Annons:
Etikettpolitik
Läst 2236 ggr
Calcifer
2018-09-07 22:47

Don’t be tant Råbiff på söndag.

Henrik Schyffert la ut detta klipp från deras show Glenn Killing På Grand, med följande text:

"Jag kommer ihåg hur mycket vi skrattade när vi skrev den här hemma i mitt kök på Åsögatan. Det var ju en så DUM sketch. Idén var enkel. Ett anakronistiskt grepp på en känd händelse. Vad skulle hända om man i Tyskland på 30-talet visste vad vi vet idag och ÄNDÅ röstade på fascistiska partier? Idén var så absurd att det blev larvigt och var nått larvigt så skulle vi göra det. Och nu står vi här idag.. 18 år senare. Och plötsligt är det inte så jävla kul längre. Trodde aldrig jag skulle behöve skriva det här men… Don’t be tant Råbiff på söndag. 

Snälla. #dontbetantråbiff #vadsomhelstmeninteSD"

Och han har så jäkla rätt. Jag hade den showen på VHS och minns att jag skrattade som ett as under just den sketchen, och vet att när jag gick teater på gymnasiet så fick vi välja en sketch att spela upp, jag och en kompis och vi valde denna och jag spelade tant Råbiff. Och ja, det var kul, just för att det var så otroligt dumt. Haha, det där kommer ju aldrig kunna hända! Och som Henrik påpekar, nu har det gått 18 år och nu ser man sketchen med en skräckblandad känsla, eftersom vi fan är där. Nu är det nästan verklighet och känns alldeles för nära för att man ska kunna skratta gott åt det. 

Don't be tant Råbiff, speciellt inte på söndag, men helst ALDRIG!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Loris M
2018-09-08 06:15
#1

Skrämmande! Många tant Råbiff har vi sett här under de senaste månaderna. Oavsett vad vi skriver om SD och visar på allt dåligt de gjort och sagt så försvarar de det. Så många forskare, kändisar, kulturarbetare, svenska veteraner…. har tagit avstånd från SD och vädjar till folk att välja demokratin, men de som röstar på SD är inne i sin bubbla som byggts upp av alla lögner de läst och all hat och osäkerhet de känner att inga vettiga argument kan passera genom skallen och stanna där. 😕

[NeferNefer]
2018-09-08 07:31
#2

Ja, men åtminstone är de äntligen ärliga. Det finns ju de som skriver att de gärna ser diktatur här i Sverige. 🤮Så okunnigt!

Jag tänker röra om i grytorna när jag röstar! Jag lägger mina röster på V! Och på den punkten är jag Tant Rödbetsbiff, för jag ändrar mig inte. Det har gått för långt! SD:arna vill förstöra vårt underbara Sverige. Vi kan inte låta folk som hatar oss och allt vårt land står för få makten över oss.

Lussan20
2018-09-08 07:40
#3

Ja man väljer hatet! Väldigt belysande satir!

Kan inte låta bli att ta ett Bibelord i sammanhanget. Jag tror det var Paulus som sade- Det goda jag vill -det gör jag inte. Men det onda jag inte vill-det gör jag-. Ibland är det eviga sanningar som talar…Mvh/WL🌺

[NeferNefer]
2018-09-08 07:41
#4

Jag gör det goda jag vill. 🌺❤️

DesK
2018-09-08 07:41
#5

Jag instämmer med er och sketchen! Förvisso älskar jag att äta råbiff, men för det röstar jag inte på något icke demokratiskt parti. Vi måste värna om vår demokrati.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
[Stjärnfall.]
2018-09-08 08:17
#7

Rösta med hjärtat, rösta för allas rätt till frihet  att vara den dom är❤️

#0 Så himla bra skrivet 👍

Rovfisk, tänk efter nu för det gäller dig också att leva i ett land där vi har demokrati och rättigheter för du vill väl ändå inte behandlas illa det kan jag inte tänka mig att du vill.

Denna kommentar har tagits bort.
[NeferNefer]
2018-09-08 09:29
#9

BÃ¥t, Kanada, Flagg, Halifax, Segel

(Bild från Pixabay)

Calcifer
2018-09-08 11:02
#10

Nåt som är sjukt är att folk kan okunnigt stötta SD även efter att ha sett hur den extrempolitiken har fuckat upp USA efter att Trump och hans patrask tog makten.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[NeferNefer]
2018-09-08 13:06
#11

Ryssland. Ungern. USA. Sverige ska inte bli nästa. Rösta rätt, rösta på demokrati för oss alla.

Calcifer
2018-09-08 14:45
#12

Ja, det vore jävligt hemskt om Sverige blev nästa i en rad av länder som totalt förstörde sitt eget land genom sin extrema rasism. Vi har ju alltid setts av omvärlden som ett välkomnande land förut.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[NeferNefer]
2018-09-09 09:13
#13

Snart ska tant Rödbetsbiff gå och rösta med hjärta och hjärna ❤️

Annons:
Loris M
2018-09-09 09:16
#14

Samma här. ❤️

[NeferNefer]
2018-09-09 09:18
#15

Som jag skrev i en annan tråd (om 50 argument för att rösta på Vänsterpartiet):

Ett till argument, från mig, och det är faktiskt SD-väljare som har gett mig det argumentet! L brukar berömma sig själva för att vara den främsta motståndaren till SD, men faktum är att SD-anhängarna lägger mest krut på att svartmåla V. Det innebär att de själva ser V som det största hotet mot deras politik, och det är ett utmärkt gott betyg till V, tycker jag.

Magi-cat
2018-09-09 09:20
#16

Röstade igår. 🙂❤️


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[NeferNefer]
2018-09-09 09:21
#17

👍❤️

Upp till toppen
Annons: