Annons:
Etikettpolitik
Läst 957 ggr
[NeferNefer]
2018-09-06 07:26

SD för klassklyftor

SD är inte ett arbetarparti. Har aldrig varit, kommer aldrig att bli. Det är ett enfrågeparti, där svaret på alla problem ligger i att kasta ut alla som de definierar som icke-svenskar.

Och för att uppnå det är det bra med större klyftor, ökade polariseringar i samhället, så det är lättare att peka ut "fienden" som vi ska bli av med för att allt ska bli bra (vilket det ju givetvis inte blir!)

http://www.politism.se/story/sds-besked-sverige-skulle-ma-bra-av-storre-inkomstklyftor/#post-64206

(…)

– Vi har en ganska sammanpressad lönestruktur i Sverige i dag och jag skulle om något vilja dra ut det dragspelet lite grand, säger SD:s ekonomisk-politiske talesperson Oscar Sjöstedt till tidningen.

I klartext betyder det: Det är inte tillräckligt stor skillnad mellan de som tjänar lite och de som tjänar mycket. 

Så kan man tycka. Alliansens politik går ut på just detta. Men det är nog bra att Sverigedemokraternas väljare känner till partiets mål med klassklyftorna i Sverige. Om SD får bestämma blir de större.

Annons:
Draken
2018-09-07 13:26
#1

#0 Det löser absolut inte alla problem att "kasta ut" alla icke-svenskar, men rent ekonomiskt så blir det ett kraftigt lyft för Sverige.

Jag håller inte alls med om att "alla ickesvenskar skall ut ur landet", däremot så tycker jag att alla de som bara ställer till med sattyg och elände, våldtar, mördar, knivskärningar i våra skolor, gängbråk etc. Dessa kan de kasta ut och stänga gränserna för.

Svenskar som ställer till med sattyg kan de skicka till Sibirien eller liknande fängelser. Varför skall de vistas i svenska fängelser, där de har det betydligt bättre ställt än väldigt många svenskar eller flyktingar i landet. ?

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Magi-cat
2018-09-07 13:47
#2

"Men det är nog bra att Sverigedemokraternas väljare känner till partiets mål med klassklyftorna i Sverige. Om SD får bestämma blir de större."

Arbetarparti? SD? Nej, verkligen inte! 

Folket önskar inte ökade klassklyftor vilket i praktiken skulle innebära att massor skulle få det sämre och att allt man kämpat för under generationer hamnar i riskzonen. De redan rika däremot skulle få det bättre med en sådan politik…

Vi ska vara stolta över vårt humana och demokratiska Sverige som kommer långt fram i alla internationella jämförelser, och att Sverige är ett land som kan ta emot människor som flytt från förföljelse och diktatur.
Och varje dag kan vi glädjas åt allt det positiva invandrade svenskar tillför!

Det finns mycket kvar att göra och förbättra och mycket att försvara, men det gör vi utan SD.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[NeferNefer]
2018-09-07 13:51
#3

#2: 🌺❤️👍

Magi-cat
2018-09-07 13:52
#4

❤️☀️🤗


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Draken
2018-09-07 15:02
#5

#2

Folket önskar inte ökade klassklyftor vilket i praktiken skulle innebära att massor skulle få det sämre och att allt man kämpat för under generationer hamnar i riskzonen. De redan rika däremot skulle få det bättre med en sådan politik…

*Nej, det önskar inte jag heller. Jag hör inte till de välbärgade, jag har knappt så det går runt varje månad med hyra,mat,kläder och allt vad man behöver för att kunna leva ett någorlunda drägligt liv. Men det blir knappast bättre om Löfven och hans svans får fortsätta i den takt de kör på nu. Indragen LSS, mindre hjälp till handikappade, mindre pengar till skolorna och  vården. Barn blir tvungen att flytta in på institutioner, därför att föräldrarna inte kommer kunna få den ekonomiska hjälp som behövs för att klara sig utan att jobba …pengarna kommer inte finnas. Fattighusen kommer att införas igen, eftersom det kommer inte finnas pengar kvar till pensionerna när du, jag och flera med oss går i pension. Sverige knuffas tillbaka till 1800 talet, är det den framtiden du önskar dina barn och barnbarn.

Vi ska vara stolta över vårt humana och demokratiska Sverige som kommer långt fram i alla internationella jämförelser, och att Sverige är ett land som kan ta emot människor som flytt från förföljelse och diktatur. Och varje dag kan vi glädjas åt allt det positiva invandrade svenskar tillför!

*Ett humant och demokratiskt Sverige, i dagsläget, innebär att Mördare,våldtäktsmän, ungdomshuliganer, både svenska och utländska, kan fortsätta med vad de håller på med, även bakanför murarna i ett fängelse. Internet kallas det. Intagna har fri tillgång till datorer, media etc. I stort sett utan begränsningar.

Det finns mycket kvar att göra och förbättra och mycket att försvara, men det gör vi utan SD.

Vad har de egentligen gjort på dessa 4 år ? Och vad har moderaterna gjort under de 4 åren innan ?
Vårdköerna är dubbelt så långa som de någonsin har varit. Ensamstående föräldrar kan inte ens åka en dagstur med sina barn under semester. Det finns inga jobb, det finns inga lägenheter. äldre som kanske har bott i sina bostäder de senaste 50-60 åren tvingas flytta, för att göra plats för alla immigranter som kommer. Vissa områden i den här stan, kan inte nattpatruljernena (Hemtjänst,hemsjukvård) åka ut till utan beväpnad eskort.

Är detta ett Sverige ni vill leva i, är detta den framtid ni önskar era barn och barnbarn ? Ett är säkert iallafall, jag önskar inte denna framtid, varken för mina barn barnbarn eller någon överhuvudtaget.

Kanske dags att det kommer in helt nytt, friskt blod bland gubbarna och tanterna på regeringskansliet. 

_Jag säger inte att allt blir perfekt och bra om SD kommer till makten, det kan ingen säga säkert. men jag står fast vid att det behövs en förändring, det behövs ett nytt tänk. Och det är jag villig att medverka till att så sker.
_

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Magi-cat
2018-09-07 15:10
#6

#5 Tänk på att ditt "nya tänk" och din "förändring" kan bli en krass och unken verklighet en dag. Och ett kallt och hårt uppvaknande.

"I inspelningen avslöjar Jakobsson hur han har en medhjälpare ”på insidan”.

– I det här fallet så kan personen rigga upp hela riksdagshuset. Plocka bort de tjänstemännen som motarbetar oss, säger Jakobsson. 

– Sätta rätt person på rätt plats. Ifall vi skulle hamna i regeringen."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/dd1ngw/ministrar-rasar-mot-sd-toppens-plan-obehagligt-och-farlig


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Draken
2018-09-07 16:12
#7

Jag håller absolut med om att det känns lite olustigt, men vad är det som säger att detta är sanningen ? Aftonbladet ägs av sossarna, och de har hela tiden grävt fram skandaler och tryckt ner Högerpolitiken. Inte bara SD, utan alla partier som ligger på högersidan.

Men de skriver ingenting om Löfvens alla påfund som dessutom har utsatt Sverige för stora säkerhetsrisker.

Det skrivs ingenting i Vänsterställda medier om våra pensionärer som lider ont och får gå från hus och hem pga att de inte har råd att bo kvar, eller att de får gå ifrån sina hem pga att lägenheterna skall ställas till förfogande för andra.

Det skrivs ingenting om vad som faktiskt blir konsekvenserna när LSS dras in och föräldrar får skicka bort sina barn, därför att de inte får det att gå ihop ekonomiskt utan stöd.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

[Stjärnfall.]
2018-09-07 16:26
#8

Rovfisk, det är många som faller offer för SD pga rädsla, rädsla för våld , rädsla för brott med mera men vet du jag läste för en tid sedan att brotten idag egentligen inte har ökat men vi har tillgång till händelserna på ett helt annat sätt än före internet och med det media vi har idag ser det lätt mycket värre ut och enligt den personen som kan sånt så är det inte nån större skillnad än för 200 år sedan.

Jag ska se om jag kan hitta länken, kollade nyss och  hittade den inte men det var BRÅ dock har vi  ett betydligt grövre våld idag än förr och självklart ska brott stoppas och brottslingar ska innanför murarna med knappast med SD vid makten för då har vi nazism i grunden och det där måste vi får bort till varje pris.

Om du kikar lite i trådarna här på forumet, trådar som ligger uppe nu så ser du vad partiet går för och hur många nazister som kandiderar, uttrycker sig i ord som att använda alla sina AK 4-or och hur många som måste dödas och ett sånt samhälle ska vi absolut inte sträva efter.

Blir det nu SD så kan vi se fram mot en fasansfull diktatur där du inte får röra dig fritt inte tycka som du vill för du riskerar att bli skjuten på fläcken om du är en motståndare .

Jag har satt mig in i en hel del, jag har granskat och bara på senare tid har så mycket hemskheter kommit fram och vill vi har nazister då ska vi rösta på SD, vill vi ha frihet och demokrati rösta då på ett parti som inte har den mörka bakgrund som SD faktiskt har för kommer dom till makten då är det försent och vår frihet den kan vi glömma helt och hållet.

Magi-cat
2018-09-07 16:32
#9

#7 Så du håller med om att "det känns lite olustigt"? Du vägrar ändå att inse sanningen, trots att den här personen blev inspelad på band? Om inte det här räcker, vad krävs då?

Istället börjar du i vanlig stil skjuta över all skuld - på andra…😕

Tror du verkligen på fullt allvar att samma SD som visar sitt rätta ansikte som i länken, skulle värna om våra pensionärer, fattiga och behövande barn? Tror du själv på det där?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Draken
2018-09-07 17:03
#10

#8 Den risken kommer jag att ta i vilket som. Fortsätter Löfven och hans regering i den takt de går fram nu, så kommer inte Sverige vara svenskt mycket längre. Det kommer bli Muslimskt. Jag tar hellre risken att det kan bli diktatur i landet, än att mina barn och barnbarn skall behöva kläs i hucklen och bindas fast vid spisen.

#9 Ja, det håller jag med om. Jag är inte blind och helt förstockad fast på att jag har rätt ….så som vissa andra här inne tydligen är.

Däremot så vet jag att det är väldigt enkelt att manipulera en inspelning och ändra röst och ordalydelse digitalt, för att det skall "bli rätt" enligt vissa.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Magi-cat
2018-09-07 17:30
#11

#10 Så det var dit du ville komma? 😐 Du är beredd att acceptera en diktatur! Förstår du vad det innebär?

Du har fantiserat ihop allt det där och för denna fantasi kan du tänka dig att slänga bort demokratin för oss allesammans…


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[NeferNefer]
2018-09-07 17:33
#12

Okunnigt och ansvarslöst. 😐I bästa fall bara tanklöst.

[Stjärnfall.]
2018-09-07 17:49
#13

#10 Du låter lika arg som jag gjorde för en tid sedan och jag ska säga bums jag tar ingen politiskt ställning i det jag skriver i forum för det är mina egna personliga åsikter och värderingar som är det tyngsta oavsett vad olika partier säger så går jag efter mina egna tankar och värderingar i allt.

Den risken kommer jag att ta i vilket som. Fortsätter Löfven och hans regering i den takt de går fram nu, så kommer inte Sverige vara svenskt mycket längre. Det kommer bli Muslimskt. Jag tar hellre risken att det kan bli diktatur i landet, än att mina barn och barnbarn skall behöva kläs i hucklen och bindas fast vid spisen.

OK så tycker och tror du  men granskar du partiet så är det just dina egna ord dom vill få in dig i allt det där, kvinnan ska stå vid spisen det är ett som SD vill och nej muslimskt kommer det inte heller att bli däremot mångkulturellt och det det är nåt vi ska sträva efter mångfald och inte slå ner på alla i vår väg tvärtom öppna upp oss för en gemenskap och med den kommer så mycket fint så om du bara visste.

Tänk efter nu Firren vill du verkligen ha diktatur eller är du på protestens väg för att du har blivit skrämd ? din egen rädsla speglar så tydligt dina inlägg.

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
[Stjärnfall.]
2018-09-07 18:32
#15

Firren, nu kliver du utanför gränserna om hur det är i andra länder. Låt mig upplysa dig om en sak jag reser två tre gånger i månaden till olika länder däribland arabländer och aldrig någonsin har jag mött det du beskriver.

Jag har aldrig behövt använda huckle men däremot så har jag använt det av respekt mot deras kultur men det finns en jädra skillnad om vi nu ska ta till svordomar så finns en förbannad skillnad.

Besöker jag ett muslimsk land  så får jag ta seden dit jag kommer inget konstigt med det men det finns en skillnad och det är dom som rest världen över i hopp om fred och ett liv i frihet. för dom kommer från krig nåt du och jag omöjligt kan sätta oss in i för vi har inte vart där och att sen förvänta oss att dom ska anpassa sig efter nya förhållanden det tar faktiskt tid.

Dom kommer så småningom in i vårt samhälle men sluta att rikta SD mot dom det är bara ditt eget onda hjärta som talar .

Jag vill ösa kärlek till dig och hoppas att du är mottaglig för gemenskap  mellan människor ❤️

[NeferNefer]
2018-09-07 18:52
#16

#15: ❤️🌺

Magi-cat
2018-09-07 19:02
#17

❤️✨


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Draken
2018-09-07 19:48
#18

#15 Ni kanske anser att jag kliver utanför gränserna. Men om det är så bra i andra länder, varför flyr då befolkningen hit ?

Jag har hört berättelser från mina vänner och även arbetskamrater ...som också är muslimer…….hur det är att leva under vissa "ledare" i arabländerna. Jag tar inte orden ur tomma intet. Kvinnoförtrycket är vidrigt, de enda som får lära sig läsa och skriva är männen. Vågar man säga emot familjefadern, så kan man …i bästa fall…pryglas medvetslös, eller också kan man bli ihjälslagen.

Besöker jag ett muslimsk land  så får jag ta seden dit jag kommer inget konstigt med det men det finns en skillnad och det är dom som rest världen över i hopp om fred och ett liv i frihet. för dom kommer från krig nåt du och jag omöjligt kan sätta oss in i för vi har inte vart där och att sen förvänta oss att dom ska anpassa sig efter nya förhållanden det tar faktiskt tid.

Du säger ju faktiskt emot dig själv här. DU skall ta sedan dit du kommer ….så varför skall inte de ta seden dit de kommer …I detta fall Sverige ?

De vill leva ett liv i frihet och fred ? Likaväl finns det gäng som går bersärkagång på gatorna, de bränner bilar, använder kniv och hotar andra elever i skolorna. VET du egentligen hur mycket sattyg de ställer till med ? Har du ens försökt se utanför din lilla bubbla vad som egentligen händer, eller har du helt enkelt valt att inte se något, därför att det du kanske får se strider emot det du och dina vänner tror ?

Visst tar det tid att anpassa sig, men om man skall kunna anpassa sig, så vill det till att man gör något åt det själv också, inte bara väntar på att dumma svenskar skall servera allt på ett silverfat.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Tant Grön
2018-09-07 19:48
#19

#14 Googlade på kristna kyrkor i Iran och fick upp detta: https://www.tripadvisor.se/Attractions-g293998-Activities-c47-t175-Iran.html

Draken
2018-09-07 19:53
#20

Alltså det är ganska lustigt när jag läser igenom kommentarena i den här tråden. Så fort det kommer inlägg som inte stämmer överens med vänsterpolitoken så blir det ett herrans liv, jag skriver exakt samma sak som ni gör, förutom att jag skriver från högerns synpunkter.

Ni anser att det blir katastrof om SD kommer till makten, och jag anser att det blir katastrof om Löfven får sitta i 4 år till. Ni har er uppfattning om vad som är bra och dåligt, och jag har min …

Skrivs någonting som stödjer vänstern, så blir det massa blommor och hjärtan i komentarena, men skrivs det positivt om högern så blir det genast sura miner och otroligt låga diskutioner.

Det är förresten inte bara i den här tråden, det är övergripande på hela siten.

Ni kanske skall ändra i sitebeskrivningen.
Alla är välkomna till den här siten och får starta egna trådar och diskutioner ….MEN bara om ni är vänsterpolitiska.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Magi-cat
2018-09-07 20:10
#21

#20 Jag tycker den här kommentaren av dig säger det mesta:

Den risken kommer jag att ta i vilket som. Fortsätter Löfven och hans regering i den takt de går fram nu, så kommer inte Sverige vara svenskt mycket längre. Det kommer bli Muslimskt. Jag tar hellre risken att det kan bli diktatur i landet, än att mina barn och barnbarn skall behöva kläs i hucklen och bindas fast vid spisen.

Hissar du diktaturflaggan får du finna dig i mothugg.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Calcifer
2018-09-07 20:16
#22

Förstår inte ens hur folk kan gå på att om SD inte får makten så kommer Sverige bli muslimskt och helt plötsligt kommer alla tvingas gå klädd med slöja och bli bundna vid spisen… öh, ingen som har en verklighetsuppfattning om hur lång tid det tar för ett helt land att byta huvudreligion så att plötsligt följer landets egna lagar en helt ny religion???????????? 

Sen hur man ens kan tro på att det skulle hända tycker jag är fantastiskt. Då har man en otrolig fantasi.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[NeferNefer]
2018-09-07 20:18
#23

Alltså, jag tycker det luktar hjärntvätt lång väg, det där … hur de kan tro på det där är mig en total gåta. Jag tycker det är bedrövligt att folk går på vad som helst.

Loris M
2018-09-07 20:25
#24

#20 Nu vill jag att du lägger ner med att kritisera sajten. Trivs du inte så behöver du inte skriva här.  

Jag vet med säkerhet att det finns personer på sajten som är höger också. Men det är skillnad på att vara höger och att vara SD (i min värld i alla fall). Så det stämmer inte det du skriver. De enda politiska åsikterna jag inte tillåter på sajten är SD-s eftersom alla vettiga människor inser att deras politik är direkt skadlig. Det kommer jag aldrig att tillåta, att någon förskönar deras politik.

Och blommor och hjärtan skickar jag till alla som är MP, C, V, S, M, KD, L och som tydligt tar avstånd från rasismen och SD. ❤️🤗🙂🌺

Calcifer
2018-09-07 20:28
#25

De som röstar SD är lika clueless som tant Råbiff.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[NeferNefer]
2018-09-07 20:42
#26

Ja, tant Råbiff, precis så där är de … det var otroligt roligt då. Nu när vi är omgivna av tant Råbiff är det inte så speciellt skojigt längre.

Draken
2018-09-07 21:15
#27

#24 Jag respekterar din önskan att jag inte ska skriva på siten. Men jag står fast vid mina åsikter och hoppas på att ni öppnar ögonen, innan det är försent. Med det tackar jag för mig.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Calcifer
2018-09-07 21:52
#28

Jag undrar vem det är som ska öppna ögonen……


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Loris M
2018-09-07 22:07
#29

#27 Jag har inte uttryckt någon önskan att du inte ska skriva här utan sagt att du inte behöver göra det om du inte trivs. Du kritiserar ju både mig och sajten så..,

Öppna ögonen är precis vad jag önskar att du och alla andra som sympatiserar med SD, ska göra. Men jag har inga förhoppningar längre. Ni är precis som Tant Råbiff men inser inte det. 😕

Calcifer
2018-09-07 22:42
#30

"Don't be like Tant Råbiff" är nog mitt nya motto.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Loris M
2018-09-07 22:44
#31

#30 😃👍

[NeferNefer]
2018-09-08 07:05
#32

Ett utmärkt motto 😃

Upp till toppen
Annons: