Annons:
Etikettpolitik
Läst 954 ggr
Magi-cat
2018-09-14 21:15

Ge SD makt över skolan!

SD fick 54 % av rösterna på en skola i Sjöbo. Då är det ju inte mer än rätt att skolan anpassas efter deras önskemål, eller hur?
(OBS varning; satir)

Några goda exempel:

" I skolmatsalen bör man stödja den svenska matkulturen och omedelbart servera helsvensk mat. Isterband på måndag, raggmunk och fläsk på tisdag, kroppkakor på onsdag, sill och potatis på torsdag och så salta biten på fredag.

   I uppehållsytor bör högtalarna spela klassisk svensk folkmusik eller hederlig svensk dansbandsmusik. Kramgoa låtar 14 på ständig repeat. På musiklektionerna blir det nyckelharpa och dragspel.

   På idrottslektionerna blir det varpa och korgboll. På svensklektionerna blir det Stagnelius och Heidenstam för hela slanten. Engelskalektionerna ställs in.

   Geografiundervisningen kan fokusera på de svenska landskapen och eleverna kan i biologiundervisningen få fördjupa sig kring svenska fågelläten – ja, inte flyttfåglarna då så klart."

https://www.magasinetparagraf.se/nyheter/kronikor/52921-ge-sverigedemokraterna-makt-over-skolan/


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
[NeferNefer]
2018-09-14 21:18
#1

😂

Fast raggmunk går väl inte. Det är det potatis i, och potatisen kommer från Sydamerika. (Fast en rasist berättade iofs för mig en gång att potatisen uppfanns av Jonas Alströmer, så jag kan ju ha fel).

Magi-cat
2018-09-14 21:27
#2

😂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Maria
2018-09-14 21:29
#3

Haha så bra 😊

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Loris M
2018-09-14 21:30
#4

😂

Det är satir ja, men de har på riktigt gått i den riktningen när de kommit med förslag till ändringar till läroplaner både skolans och förskolans. När man läser förslagen så sitter man och gapar för allt som på något sätt har med andra kulturer, andra språk, allas lika värde att göra ska bort. 

De är inte kloka. 😕

Novachan
2018-09-14 21:30
#5

#1 Och ingen potatis till sillen på torsdagar 😉

Är inte insatt i vad SD har sagt att de vill förändra i skolor… kanske jag inte hört om det för att de inte prioriterar det så högt?

Annons:
Lussan20
2018-09-14 21:41
#7

Kålrötter och grisfötter kanske istället för potatis.

Så rätt tänkt.

Mycket roligt och tänkvärt. Svampsoppa och krösamos, hihi! Mvh/WL

Glöm inte får i kål!😃(jösses så glada barnen blir)

Tant Grön
2018-09-14 21:48
#8

Ha, ha, glöm inte pölsa och rovor. 😃

Calcifer
2018-09-14 22:02
#9

Vart har ni surströmmingen då? Eller serveras den bara på speciella högtider i skolan kanske…


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

tlover
2018-09-14 23:50
#10

#9 Surmört kanske är mer för vardagen?

l'm back

Lussan20
2018-09-15 08:27
#11

Surmört! Hihi.

Här i Norrköping där fattigdomen var så stor under 17-1800 talet, så tjuvfiskade de fattiga Lax i Motala Ström. Efter nedsmutsningen av vattnet kanske från textilindustrin dog Laxen ut, men har nu med renare vatten åter inplanterats. Fabrikerna har blivit bostäder och universitet. Men än går det inte att mata skolbarnen med Lax, så det får nog bli en surmört! 😃

Magi-cat
2018-09-15 08:45
#12

Här blir Björn Söder tårögd över en sillmacka mitt i det multikulturella förfallet:

"Plötsligt. Jag såg ett litet ljus i den för övrigt mörka omgivningen.Sillamackor, stod det på skylten"

https://www.interasistmen.se/dumheter/bjorn-soder-borja-grata-efter-att-hittat-en-sillamacka-bland-morka-moln/


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[NeferNefer]
2018-09-15 09:10
#13

Jag kan tycka att det är väl bara att köpa sill och göra mackor hemma. Inte ska han behöva längta efter det så han börjar gråta på en marknad.

Annons:
Magi-cat
2018-09-15 14:45
#14

Javisst, han kan få hjälp på plats om så är! 👍


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[NeferNefer]
2018-09-15 14:46
#15

Det låter ju utmärkt! Då behöver vi inte lägga några pengar på att förse honom med sillamackor när han är iväg från hemmet. (Inte för vi hade gjort det ändå … det finns betydligt mer ömmande fall)

Lona
2018-09-15 17:40
#16

Jag kan till och med tänka mig att skänka några sillaburkar om han håller sig borta från korkade uttalanden… (Tämligen riskfritt att utlova ;-) )


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Magi-cat
2018-09-15 19:17
#17

😃


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[NeferNefer]
2018-09-15 19:20
#18

👍😃

Upp till toppen
Annons: