Politik

Goda chanser att Fi kommer in

2018-09-09 09:35 #0 av: NeferNefer

Det vore underbart. Jag skulle älska att se Fi i riksdag och helst även i regering! De får mina röster i kommun och landsting i alla fallHjärta

https://www.expressen.se/nyheter/val-2018/gudrun-schyman-goda-chanser-att-vi-kommer-in-/

(...)

Gudrun Schyman, partiledare för Feministiskt initiativ, Fi, är hoppfull inför valresultatet.

– Det är spännande naturligtvis. Vi har listor i mer än 50 kommuner, 59 kommuner tror jag att det är nu. Det är mer än en tredubbling från förra gången. Vi har listor i nio landsting eller regioner, det är mer än en fyrdubbling mot förra gången. Sen har vi riksdagslistan förstås.

Under valrörelsens sista dag har hon talat på flera olika platser i Stockholm, bland annat Sergels torg och Mariatorget.

– Jag tror att vi har väldigt goda chanser att komma in, säger Gudrun Schyman

(...)

"All tid måste förflyta i sin egen takt. Ibland dricker man kaffe. Ibland dricker man kaffe inte." (Mikael Niemi)

Anmäl
2018-09-09 09:38 #1 av: Wonnalesan

Vi håller alla tummar! Mvh/WLBlomma

Anmäl
2018-09-09 09:44 #2 av: Magi-cat

Om det ändå vore så väl! Blomma

Hjärta "Det enda värdiga och anständiga sättet att stoppa asylansökningar är att stoppa krigen." (Wisti)

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.