Annons:
Etiketternormervärderingar
Läst 1010 ggr
[NeferNefer]
9/8/18, 11:10 PM

Förlorad etik och moral - Sverige är illa ute!

Viktigt att tänka på. En plånboksröst på SD är helt kontraproduktiv.

https://www.va.se/nyheter/2018/09/07/techstjarnans-oro-infor-valet-tappar-vi-etik-och-moral-i-politiken-samtidigt-som-folk-rostar-med-planboken-ar-sverige-riktigt-illa-ute/

Svenskar är som änglar utan vingar, men går SD starkt framåt i valet ser jag kanske ingen annan möjlighet än att lämna mitt älskade Sverige och ta företaget med mig. Det hävdar Mohammed Homman, grundare av snabbväxande biotechbolaget Vironova.

(…)

”Jag har 15 nationaliteter i mitt bolag och anställer kompetenta människor från hela världen, men på senare tid har jag fått en massa signaler där man undrar vad det är för högerextrema vindar som blåser i Sverige och om man ens vågar flytta hit. Det är inte det Sverige jag lärde mig att älska”, säger Mohammed Homman.

Han driver en rad bolag, däribland biotechbolaget Vironova, har tilldelats medalj av kungen för sina insatser bland ”nya svenskar” och har också utsetts till ”Leaders of Tomorrow” av amerikanska Academy of Achievements.

Likt många andra techbolagentreprenörer konstaterar han att det är svårt att hitta duktiga programmerare – särskilt om de räds en flytt till Sverige.

”Det här är smarta personer som tänker på sina barns utbildning, sjukvård och pension och jag får allt oftare frågor om rasism och om barnen riskerar att bli mobbade i skolan för att de är mörkhåriga.”

(…)

Annons:
DesK
9/8/18, 11:16 PM
#1

Instämmer! En röst på SD är aldrig rätt!

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Magi-cat
9/9/18, 7:26 AM
#2

"Det här är smarta personer som tänker på sina barns utbildning, sjukvård och pension och jag får allt oftare frågor om rasism och om barnen riskerar att bli mobbade i skolan för att de är mörkhåriga"

Så tragiskt. 😕

SD ska inte få förstöra det goda i det här landet. Rösta rätt! ❤️


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[NeferNefer]
9/9/18, 7:29 AM
#3

Rösta med hjärta och hjärna, rösta rätt ❤️

Upp till toppen
Annons: