Annons:
Etiketterrasismfrämlingsfientlighet
Läst 2174 ggr
[Stjärnfall.]
2018-09-08 03:54

Dom passar inte in i Sverige

Annons:
vallhund
2018-09-08 04:43
#1

Jag såg debatten i TV 😡

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[Stjärnfall.]
2018-09-08 04:50
#2

Det var ett hemskt uttalande av honom 😕 det där hoppas jag dom förlorar stort på och att folk ser vad dom faktiskt går för.

vallhund
2018-09-08 05:14
#3

Tja dom har ju sjunkit sista dagarna, förhoppningsvis är det fler som märkervartåt det barkar. JÅ uttrycker sig ganska plupmt o osminkat  i de senaste dagarnas debatter.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Calcifer
2018-09-08 05:25
#4

😡


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Draken
2018-09-08 05:46
#5

Hmmmmm……Jag såg också debatten , och i vanlig ordning väljer Aftonbladet att skriva vad de tycker det ska stå.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Lussan20
2018-09-08 06:14
#6

Sandlådenivå.

Nu faller maskerna.

Ebba som kränker människor, igår var det Jonas som fick tillmälet -Stödgren- debatten innan var det  Löfven som hon hånade med orden- du är beviset på att vem som helst kan bli Statsminister-. Eller liknande. Men nu har väl Jimmy bevisat det alla kloka misstänkt , eller?

Men vilket gäng, vad ger de för trygghet  till samhället? Det är som att släppa ut 5åringar i bilar i trafiken. Skrik högst, var mest elak, förvridna ansikten av ilska,-vi ska vinna- med alla medel. Vi skrattade här för det var en nivå som aldrig skådats i Svensk politik. Det går ju inte ens att bemöta.

Desperation på hög nivå.   Mvh/WL🌺

Annons:
Sjuttan
2018-09-08 06:36
#7

Ja de som ännu inte fattat poängen verkar vara hjärntvättade.

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

[Stjärnfall.]
2018-09-08 06:52
#8

#5 Jag såg också debatten , och i vanlig ordning väljer Aftonbladet att skriva vad de tycker det ska stå.

Nu var det inte Aftonbladet det handlade om utan hur Jimmie uttrycker sig vilket finns inspelat och kan inte undgå nån.

Håller med er övriga här i tråden, det är sandlådenivå och ren hjärntvätt för begriper man inte allvaret i det här så förstår man väldigt lite.

Magi-cat
2018-09-08 07:00
#9

#5 De  skrev ju vad han faktiskt sade!

När Annie Lööf reagerade gick Åkesson till angrepp på henne!

Även om du håller med SD så måste du ju förstå att andra reagerar, så skyll inte på Aftonbladet här.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

vallhund
2018-09-08 14:49
#10

#5 Står samma i DN, Expressen o SvD. Tillsammans med videoklipp från debatten, det är altså ingenting som AB hittat på.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Magi-cat
2018-09-08 14:53
#11

#5 Om du tycker Aftonbladet har fel, vad är det då du själv hör att han säger?

Och om han nu faktiskt säger vad han säger, tycker du då att det är rätt eller fel?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Calcifer
2018-09-08 14:59
#12

När en tidning rapporterar med direkta citat och dessutom ackompanjerar det med klipp där faktiska citat är sagda - hur fan är det då att skriva vad man "tycker ska stå"?


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Draken
2018-09-08 16:17
#13

Dom kan inte anpassa sig, de kan inte få jobb pga att de inte kan språket. Läs Åkessons förklaring i media. Efter slutdebatten .

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Calcifer
2018-09-08 16:23
#14

#13 Ja eller hur. Det gäller såklart ALLA. Även de som gör det till sin första prioritering att lära sig språket i samma ögonblick de kommer hit och pratar helt okej svenska efter en inte allt för lång tid… Det tog mig sex månader i Japan, helt novis på språket, innan jag hade kunnat få ett jobb i t:ex en butik eller så för att jag behärskade språket så pass bra. Sex månader är ju en OTROLIGT orimlig tidsgräns att sätta på att någon har flytt från krig till att kunna ett språk tillräckligt för att få någon slags jobb…


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Denna kommentar har tagits bort.
Calcifer
2018-09-08 16:45
#16

#15 Och naturligtvis har du källor på detta.

Och de svenskar (som är majoriteten som begår dessa vidriga brott) vad ska vi göra med dem? Ge dem sex månaders fängelse för våldtäkt för det är ju rimligt, de är ju ändå svenskar…


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

vallhund
2018-09-08 17:08
#17

#15 Hört talas om källkritik? När man påstår saker hör det till god netikett att man redovisar sina källor.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Draken
2018-09-08 17:39
#18

Mitt inlägg #15 Är mina egna tankar kring detta. Var har jag skrivit att det ä någon annan som har sagt det ? Eller är det Åkesson som har inplanerat er chip i min skalle, där det är förprogrammerat vad jag, PERSONLIGEN, tycker är rätt och riktigt ? Ni är ju helt otroliga.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Calcifer
2018-09-08 17:50
#19

#18 Nåja. När man säger "sparka ut dem med huvudet före" får man väl räkna med efterfrågor…


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Magi-cat
2018-09-08 17:53
#20

#18 Borde du inte ta reda på hur det förhåller sig i verkligheten innan du vräker ur dig?
Du gör grova generaliseringar utifrån ett felaktig antagande. "Majoritet"? !

Hur tror du det känns för alla dessa utlandsfödda som arbetar och sliter i vård, hemtjänst, skolan, som brandmän och i industrin osv när sådana som du och Åkesson buntar ihop dem med kriminella, bara för att de är födda utanför landets gränser?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Magi-cat
2018-09-08 18:20
#22

#21 "…som tyvärr är majoritet bland nyanlända "

Majoritet? Hur vet du det?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Draken
2018-09-08 18:36
#23

#22 Det räcker med att man tittar på nyheterna, flashback Eller andra medier. Det räcker med att jag bara tittar så långt som till granngården där jag bor. Eller en förort till stan, där nattpatruljen får ha med sig beväpnade väktare för att ens våga gå in i området där vårdtagarna bor. En annan förort till stan där det bara är bråk och knivslagsmål. Skolan i Jönköping bara här om dagen. Gängbråken i Ronneby.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Magi-cat
2018-09-08 18:38
#24

#23 Jag antar att det är ointressant om jag räknar upp en väldig massa andra områden där allt är kolugnt? 🙂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Calcifer
2018-09-08 18:45
#25

Flashback kan verkligen inte användas som källa. Det kan nog även de som är användare där hålla med om…


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Draken
2018-09-08 19:05
#26

#23 Nej absolut inte. Jag vet att det finns även lugna områden. Men nu ville du ha belägg för mitt påstående att nyanlända kriminella är majoritet. Och det skrev jag. Just här jag bor är det lungt, de flesta gatorna, förutom två, i förorten där vi bor är det hur lungt som helst. Förutom nån enstaka svensk gnällkärring som bråkar på allt och alla. Jag är inte blind. Jag har ingenting emot de som sköter sig, som jobbar och betalar skatt, de som faktiskt försöker. Men det enda ni ser är att jag röstar på SD, alltså är jag pr.automatik rasist och/eller nasist. Jag är inte blint överens med Åkessons hela politik, men jag tror inte ni är blint överens med era partiers hela politik heller ? Jag jobbar själv inom sjukvården, och i vissa fall föredrar jag att jobba med mina utländska kollegor hellre än mina svenska kollegor. Några av våra läkare på avdelningen är utlänningar, har inga problem att jobba med dem heller. Mina barns läkare är Från Syrien ( tror jag det var), världens bästa, i mina ögon, barnläkare. Makens neurolog är också utlänning ( Indier tror jag) Också en mycket skicklig läkare.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Magi-cat
2018-09-08 19:10
#27

#26 Det är en artskillnad här. Var du inte t.o.m. villig att acceptera diktatur?

" Jag tar hellre risken att det kan bli diktatur i landet, än att mina barn och barnbarn skall behöva kläs i hucklen och bindas fast vid spisen."


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Novachan
2018-09-08 19:22
#28

#24 Ja "kolugna" områden utgör förmodligen en majoritet men det finns områden där det är väldigt oroligt i olika delar av Sverige och det är inget man ska förneka. Likaså att oroligheter har spridit sig mer och mer över städer med oroliga områden genom åren. Jag har fått erfara och sett en hel del av spridningen t.ex. genom att bo i båda bostadsområdena där handgranater hittades (båda fallen gängrelaterade om jag inte minns fel) och jag har varit hemma när någon har försökt bryta sig in i vårt trapphus  och sedan hört om grannar som inte hade lika tur vad gäller rån i bostad och ägodelar i garage och förråd… Områden som betraktas som lugna och trygga i vanliga fall…

Jag tror absolut inte att majoriteten av invandrare är kriminella eller skyldiga till andra tråkigheter men att det finns, liksom en del av svenska befolkningen, en liten del av dem som sysslar med sådant. Det behövs åtgärder vad gäller kriminalitet och trygghet oavsett de skyldigas bakgrund.

Draken
2018-09-08 19:37
#29

Ajdå. Börjar du få slut på argument ? Men visst jag ska svara på din fråga. Av två onda ting, så väljer jag det mi st onda, att det finns risk att det blir svensk diktatur ( vilket jag har svårt att tro att det ska bli) Får nuvarande regering fortsätta i den takt de håller på nu. Så kommer det bli problem, .MIN EGEN ÅSIKT, inte bara med integrationen, utan även med sjukvård skolor pensioner etc. Jag riskerar hellre att det blir svensk diktatur, än att löfvens briljanta idé med LSS t.ex, ( vilket dessutom kommer innebära att två av mina barn blir satt på institution .) går igenom.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Calcifer
2018-09-08 19:48
#30

Uhm. Men det är väl en stor skillnad där man röstar för nån som har 1-2 åsikter man inte håller med om än där typ 90% av deras bullshit är nåt man inte håller med om….

Nej jag kan inte rösta på ett parti som tycker EXAKT som mig. Men det är ju rätt logiskt…


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Draken
2018-09-08 19:59
#31

Ja precis. Jag håller inte med om Åkessons hela flyktingpolitik. Annars så har han ungefär samma vallöften som alla andra partier. De andra partierna har misslyckats så nu är det Åkessons tur att försöka, och förmodligen misslyckas än också. Men mycket sämre kan det omöjligt bli. Vi har provat röd/grön regering. Vi har provat alliansen. Inget av dem har fungerat Kanske dags för nästa " block" att försöka.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

vallhund
2018-09-08 21:08
#32

#23 Jag svarar utifrån hur du skriver, inte utefter att du röstar på SD.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

vallhund
2018-09-08 21:11
#33

#23 Nej det räcker inte med att läsa kvällsblaskor eller övriga media eller din omgivning. Ämnet har forskats på o resultaten stämmer inte med vad du påstår.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

vallhund
2018-09-08 21:16
#34

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Calcifer
2018-09-08 22:01
#38

Nä det är ju obekvämt när man får klipp där Åkesson säger EXAKT det pressen rapporterar att han säger…


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Denna kommentar har tagits bort.
Magi-cat
2018-09-09 08:28
#40

En insändare som jag hittade på FB, mycket tänkvärd:

"Jag och min familj ”passade inte heller in” när vi kom till Sverige 1990 som flyktingar. Vet du, Jimmie Åkesson, varför vi inte passade in? För vi hade precis lämnat vårt hemland och anlänt i Sverige efter en 4 dagars bussresa som kunde innebära förnedring, våld eller t.om avrättning. En risk som mina föräldrar valde att ta för att jag och mina syskon inte skulle behöva leva ett liv i rädsla och förtryck.

Och jag håller med dig Jimmie Åkesson -vi passade nog inte in. Vi hade haft på oss samma kläder i fyra dagar och hade enbart en väska med blöjor och 2.000 kronor med oss.

Men vet du, Jimmie Åkesson att när vi kom fram till flyktinglägret utanför Jönköping välkomnades vi av svensk polis (noteras bör att mina föräldrar var livrädda för polisen i vårt hemland) som lekte med oss barn, förklarade att Sverige skulle göra allt i sin makt för att vi barn skulle få en trygg uppväxt.

Och det var precis vad vi fick. En trygg uppväxt.

Därför, Jimmie Åkesson, har jag och min familj under våra snart 30 år i Sverige, gjort allt i vår makt för att ”passa in” och kämpat för att kunna betala tillbaka vår skuld. Jag och min familj har skapat över 100 arbetstillfällen i Sverige och betalat mer skatt här än vad du någonsin kommer att göra.

Vi, Jimmie Åkesson, har kunnat göra detta för att det Sverige vi kom till och älskar, ansåg att vi passade in."


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[NeferNefer]
2018-09-09 08:48
#41

❤️🌺👍

Annons:
Sjuttan
2018-09-09 09:46
#42

#40 Tack för att du delade. Man blir varm om hjärtat. 💖

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

Magi-cat
2018-09-09 09:47
#43

❤️


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Stjärnfall.]
2018-09-09 10:01
#44

Bästa Rovfisk, jag får känslan av att du utgår från att alla som skriver här är Vänster men så är inte fallet. Jag är borgerligt uppväxt men jag har också värderingar och en förhoppning om allas väl.

Hade förtidsröstat men ändrade mig och oavsett hur det går för dom vi alla röstar på har jag en önskan om allas väl för det är det viktigaste av allt ❤️

Upp till toppen
Annons: