Annons:
Etikettövrigt
Läst 632 ggr
Loris M
2018-09-29 20:44

Uppdrag granskning - Safet Makas

Vet inte om ni kommer ihåg Safet Makas fallet, men nu har det kommit en dokumentär i fyra delar om honom och allt som hände och Uppdrag granskning hjälper honom att få ihop alla pusselbitar. 

Det var förra året som Safet blev uppringd precis när han kom till jobbet och någon sa att han måste åka hem igen eftersom det brinner i hans lägenhet. Han åker tillbaka och ser då sin äldsta son liggandes på marken när de försöker återuppliva honom. Men innan han hinner göra något blir han gripen av polisen på plats misstänkt för mordet på hela sin familj - hans fru och deras tre barn. 

Det visar sig senare att det var hans fru som genomfört ett utvidgat självmord och skar halsen på deras barn och sedan tog självmord. Utredningen visade att de skulle vräkas samma dag och att hans fru slutat betala räkningar sedan två år tillbaka och att även socialtjänsten varit inkopplad under 1,5 år utan att Safet visste något om det. Så nu söker han svar och försöker förstå varför socialtjänsten aldrig tog kontakt med honom utan litade på att frun meddelat honom allt. Han hade kunnat rädda sina barn.

Här är första delen! Jag orkade inte se hela, får ta det en annan gång, för det är så sorgligt och att se hur han gråter och saknar sina barn. 😢

https://www.svtplay.se/video/19441692/uppdrag-granskning/uppdrag-granskning-sasong-19-safet-och-sanningen-del-1-av-4

Annons:
[NeferNefer]
2018-09-29 20:50
#1

😢

Calcifer
2018-09-29 20:53
#2

Kommer inte orka se heller, alldeles för känslosamt och hemskt att det fick gå så långt. 😢


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

koppargaller
2018-09-29 20:56
#3

😭

Magi-cat
2018-09-29 21:55
#4

Så ofattbart och djupt tragiskt! 😢


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Tuulikki]
2018-09-30 00:32
#5

Jag såg alla klipp tidigare idag och tårarna rann konstant. Fy sjutton 💔

Maria
2018-09-30 07:49
#6

Så fruktansvärt sorgligt. Jag ångrar mig nästan att jag såg programmet för det fastnade i hjärtat.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Loris M
2018-09-30 08:01
#7

Jag är fortfarande inne på den första. Har gjort flera försök att titta men det är så hjärtskärande att se hur han sörjer och tvättar kläder och hänger upp dem för att skapa en känsla att barnen är hos honom…

Upp till toppen
Annons: