Annons:
Etikettpolitik
Läst 637 ggr
[NeferNefer]
2018-09-14 08:47

Intern kritik mot Åkesson

"Högmod går före fall", som de säger.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/VR84q1/intern-sd-kritik-mot-partiledningen-hogmod-gar-fore-fall

(…)

Enligt SD-källor framstod Åkesson som okunnig och nonchalant när han i en intervju med SvD viftade bort frågor om hålen i partiets budget genom att hänvisa till partiets ”räknenissar”.

Även i efterföljande utfrågningen i SVT hade han svårt att komma med konkreta svar.

– Högmod går före fall. Han tror att han stå över såna saker som budget. Han vill ge sken av att hans stora uppdrag är att rädda landet, säger en person med insyn.

En annan person uttrycker det mindre drastiskt.

– Han borde kunna vår budget. Utfrågningen i SVT och hans debatt med Bildt var några anledningar till tappet, säger en SD-politiker.

(…)

Annons:
Magi-cat
2018-09-14 08:53
#1

Såg just det. 

"Vi tog ut segern i förskott.". Uppenbarligen trodde många det skulle bli en lätt färd mot seger.
Nu kommer kritik. Samt påståenden om valfusk (som givetvis missgynnat just dem) och diverse kritik mot valsystemet.🤪

Surt, sa räven…


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Lussan20
2018-09-14 09:02
#2

Ja surt sa räven!

Men kan ett land drivas av en fråga och rädsla för människor?

Klart inte det går ihop! Deras maktgalenskap och övertro på sin egen förträfflighet säger just det-högmod går före fall-. Men kan någon tro att de med sin torftiga politik kan styra ett land. Hur naiv får man bli?

Sandlådepolitiken har varit gräslig till detta val, Bert Karlsson och Ebba är två av samma skrot och korn, att kränka och förlöjliga.

Vi andra vill väl ha högre nivå på politiken?   Mvh/WL🌺

Magi-cat
2018-09-14 09:03
#3

Instämmer, Wonnalesan!🙂🌺


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[NeferNefer]
2018-09-14 09:13
#4

Jag håller också med, Wonnalesan ❤️

koppargaller
2018-09-14 10:12
#5

JÅ verkade få hybris veckan före valet o kläckte ur sig en hel del grodor (sitt sanna jag?)

Upp till toppen
Annons: