Annons:
Etikettpolitik
Läst 638 ggr
Magi-cat
9/18/18, 11:33 AM

Mera lyft för Sverige!

Sverige klättrar från plats 14 till plats 7 i FN:s välståndsliga!

"en som vill röra om i grytan måste vara djupt okunnig om världen eller genuint korkad."

Det finns så oerhört mycket som är bra i det här underbara landet, även om det finns problem och saker att uppröras över, smått som stort.
Det är alltför lätt att bli bortskämd, lyssna på politiker och "Svärjevänner" som svartmålar landet, att tro att "förändring" är något som automatiskt är bra bara det kommer från visst håll, att det finns enkla (men inhumana)  "lösningar", men tänk efter…

Vi har sluppit krig och vi är inte i krig!

Gå inte på myten om systemkollaps där det gäller att "segra - eller dö"!

"Att många människor i utsatta områden röstar på Socialdemokraterna handlar nog i ganska stor utsträckning om att de gillar Sverige och att de inte vill sabba något som funkar. Det är egentligen inte ett parti de röstar på, utan ett land.

   Till skillnad från de som kallar sig Sverigevänner så tror de på vårt land. Till skillnad från de som kallar sig Sverigevänner så är de Sverigevänner."

https://www.magasinetparagraf.se/nyheter/kronikor/52932-en-applad-till-vara-duktiga-politiker/


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Lussan20
9/18/18, 11:50 AM
#1

Ja det gäller att inte förgiftas av brunsmörjan! Utan se klart och vara positiv till förbättringar….Mvh/WL🌺

Anonym
Anonym
9/18/18, 12:09 PM
#2

Med tanke på hur hett SD hatas i på denna sida så skrivs det väldigt mycket om dem. Varför inte byta till "vi som hatar SD.ifokus. Större delen av inläggen här handlar ju om det.

Lussan20
9/18/18, 12:13 PM
#3

Hat är ett starkt ord, säger hellre ogillar för min del. Men man kanske ska fråga sig varför så många inte gillar föraktet för sann Demokrati?

Magi-cat
9/18/18, 12:15 PM
#4

#2 Du har nog tittat snett om du ser hat på den här sidan. 

Denna tråd och flera i samma anda på sidan handlar främst om det positiva  med Sverige. Det behöver ju lyftas fram det som är bra, tycker du inte det?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Sommarek
9/18/18, 12:29 PM
#5

#2 Du menar att det är något konstigt med att folk ogillar rasism, homofobi och sexism? Utveckla gärna.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

[Hayabusa]
9/18/18, 12:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Saxat från HD (låst artikel).

Annons:
[Hayabusa]
9/18/18, 12:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Från samma artikel som i #6

[Dharma]2
9/18/18, 12:55 PM
#8

Jag hade inte tänkt lägga mig i politiska diskussioner  igen men ,

 #2  Med tanke på hur hett SD hatas i på denna sida så skrivs det väldigt mycket om dem. Varför inte byta till "vi som hatar SD.ifokus. Större delen av inläggen här handlar ju om det.

Nu går du lite väl långt för jag kan inte se att nån hatar däremot kämpas det för allas rätt och lika värde samt så är det bara bra folk det kan jag garantera dig. Det är inte alltid vi tycker lika om allt och det kan ingen kräva av nån men det är bra folk som enbart vill att alla ska ha det rättvist.

#0 Visst finns mycket bra i vårt land det kan ingen av oss komma från och tyvärr dras vi lätt med i den politiska hysteri som har vart så pass att vi lätt glömmer allt gott som finns omkring oss.

Jag tycker Wonnalesan uttrycker det så bra med ordet förgiftas av brunsmörjan för det är så himla lätt att trilla dit och helt glömma allt det bra vi faktiskt har och vara tacksamma med tanke på hur det ser ut i många länder så har vi det alla tiders toppen här i Sverige 🌺

Loris M
9/18/18, 6:24 PM
#9

Inlägg #2 har röstats bort men jag har valt att återpublicera det. Dels för att de flesta inlägg efter det är riktade mot det inlägget, dels för att jag tycker att det visar vad denna sajt får utstå för kritik hela tiden och varför jag tvingats moderera hårdare på sistone. 

#2 Med tanke på hur "vänligt inställda" SD är mot HBTQ-personer, invandrade, kvinnor m.fl. och med tanke på att sajten kämpar för allas lika värde oavsett bakgrund, kön, sexuell läggning, så är det inte alls konstigt att många inlägg handlar om dem. När SD slutar vara hatiska mot dessa grupper kommer vi att sluta skriva om dem.

Du kan ju alltid skriva om det här på sajten "Vi som älskar SD ifokus"  och beklaga dig där. Det brukar folk göra när de blir bortröstade här eller får kommentarer de ogillar.

[Dharma]2
9/19/18, 5:19 PM
#10

Alla tiders snyggt Loris 👍 👍 👍

Dels för att de flesta inlägg efter det är riktade mot det inlägget, dels för att jag tycker att det visar vad denna sajt får utstå för kritik hela tiden och varför jag tvingats moderera hårdare på sistone. 

👍

Det är som jag skrev i #8  det bara bra folk det kan jag garantera dig. Det är inte alltid vi tycker lika om allt och det kan ingen kräva av nån men det är bra folk som enbart vill att alla ska ha det rättvist.

🌺❤️🌺

Kram 🤗

vallhund
9/20/18, 9:18 AM
#11

#2 Ganska fegt att skriva anonymt.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Upp till toppen
Annons: