Annons:
Etikettpolitik
Läst 495 ggr
Magi-cat
2018-09-08 08:36

SD - ett hot mot den fria forskningen

SD bekänner färg även när det gäller vetenskap och forskning. De vill gärna ha forskning, men inte sådan forskning som visar att de har fel, är kontentan…Och det som de inte gillar vill de styra.

"– Det är obehagligt att höra SD:s företrädare säga att han tycker att han ska kunna gå in och bedöma vad som är vetenskap och inte och utifrån det styra forskningen, säger Helene Hellmark Knutsson (S).

I en intervju med SVT Vetenskap uttryckte SD:s forskningspolitiska talesperson Robert Stenkvist att viss genusforskning och viss forskning om rasism inte vilar på vetenskaplig grund. Därför anser han att politiker måste ställa hårdare krav på forskningen. "

(min markering i texten)

https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/det-ar-sadant-som-vi-ser-i-lander-med-mer-auktoritar-ledning


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
[NeferNefer]
2018-09-08 08:46
#1

SD vill styra forskningen, Åkesson vill styra public service, SD vill bestämma vilka tjänstemän som ska arbeta i regeringskansliet, Åkesson vill kasta ut alla invandrare.

Ledande sd-politiker hyllar öppet det fascistiska Ungern och den inte heller så demokratiska Putin.

Till och med här på Lika villkor har en sd-röstare sagt att hen gärna ser diktatur i Sverige.

Finns det verkligen någon kvar som på allvar inbillar sig att SD är ett demokratiskt parti? 🤔

Magi-cat
2018-09-08 09:19
#2

Det verkar inte spela någon roll hur mycket de gör bort sig, viftar med järnrör eller bekänner färg, en del vill ÄNDÅ rösta på SD och riskera diktatur…Det är mig helt och totalt obegripligt. Och väldigt otäckt.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[NeferNefer]
2018-09-08 09:26
#3

😕Och okunnigt. Naivt. De verkar tro att just de ska klara sig …

Novachan
2018-09-08 09:29
#4

Politik får baseras på forskning, INTE tvärtom! Då förstörs ju hela poängen med forskning. Det här ska man vara vaksam över oavsett om det är tal om SD eller annat parti

[NeferNefer]
2018-09-09 09:12
#5

Utan forskning stannar utvecklingen. Politiker ska inte styra forskarna!

Upp till toppen
Annons: