Annons:
Etiketthbtq
Läst 644 ggr
Magi-cat
2018-09-19 18:07

Plockade bort pride-flaggan i vallokal

Det är knappt man vill tro det är sant!😡

Först var det SD-aren som krävde att pride-flaggor skulle tas ner på ett bibliotek där man hade förtidsröstningen.

Sedan plockades regnbågsflaggan ner från Universitetsbiblioteket i Umeå på valdagen! 

"Efter ett samtal mellan valarbetare och personal på biblioteket plockades regnbågsflaggan i informationsdisken bort."

"Christer Edeholt, kontaktperson för Svenska Biblioteksföreningens expertnätverk för HBTQ-frågor, ser allvarligt på händelsen.

– Det visar på en kunskapsbrist i samhället. Flaggan sätts upp för att markera att lokalen är ett tryggt rum, om man då tar bort den har man ryckt undan mattan för den tryggheten.  "

Kunskapsbrist, säger man…
Möjligen, eller värre. Jag förstår inte ens att man i nutid kommer på idén? 🤔 Inte av några vettiga skäl i alla fall…

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=109&artikel=7046155


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
[NeferNefer]
2018-09-19 18:15
#1

😓I bästa fall okunnigt … och oavsett vilket onödigt!

vallhund
2018-09-19 19:50
#2

Har ju flyttat från vildmarken, kändes bre i hjärtat att lokala kyrkan hade en regnbågsflagga i samma flaggstång som sin egen.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Lona
2018-09-21 11:45
#3

#2, Vår kyrka hade enbart prideflaggan vilket väckte diskussioner men kyrkan stod på sig. Tror till och med att den förstördes av "någon" men det kom upp en ny direkt. Jag är inte ens med i Svenska kyrkan men där får de min respekt!


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Magi-cat
2018-09-21 11:49
#4

#3 👍


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Lona
2018-09-22 15:55
#5

De har dessutom numera en öppet homosexuell präst vars make är diakon i församlingen. Kan tänka mig att paret har fått hantera en hel del skit och fördomar under resans gång… SÅ gött när församlingen tar ställning i liknande frågor och inte bara kör vidare på ett stelbent, förlegat sätt!


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Upp till toppen
Annons: