Annons:
Etikettpolitik
Läst 772 ggr
[NeferNefer]
2018-09-06 08:51

SD hot mot demokratin

Just när en trodde att en hade hört det värsta så slår de till igen. Är det inte otroligt? Det som är mest otroligt är förstås att det fortfarande finns vettiga människor som hellre röstar på SD än på ett demokratiskt parti.

I alla fall, den här individen planerar att göra sig av med SD-kritiska personer i regeringskansliet. Jag har svårt att tänka mig att han skulle vara ensam om de planerna. Speciellt som ett möte med Jimmie redan är inbokat.

Vår demokrati, vårt vackra land, allas vårt Sverige! Låt oss värna om allt det fina vi har. Rösta på ett demokratiskt parti i valet ❤️

https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/WL5jJa/hemlig-inspelning-avslojar-sd-toppen-ville-rigga-regeringskansliet

(…)

Det stora flertalet av regeringskansliets Medarbetare har kvar sina anställningar, oavsett vilka som sitter i regeringen.

Jakobsson ska vid upprepade tillfällen ha sagt att han har någon på regeringskansliet – som förser honom med information.

– Han har låtit mig förstå att han har en person, eller fler, på insidan. Som kollar läget, vad folk tycker, och vilka som kan bli ett problem för SD om vi tar över regeringskansliet, säger en uppgiftslämnare.

I inspelningen vill Jakobsson inte nämna namnet på medhjälparen.

Men Jakobsson uppger att medhjälparen redan ska ha träffat ett antal företrädare och att det även finns ett inbokat möte med partiledaren Jimmie Åkesson.

(…)

Annons:
Magi-cat
2018-09-06 08:56
#1

Nefer: Vår demokrati, vårt vackra land, allas vårt Sverige! Låt oss värna om allt det fina vi har. Rösta på ett demokratiskt parti i valet Hjärta

Exakt! 

Var rädd om demokratin och Sverige!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Sjuttan
2018-09-06 09:40
#2

Måste erkänna att jag är både rädd och ledsen över det som pågår. Speciellt när som ovan sagts, även vettiga människor går på SDs "löften". De flesta förfasar sig över Trumpens nedmontering av demokrati i USA men här hemma förstår man inte vad som pågår. Varför???

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

[NeferNefer]
2018-09-06 09:43
#3

Ja, det är otäckt och får mig verkligen att fundera över vad det är de planerar.

DesK
2018-09-06 10:06
#4

Detta är mycket mycket allvarligt! Nu får vi hoppas att en stor majoritet röstar på något av våra demokratiska partier och inte nazistpartiet SD!

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Stjärnfall.]
2018-09-06 10:38
#5

Det här är så otäckt så ord räcker inte till, skrämmande och man mår uppriktigt illa. 

Det är förbaskat bra att sånt här kommer fram nu innan valet,att dom granskas och att eländet kommer fram hur det faktiskt är. Tror många känner sig lurade och ändrar inställning , vi får verkligen hoppas på det.

[NeferNefer]
2018-09-06 12:37
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
starhawk
2018-09-06 16:24
#8

Att SD har nazistiska rötter innebär inte att dom är nazister numera, lika lite som att Vänsterpartiet fortfarande planerar revolution. Socialdemokraterna har ju också lik i garderoben, jag säger bara rasbiologi. Så man kan inte döma efter hur det var i forntiden vi lever faktiskt i tjugoförsta århundradet, häng med nu!

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Magi-cat
2018-09-06 16:37
#9

#8 Rasbiologin är ett dåligt exempel eftersom det var vetenskap (och ett fruktansvärt felspår) på den tiden, inte ett socialdemokratiskt påfund.

SD:s rasistiska och nazistiska rötter ger sig ju till känna i nutid, dagligen.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Stjärnfall.]
2018-09-07 07:34
#10

Det är ingen ände på eländet, mer skit och hemska uttalanden 😡

https://www.expressen.se/nyheter/val-2018/djavla-djungelneger-har-ar-sd-politikernas-nathat/

[NeferNefer]
2018-09-07 08:00
#11

😓

[NeferNefer]
2018-09-07 08:24
#12

Jag saknar ord. Det här måste väl ändå vara straffbart? Uppvigling till mord, eller något.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/KvmyyE/sd-kandidaten-dra-av-alla-ak4or-vi-har

Magi-cat
2018-09-07 08:29
#13

Det måste absolut kunna falla under allmänt. TÄNK om någon annan än just dessa personer sagt någonting ens i närheten!!!
Men den där "normaliseringen", avtrubbningen, griper omkring sig och det ena värre än det andra verkar tolereras. 🤮


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
[NeferNefer]
2018-09-07 08:31
#14

Ja, det är obegripligt … 😭

DesK
2018-09-07 09:27
#15

#12 Fullständigt obegripligt och riktigt otäckt!

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Sjuttan
2018-09-07 09:30
#16

#10 orkade inte läsa allt. Dessa människor kan inte vara svenskar! Så fullständigt onormal och korkad kan man inte vara och samtidigt vara svenk! På något sätt behöver vi befria svenskheten från sååå otäcka individer!

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

[Stjärnfall.]
2018-09-07 16:33
#17

Fy fasen 😕

Vad är det som händer oss, allvarligt det här måste få ett stopp 😡

Sjuttan
2018-09-07 18:34
#18

Javisst. Men hur kommer man åt det? De verkar ju i det fördolda. Himla bra att nu pressen har rotat fram en massa skit!

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

vallhund
2018-09-08 05:10
#19

Eller den där SD tanten som önskade en riksdagsledamot sprängdes i bitar o blev av med armar o ben i ett terrordåd? Eller den intelligensbefriade som hoppades att färjan till Gotland som forslade flyktingar till Gotland skulle förlisa? Trevliga dom är dom där SDarna.

Fanatiska xenofober.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

vallhund
2018-09-08 06:00
#20

"Vad skiljer exempelvis dagens svenska partier och rörelser till höger om Moderaterna i dag från det stora partiet i 1930-talets Tyskland när det gäller begrepp som ”vi representerar folket”, ”mångkultur ska stoppas” och rättigheter kopplade till ”nedärvd essens”? Hur skiljer sig anhängare av nationalistiska och extrema rörelser i sin syn på landsförrädare, begräsningar av kvinnors rättigheter och synen på media? Min bild är att skillnaderna är små – men också att folk i dag helt enkelt inte bryr sig, eftersom vissa sakfrågor prioriteras framför grundläggande värderingar."

http://www.gp.se/debatt/varför-är-vi-så-naiva-i-vår-syn-på-sd-s-värderingar-1.8035086

Rovfisk, jag hoppas du är medveten om vad som hände med människor med funktionsvarianter i dåtidens Tyskland? Kanske något att tänka på innan du röstar på SD, det som hände i Tyskland kan hända här.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
Draken
2018-09-08 06:27
#21

Jag vet vad som händer med människor med funktionshinder under nuvarande regering. Tror knappast det kan bli så mycket sämre under en annan regering.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Magi-cat
2018-09-08 06:56
#22

😮


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[NeferNefer]
2018-09-08 07:09
#23

😐

Lussan20
2018-09-08 07:31
#24

Jag har hört hur det började förra gången, pappa och mamma berättade om släkten och hatet. Kommer detta återupprepas i varje århundrade?

Det börjar smygande, sedan tas de stora tagen. Då kan man inte bromsa.

Vi var bara dygn från att bli ockuperade sist. Vi är obildbara vad gäller historien. Vi lär inte av den och fanatiska unga förnekar den.

Viktigt att alla goda krafter mobiliseras nu , inte låta rädslan slå klorna i oss så vi stillatigande bara ser på. Det är våra barn och barnbarns framtid som gäller. 

I mörkret finns heller ingen pardon. Vi måste fortsätta sprida ljus, godhet, framtids hopp. De unga saknar hopp idag.

De mår psykiskt dåligt och tror att räddningen finns i hatet. Hjälp alla unga att känna framtidshopp. De behöver inte mer prylar de behöver bekräftelse , kärlek och framtidshopp…Mvh/WL

[NeferNefer]
2018-09-08 07:35
#25

WL: ❤️🌺Jodå, det där finns i min släkthistoria. Min farmor blev hårt utsatt av fascisterna under andra världskriget och hennes familj höll på att bli tvångsseparerad men tack och lov fick de hjälp av godhjärtade människor som tänkte med både hjärta och hjärna och inte lydde känslokalla myndigheter.

Upp till toppen
Annons: