SD och menar att de inte är så farliga och inte kan få så stor makt och göra allt de vill. Nej, de kan inte göra alla förändringar på en gång, det är det ingen som tror heller. Det sker steg för steg precis som med Hitler, tills vi inte längre har någon makt att påverka eller stoppa det vi röstat fram.

[NeferNefer]
9/9/18, 9:31 AM
#3

Steg för steg …

Bort med dubbla pass.

Judar och samer kan inte vara svenska.

Invandrare "passar inte in".

Tjänstemän på regeringskansliet rensas ut om de inte är SD-anhängare.

Public service får starkt minskade anslag och nya förhållningsregler.

… och så vidare.

Steg för steg, precis som Emerich Roth säger.

Upp till toppen
Annons: