Politik

SD:s "verklighet" finns inte

2018-09-07 15:23 #0 av: Magi-cat

Insändare:

"I veckan fick jag besked från SD Skövde om hur min vardag ser ut för dem levererat i min brevlåda.

De vill ”återskapa” ett folkhem som bygger på ”inre solidaritet och sammanhållning”, minsann. Det gör de genom att förtala människorna runt mig. Det gör de genom att försöka skrämma mig för en verklighet som inte finns. Det gör de genom struntprat om överfallsvåldtäkter, om krav på sharia och böneutrop. Det gör de genom att säga att ”det svenska folket trängs undan till förmån för de nyanlända”. Det gör de genom att försöka slå i mig att mina grannar är mina fiender.

Skövde SD, jag har ett budskap tillbaka till er: Jag må vara gammal och dum – så gammal att jag fick er tillrättalagda lilla specialtidning för sextioplussare också. Men jag är inte så gammal och dum att jag inte ser vad ni försöker med."

https://sla.se/debatt/2018/09/06/sd-s-verklighet-finns-inte

GladTummen upp

Hjärta "Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den." (Tage D.)

Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant och Oförklarade fenomen.

Anmäl
2018-09-07 15:29 #1 av: Gronstedt

Läste i förbifarten något om att många lär tycka att Jimmie Åkesson är den partiledare som bäst förstås hur vanliga människor har det (om det inte bar inlindad partireklam förstås). Jag måtte vara ovanlig då, för inte katten verkar han ha en aning om hur jag har det ... 

Anmäl
2018-09-07 15:32 #2 av: Calcifer

SD och deras jäkla lögner kring hur typ "alla" våldtäkter begås av invandrare. Sånt jäkla skitsnack. För det första är det omöjligt att ens föra tillförlitlig statistik när det gäller våldtäkter eftersom de flesta aldrig ens blir anmälda. Men det är väl bekvämt att skylla sånt på invandrare också. 

"I think the problem with people like this is that
they're so stupid they have no idea how stupid they are."

Anmäl
2018-09-07 15:32 #3 av: Wonnalesan

Det är vi äldre som sitter med erfarenhet och kunskapen. Vi som levt och hört våra föräldrar berätta. Vi är kloka som ugglor  och visheten har vi fått genom åren. Inte låter vi oss luras av fagert tal, vi ser genom fasader och hittepå! Vi kämpar vidare så länge vi lever för rättvisa, kärlek och allas lika värde....Kram från WL...Blomma

Anmäl
2018-09-07 16:24 #4 av: Niklas

Jag tyckte den här artikeln var intressant. Sen betyder inte det att jag inte tror att det finns problem.

» Boende i utsatta områden tycker integrationen fungerar bättre - Nyheter (Ekot) | Sveriges Radio

Vänliga hälsningar, Niklas
» Ta med iFokus på semestern. Ny app för iOS och Android.

Anmäl
2018-09-07 16:25 #5 av: Magi-cat

#4 Tack! Tummen upp

Hjärta "Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den." (Tage D.)

Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant och Oförklarade fenomen.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.