Annons:
Etikettpolitik
Läst 1342 ggr
Magi-cat
2018-09-07 15:23

SD:s "verklighet" finns inte

Insändare:

"I veckan fick jag besked från SD Skövde om hur min vardag ser ut för dem levererat i min brevlåda.

De vill ”återskapa” ett folkhem som bygger på ”inre solidaritet och sammanhållning”, minsann. Det gör de genom att förtala människorna runt mig. Det gör de genom att försöka skrämma mig för en verklighet som inte finns. Det gör de genom struntprat om överfallsvåldtäkter, om krav på sharia och böneutrop. Det gör de genom att säga att ”det svenska folket trängs undan till förmån för de nyanlända”. Det gör de genom att försöka slå i mig att mina grannar är mina fiender.

Skövde SD, jag har ett budskap tillbaka till er: Jag må vara gammal och dum – så gammal att jag fick er tillrättalagda lilla specialtidning för sextioplussare också. Men jag är inte så gammal och dum att jag inte ser vad ni försöker med."

https://sla.se/debatt/2018/09/06/sd-s-verklighet-finns-inte

🙂👍


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Gronstedt
2018-09-07 15:29
#1

Läste i förbifarten något om att många lär tycka att Jimmie Åkesson är den partiledare som bäst förstås hur vanliga människor har det (om det inte bar inlindad partireklam förstås). Jag måtte vara ovanlig då, för inte katten verkar han ha en aning om hur jag har det …

Calcifer
2018-09-07 15:32
#2

SD och deras jäkla lögner kring hur typ "alla" våldtäkter begås av invandrare. Sånt jäkla skitsnack. För det första är det omöjligt att ens föra tillförlitlig statistik när det gäller våldtäkter eftersom de flesta aldrig ens blir anmälda. Men det är väl bekvämt att skylla sånt på invandrare också.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Lussan20
2018-09-07 15:32
#3

Det är vi äldre som sitter med erfarenhet och kunskapen. Vi som levt och hört våra föräldrar berätta. Vi är kloka som ugglor  och visheten har vi fått genom åren. Inte låter vi oss luras av fagert tal, vi ser genom fasader och hittepå! Vi kämpar vidare så länge vi lever för rättvisa, kärlek och allas lika värde….Kram från WL…🌺

Niklas
2018-09-07 16:24
#4

Jag tyckte den här artikeln var intressant. Sen betyder inte det att jag inte tror att det finns problem.

» Boende i utsatta områden tycker integrationen fungerar bättre - Nyheter (Ekot) | Sveriges Radio


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Magi-cat
2018-09-07 16:25
#5

#4 Tack! 👍


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Ashestoashhes
2019-03-17 22:23
#6

#2 Snälla gumman, kolla statistiken.

Annons:
Calcifer
2019-03-17 22:37
#7

#6 Kalla mig inte "gumman" i nedlåtande ton, tack. Länka gärna statistik själv om du anser att den finns.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Denna kommentar har tagits bort.
Magi-cat
2019-03-18 15:28
#9

Läs skrivreglerna. Bl.a.:

_ Främlingsfientliga och rasistiska åsikter är inte tillåtna på sajten och kan leda till avstängning utan förvarning.
_

Admin tar utan förvarning bort trådar och inlägg som bryter mot reglerna och/eller inte tillför något, till exempel kommentarer som är förlöjligande eller förminskande.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Denna kommentar har tagits bort.
Maria
2019-03-18 16:12
#11

#10 "Dem flesta våldtäkterna"? Lite språkproblem här kanske😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Loris M
2019-03-18 16:22
#12

Tack till er som anmält! 🌺

Inläggen där personen länkat till nazistiska och rasistiska tidningar är borttagna och personen är avstängd.

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
DesK
2019-03-18 17:46
#14

#13 ”förklara hur dem var nazistiska.” Samma språkproblem här

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Magi-cat
2019-03-18 18:04
#15

Det går ändå inte att diskutera med nya nick som bara kommer in för att vräka ur sig.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[dgfffd]
2019-03-19 07:32
#16

#14 Spelar ingen roll då jag skriver snabbt.

Svara på frågan nu.

Ford -57
2019-03-23 21:24
#17

Jag gjorde lumpen i en stad med 3 regementen, visserligen på -70talet men d hördes aldrig ett ord om nåra våldtäkter, men numera från ett antal år tillbaka händer d väldigt ofta, märkligt, å inte trängs vi undan heller, eller, titta på vårdköer å tandvårdsköer, andra går före skattebetalare, för en 50-lapp,som skattebetalare betalt in, får de som går före hela käften fixad, medan 200.000 pensionärer får gå med trasiga gaddar.😡 Så Sverige e Fantastiskt.

Lussan20
2019-03-24 07:32
#18

 Vi anmälde inte! För förr var det kvinnan som blev ifrågasatt.Tex-varför var du på klubb, du hade kortkort-osv. I hemmet hade mannen rätt att ta vad han ville ha, det liksom ingick, en rätt till kvinnans kropp. Men mest var det nog att vi inte vågade anmäla. heja tjejerna idag som anmäler, även om brottet aldrig utreds. WL

Lussan20
2019-03-24 09:08
#19

Idag tänker jag speciellt på Josefin Nilsson!

Alla kvinnor som misshandlas under alla år jag levt! De får en ros av mig idag, många är döda. Men om vi tiger så ska stenarna tala! Mvh/WL🌺

Magi-cat
2019-03-24 09:59
#20

❤️


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Amandla
2019-03-24 10:48
#21

❤️


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Loris M
2019-03-24 15:02
#22

Exakt! Förut anmälde vi inte och det är fortfarande så att många inte anmäler eftersom kvinnor inte blir trodda på. Se bara hur det gick för Josefins misshandlare. Trots att hon hade bevis där han hotade henne och trots att hon utsattes för svår misshandel fick han tre månader som reducerades till villkorligt dom.  Dessutom, kvinnor lever i skräck för sin förövare och är rädda för konsekvenser om de anmäler. Speciellt när de vet att risken att de hamnar i fängelse och få långa straff är väldigt liten.

"Kvinna till kvinna" brukar skriva att hemmet är den absolut farligaste platsen för kvinnan att vistas i. Det är så otroligt sorgligt men sant. Många kvinnor lever under hot, misshandlas och våldtas av sin partner och ingen får någonsin veta.

Lussan20
2019-03-24 15:14
#23

Tänk på samtyckeslagen! Hur många har sagt nej, men männen tjatat , hotat och tagit vad de anser sig ha rätt till. Män tystnar när man talar om detta. Jag frågar varför? -Ja men det ingår i äktenskapet-, jo visst men inte hur vidrigt som helst med krav och hot. Då dör kärleken…WL🌺

DesK
2019-03-28 07:53
#24

Hittade den här på Fb och tycker att den passar här

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Maria
2019-03-28 07:54
#25

Haha vad bra🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: