Underbart!! Heja alla tanter som gör uppror mot dumheterna!
"All tid måste förflyta i sin egen takt. Ibland dricker man kaffe. Ibland dricker man kaffe inte." (Mikael Niemi)
Jag ansluter mig lätt till tantupproret. Fram för klokhet och mångfald, mot dumhet och enfald!
"All tid måste förflyta i sin egen takt. Ibland dricker man kaffe. Ibland dricker man kaffe inte." (Mikael Niemi)
Ser man på!
Fram för alla kloka tanter i alla åldrar!
Ansluter mig med glädje under parollen "Fram för klokhet och mångfald, mot dumhet och enfald !"
(Nu kan jag tyvärr inte läsa artiklarna, ska kolla om det finns någon annanstans.)
Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade Fenomen.
Jag kan inte heller läsa artiklarna men jag är helt och hållet för tantuppror! Det kan bara leda till goda och kloka saker!
Dessa underbara tanter!!! Hur kan man bara låta bli att älska dem?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/a2QJk4/polisen-hindrade-kvinnor-att-halla-varandra-i-hand-utanfor-nazisttalt
(...)
Händelsen inträffade vid 13-tiden i centrala Ludvika.
– Kvinnorna ställde sig i en ring runt NMR:s tänt som står uppställt på Storgatan, säger Christina Halling.
Polisen hade patruller på plats som uppmärksammade det. Kort efter det anvisades kvinnorna till en plats en bit ifrån NMR:s tält.
– De här kvinnorna visade sitt missnöje med NMR:s politik. Exakt vad de gjorde vet jag inte, men det var i alla fall lugnt och fredligt.
(...)
Helt klart!
Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.
Klicka här och bli medlem på iFokus
- eller -