Annons:
Etikettpolitik
Läst 848 ggr
Magi-cat
2018-09-06 16:09

Fem skäl att rösta på SD!

Om man är för rasism t.ex. Eller anser att Sverige är skit och håller på att ramla samman vilket i så fall givetvis är invandringens fel. Allt annat som är bristfälligt är förresten också invandringens fel, tro inte annat.

Men nej - det finns inga goda skäl att rösta på SD om vi gillar det här landet. Tänk efter före ni lägger er röst på söndag! 

"Vi och inte minst våra föräldrar liksom far- och morföräldrar har byggt upp ett bra land. Det är inte perfekt men bättre än de flesta andra länder i världen.

Låt oss inte förstöra det på söndag genom att rösta på ett parti som har sina rötter bland nazister och skinnheads. Ett parti som just nu har fullt upp med att utesluta medlemmar som står på valbar plats, efter att de avslöjats med att mygla åt sig skattepengar eller farit ut i omogna rasistiska angrepp på olika sajter – där de trott sig vara anonyma."

Läs mer här:

https://www.magasinetparagraf.se/nyheter/kronikor/52834-fem-goda-skal-att-rosta-pa-sverigedemokraterna-pa-sondag/

En röst med hjärtat är ingen röst på SD.

Sedan håller jag inte med Dick Sundevall om att blankröstning är ett alternativ. I praktiken kan det medverka till att stötta SD. Det finns alltid ett bättre alternativ än så.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
[NeferNefer]
2018-09-06 16:50
#1

Jag röstar alltid med hjärtat - och hjärnan!! Så jag röstar förstås bara på demokratiska partier. Inga partier som förbereder för statskupp till exempel.

Calcifer
2018-09-06 17:03
#2

Jag är ju varken man, rik, homofob, rasist, kvinnohatare eller lite dum i bollen, så nä jag röstar verkligen inte SD.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[NeferNefer]
2018-09-06 17:08
#3

#2: Den där beskrivningen stämmer ju in på mig med! 😮😃

Calcifer
2018-09-06 17:14
#4

#3 WHAT?! 🤦‍♂️

😉


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[NeferNefer]
2018-09-06 17:18
#5

Ja, what are the odds, liksom! 😮😃

Calcifer
2018-09-06 17:27
#6

Ja jag hade ju alltid sett dig som det jag nämnde ovan. 😂


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
[NeferNefer]
2018-09-06 17:34
#7

Jag tycker om att vara mystisk och inte avslöja allt om mig själv direkt 🦸‍♂️Men okejrå, jag är inte homofob eller kvinnohatare, jag erkänner. Resten får du veta senare … någon gång …

😂

Lussan20
2018-09-06 17:35
#8

Magi- cat❤️🌺 Kram från WL

Magi-cat
2018-09-06 17:37
#9

#8 Wonnalesan, tack från hjärtat, kram tillbaka! 🌺🤗❤️


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Loris M
2018-09-06 20:22
#10

❤️🤗

[Stjärnfall.]
2018-09-07 05:10
#11

#0 🌺❤️🌺

Magi-cat
2018-09-07 07:09
#12

Det här är obehagligt och mer därtill, det är farligt och ett direkt uttalat hot mot demokratin som kommer från en SD:are: (min markering i texten)

"I inspelningen avslöjar Jakobsson hur han har en medhjälpare ”på insidan”.

I det här fallet så kan personen rigga upp hela riksdagshuset. Plocka bort de tjänstemännen som motarbetar oss, säger Jakobsson. 

– Sätta rätt person på rätt plats. Ifall vi skulle hamna i regeringen."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/dd1ngw/ministrar-rasar-mot-sd-toppens-plan-obehagligt-och-farlig

Nu är han avpolletterad men han är säkert inte ensam om det här. I själva verket skryter han om "medhjälpare".

Tänk er för vad ni röstar på!!!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[NeferNefer]
2018-09-07 07:14
#13

Tänk också på Åkessons utfall mot bland annat P3 på sistone … att kontrollera media är inget som hör hemma i en demokrati.

Annons:
Magi-cat
2018-09-07 07:17
#14

Public service är också oerhört viktigt i en demokrati. SD:are har ju redan tidigare yttrat sig om vad de vill göra med media, ifall chansen skulle yppa sig.

Här har vi självaste Jimmie som uttalar sig:

"– Hade jag varit chef på Sveriges Radio hade jag nog lagt ner P3. Jag tycker det är, till stora delar, politisk vänsterliberal smörja faktiskt och det tror jag är väldigt dåligt, säger Jimmie Åkesson till P3 Nyheter direkt efter utfrågningen i Morgonpasset. "

" Jag tycker att man driver en politisk agenda och är en förlängning av det vänsterliberala etablissemanget som dominerar västvärlden."

Istället ska media "Uppdraget bör handla mer om att bygga sammanhållning, bygga kulturarvet och fokusera på den lokala nyhetsbevakningen. "

Det är en del mycket viktiga komponenter som saknas där, som kritisk granskning.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1646&artikel=7031365


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
2018-09-07 07:20
#15

#13 Skrev samtidigt. 🙂

Det är ytterst allvarligt. 😐 Här kan ingen inte skylla på att det är någon enskild SD-individ utan inflytande som för fram det, utan det är bossen själv.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[NeferNefer]
2018-09-07 07:23
#16

Precis.

Han har garanterat full koll på spioneriet på regeringskansliets tjänstemän och deras partisympatier också, det där är inget som någon enskild sd-medlem på utkanten sätter igång med på eget bevåg.

DesK
2018-09-07 10:04
#17

Det är verkligen riktigt beklämmande att det partiet får så många röster!

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Lussan20
2018-09-07 11:06
#18

Tycker inte ni?

Att det blivit mycket kallare och att de elaka kommentarerna är elakare som den  Ebba sade till Löfven - du är beviset att vem som helst kan bli Statsminister- ja det var vänligt menat sade hon. Tror ni på det?

Jag tycker kylan igår var speciell, min ande sade mig det. Jag såg en mamma som slog sin 1åring för barnet ville ha sin napp nu då vi handlade. Jag sade vänligt-nej gör inte så- men hon ignorerade mig helt. Hon slog den lille hårt på händerna igen. Det var ruggigt och mörkt ute och det drog snålt i själen. Eftersom jag inte se så bra så blir kylan mer tydlig…..Vi får värma varandra!🌺

Magi-cat
2018-09-07 11:11
#19

#18 Jo!!! Reagerade precis som du på den där debatten! Det var otrevligt, aggressivt och taggigt - och det var nog ganska klart vad Ebba menade med det där och inte var det vänligt…😕

 Stackars lilla ettåring…😢

Kärlek och värme! 🌺❤️🤗


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Magi-cat
2018-09-07 11:15
#21

#20 Eh…va?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[NeferNefer]
2018-09-07 11:19
#22

Mata inte …

Draken
2018-09-07 12:04
#23

#21 #22 Ni behöver inte oroa er. Tänker inte gå vidare in på detta. men visst känns det surt när det kommer fram att alla partier har sina fel och brister ?

Inget parti är perfekt, visa ett enda vallöfte som har hållits de senaste 10 åren ?

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Lussan20
2018-09-07 13:27
#24

Tack Magi-cat det värmer och gör gott i själen…Ger tillbaka en stor dos ljus och värme! mvh/WL🌺❤️

Magi-cat
2018-09-07 14:13
#25

🌺❤️☀️


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
2018-09-07 14:23
#26

Angående länken i #0 så skriver Dick Sundevall så här i en av punkterna:

"Gillar man knätofs och allehanda gamla sedvänjor och anser att allt som framkommit sedan 1940-talet är moderniteter med utländska influenser som inte hör hemma i Sverige, så ska man rösta på SD."

Jag tyckte det var lite…onödigt. Jag gillar själv "knätofs" (=folkmusik) och kulturarvet är faktiskt viktigt.

Men efter att ha läst runt lite så ser jag att SD tar detta flera steg längre på ett sätt som faktiskt verkar sätta det fria kulturlivet i farozonen.

SD vill ha en styrning av kulturens innehåll på ett sätt som vi inte sett i Sverige tidigare och som vi hoppats slippa behöva se.

Kulturskapare skulle få det svårare och vi skulle få se mer av auktoritära och moraliserande pekpinnar. 

"De upplever att den nationella kulturen är hotad – både utifrån och inifrån nationen – och därför blir det viktigt att skydda den med offentliga medel." (1)

Vidare ses kulturarvet inte som något dynamiskt utan som något nationen har och ska läras in av "andra" i ett "vi-och-dom"-perspektiv.

Kulturarvet ska t.o.m. läras in innan man får bli svensk medborgare:

"Man ska inte bara se medborgarskapet som ett dokument över att man är en registrerad medborgare i det svenska samhället. Det ska också vara ett erkännande och en examen på att man har klarat språktest och tester i svenskt kulturliv, samhällsliv och -orientering, lagar och regler med mera, säger han" (2)

1. https://www.genus.se/nyhet/sd-fokuserar-pa-kulturarv-for-att-skydda-nationen/

2. https://www.svt.se/kultur/kulturvalet-2018-sverigedemokraternas-viktigaste-valfragor


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
2018-09-08 21:23
#27

Dick Sundevall har gjort ett tillägg med anledning av "knätofs":

"Jag har fått påpekanden från några riksspelemän om att jag i krönikan använt ordet ”knätofs” lite slappt och till och med kanske föraktfullt.

   Har förståelse för att det kunnat uppfattas som att om man gillar den folkkulturen så hör man hemma i SD. Det var inte min avsikt.

   Min morfar var en bonde och speleman, som byggde en del nyckelharpor. Vilket innebär att jag definitivt inte föraktar något inom den kulturyttring som jag och andra ibland lite förenklat och slappt benämner knätofs.

   Låt mig citera vad en av riksspelemännen skrev till mig i ett mejl, där det framgår hur det förhåller sig med SD och knätofs:

”SD försöker såklart göra anspråk på folkkulturen som sin, men den snedvridna bilden visar på en djup okunskap i ämnet. Folkkulturen har under århundraden utvecklats genom import av danser, musik, konststilar etc och där det mesta kan spåras ut i Europa och även i ännu längre bort i världen.

Så genuint svenskt är inte folkkulturen när allt kommer kring. Lägg därtill världsmusiken och invandrarnas folkkultur som blivit en viktig del av folkkultursverige av idag."


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Upp till toppen
Annons: