Politik

Fem skäl att rösta på SD!

2018-09-06 16:09 #0 av: Magi-cat

Om man är för rasism t.ex. Eller anser att Sverige är skit och håller på att ramla samman vilket i så fall givetvis är invandringens fel. Allt annat som är bristfälligt är förresten också invandringens fel, tro inte annat.

Men nej - det finns inga goda skäl att rösta på SD om vi gillar det här landet. Tänk efter före ni lägger er röst på söndag! 

"Vi och inte minst våra föräldrar liksom far- och morföräldrar har byggt upp ett bra land. Det är inte perfekt men bättre än de flesta andra länder i världen.

Låt oss inte förstöra det på söndag genom att rösta på ett parti som har sina rötter bland nazister och skinnheads. Ett parti som just nu har fullt upp med att utesluta medlemmar som står på valbar plats, efter att de avslöjats med att mygla åt sig skattepengar eller farit ut i omogna rasistiska angrepp på olika sajter – där de trott sig vara anonyma."

Läs mer här:

https://www.magasinetparagraf.se/nyheter/kronikor/52834-fem-goda-skal-att-rosta-pa-sverigedemokraterna-pa-sondag/

En röst med hjärtat är ingen röst på SD.

Sedan håller jag inte med Dick Sundevall om att blankröstning är ett alternativ. I praktiken kan det medverka till att stötta SD. Det finns alltid ett bättre alternativ än så.

Hjärta "Det enda värdiga och anständiga sättet att stoppa asylansökningar är att stoppa krigen." (Wisti)

Anmäl
2018-09-06 16:50 #1 av: NeferNefer

Jag röstar alltid med hjärtat - och hjärnan!! Så jag röstar förstås bara på demokratiska partier. Inga partier som förbereder för statskupp till exempel.

"All tid måste förflyta i sin egen takt. Ibland dricker man kaffe. Ibland dricker man kaffe inte." (Mikael Niemi)

Anmäl
2018-09-06 17:03 #2 av: Calcifer

Jag är ju varken man, rik, homofob, rasist, kvinnohatare eller lite dum i bollen, så nä jag röstar verkligen inte SD.

"I think the problem with people like this is that
they're so stupid they have no idea how stupid they are."

Anmäl
2018-09-06 17:08 #3 av: NeferNefer

#2: Den där beskrivningen stämmer ju in på mig med! FörskräcktSkrattar

"All tid måste förflyta i sin egen takt. Ibland dricker man kaffe. Ibland dricker man kaffe inte." (Mikael Niemi)

Anmäl
2018-09-06 17:14 #4 av: Calcifer

#3 WHAT?! Yrar

Skämtar

Anmäl
2018-09-06 17:18 #5 av: NeferNefer

Ja, what are the odds, liksom! FörskräcktSkrattar

Anmäl
2018-09-06 17:27 #6 av: Calcifer

Ja jag hade ju alltid sett dig som det jag nämnde ovan. Gapskrattar

Anmäl
2018-09-06 17:34 #7 av: NeferNefer

Jag tycker om att vara mystisk och inte avslöja allt om mig själv direkt NinjaMen okejrå, jag är inte homofob eller kvinnohatare, jag erkänner. Resten får du veta senare ... någon gång ...

Gapskrattar

Anmäl
2018-09-06 17:35 #8 av: Wonnalesan

Magi- catHjärtaBlomma Kram från WL

Anmäl
2018-09-06 17:37 #9 av: Magi-cat

#8 Wonnalesan, tack från hjärtat, kram tillbaka! BlommaKramasHjärta

Hjärta "Det enda värdiga och anständiga sättet att stoppa asylansökningar är att stoppa krigen." (Wisti)

Anmäl
2018-09-06 20:22 #10 av: Loris M

HjärtaKramas

Sajtvärd för Förskolan, Lika villkor och Bokcirkel

Medarbetare: Multikulturellt 

Anmäl
2018-09-07 05:10 #11 av: [Stjärnfall.]

#0 BlommaHjärtaBlomma

Anmäl
2018-09-07 07:09 #12 av: Magi-cat

Det här är obehagligt och mer därtill, det är farligt och ett direkt uttalat hot mot demokratin som kommer från en SD:are: (min markering i texten)

"I inspelningen avslöjar Jakobsson hur han har en medhjälpare ”på insidan”.

I det här fallet så kan personen rigga upp hela riksdagshuset. Plocka bort de tjänstemännen som motarbetar oss, säger Jakobsson. 

– Sätta rätt person på rätt plats. Ifall vi skulle hamna i regeringen."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/dd1ngw/ministrar-rasar-mot-sd-toppens-plan-obehagligt-och-farlig

Nu är han avpolletterad men han är säkert inte ensam om det här. I själva verket skryter han om "medhjälpare".

Tänk er för vad ni röstar på!!!

Anmäl
2018-09-07 07:14 #13 av: NeferNefer

Tänk också på Åkessons utfall mot bland annat P3 på sistone ... att kontrollera media är inget som hör hemma i en demokrati.

Anmäl
2018-09-07 07:17 #14 av: Magi-cat

Public service är också oerhört viktigt i en demokrati. SD:are har ju redan tidigare yttrat sig om vad de vill göra med media, ifall chansen skulle yppa sig.

Här har vi självaste Jimmie som uttalar sig:

"– Hade jag varit chef på Sveriges Radio hade jag nog lagt ner P3. Jag tycker det är, till stora delar, politisk vänsterliberal smörja faktiskt och det tror jag är väldigt dåligt, säger Jimmie Åkesson till P3 Nyheter direkt efter utfrågningen i Morgonpasset. "

" Jag tycker att man driver en politisk agenda och är en förlängning av det vänsterliberala etablissemanget som dominerar västvärlden."

Istället ska media "Uppdraget bör handla mer om att bygga sammanhållning, bygga kulturarvet och fokusera på den lokala nyhetsbevakningen. "

Det är en del mycket viktiga komponenter som saknas där, som kritisk granskning.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1646&artikel=7031365

Anmäl
2018-09-07 07:20 #15 av: Magi-cat

#13 Skrev samtidigt. Glad

Det är ytterst allvarligt. Oberörd Här kan ingen inte skylla på att det är någon enskild SD-individ utan inflytande som för fram det, utan det är bossen själv.

Anmäl
2018-09-07 07:23 #16 av: NeferNefer

Precis.

Han har garanterat full koll på spioneriet på regeringskansliets tjänstemän och deras partisympatier också, det där är inget som någon enskild sd-medlem på utkanten sätter igång med på eget bevåg.

Anmäl
2018-09-07 10:04 #17 av: DesK

Det är verkligen riktigt beklämmande att det partiet får så många röster! 

Désirée

Anmäl
2018-09-07 11:06 #18 av: Wonnalesan

Tycker inte ni?

Att det blivit mycket kallare och att de elaka kommentarerna är elakare som den  Ebba sade till Löfven - du är beviset att vem som helst kan bli Statsminister- ja det var vänligt menat sade hon. Tror ni på det?

Jag tycker kylan igår var speciell, min ande sade mig det. Jag såg en mamma som slog sin 1åring för barnet ville ha sin napp nu då vi handlade. Jag sade vänligt-nej gör inte så- men hon ignorerade mig helt. Hon slog den lille hårt på händerna igen. Det var ruggigt och mörkt ute och det drog snålt i själen. Eftersom jag inte se så bra så blir kylan mer tydlig.....Vi får värma varandra!Blomma

Anmäl
2018-09-07 11:11 #19 av: Magi-cat

#18 Jo!!! Reagerade precis som du på den där debatten! Det var otrevligt, aggressivt och taggigt - och det var nog ganska klart vad Ebba menade med det där och inte var det vänligt...Vilar huvudet i handen

Stackars lilla ettåring...Gråter

Kärlek och värme! BlommaHjärtaKramas

Anmäl
2018-09-07 11:15 #21 av: Magi-cat

#20 Eh...va?

Anmäl
2018-09-07 11:19 #22 av: NeferNefer

Mata inte ...

Anmäl
2018-09-07 12:04 #23 av: Rovfisk

#21 #22 Ni behöver inte oroa er. Tänker inte gå vidare in på detta. men visst känns det surt när det kommer fram att alla partier har sina fel och brister ?

Inget parti är perfekt, visa ett enda vallöfte som har hållits de senaste 10 åren ?

*Sajtvärd på Akvariefisk, Autism och Amerikanska bilar.

*Medarbetare på Leopardgecko

Anmäl
2018-09-07 13:27 #24 av: Wonnalesan

Tack Magi-cat det värmer och gör gott i själen...Ger tillbaka en stor dos ljus och värme! mvh/WLBlommaHjärta

Anmäl
2018-09-07 14:13 #25 av: Magi-cat

BlommaHjärtaSol

Anmäl
2018-09-07 14:23 #26 av: Magi-cat

Angående länken i #0 så skriver Dick Sundevall så här i en av punkterna:

"Gillar man knätofs och allehanda gamla sedvänjor och anser att allt som framkommit sedan 1940-talet är moderniteter med utländska influenser som inte hör hemma i Sverige, så ska man rösta på SD."

Jag tyckte det var lite...onödigt. Jag gillar själv "knätofs" (=folkmusik) och kulturarvet är faktiskt viktigt.

Men efter att ha läst runt lite så ser jag att SD tar detta flera steg längre på ett sätt som faktiskt verkar sätta det fria kulturlivet i farozonen.

SD vill ha en styrning av kulturens innehåll på ett sätt som vi inte sett i Sverige tidigare och som vi hoppats slippa behöva se.

Kulturskapare skulle få det svårare och vi skulle få se mer av auktoritära och moraliserande pekpinnar. 

"De upplever att den nationella kulturen är hotad – både utifrån och inifrån nationen – och därför blir det viktigt att skydda den med offentliga medel." (1)

Vidare ses kulturarvet inte som något dynamiskt utan som något nationen har och ska läras in av "andra" i ett "vi-och-dom"-perspektiv.

Kulturarvet ska t.o.m. läras in innan man får bli svensk medborgare:

"Man ska inte bara se medborgarskapet som ett dokument över att man är en registrerad medborgare i det svenska samhället. Det ska också vara ett erkännande och en examen på att man har klarat språktest och tester i svenskt kulturliv, samhällsliv och -orientering, lagar och regler med mera, säger han" (2)

1. https://www.genus.se/nyhet/sd-fokuserar-pa-kulturarv-for-att-skydda-nationen/

2. https://www.svt.se/kultur/kulturvalet-2018-sverigedemokraternas-viktigaste-valfragor

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.