Politik

Viktigt budskap från Fredspristagare

2018-10-06 09:54 #0 av: Loris M

Denis Mukwege är en av två årets Nobels Fredspristagare och han strategi mot hatet tycker jag alla borde ta till sig. Så här säger han:

– Min strategi är att besvara hatet med ännu mer kärlek, visa att ondskan aldrig kommer att segra. Hjärta

"För läkaren Denis Mukwege har svenskt bistånd spelat en viktig roll. Tack vare ett stipendium från svenska Pingstmissionen kunde Denis Mukwege utbilda sig till läkare. Panzisjukhuset, där han blev chef år 2002, byggdes också med stöd från Sida, Läkarmissionen och Pingstmissionens utvecklingssamarbete, PMU. Än i dag står Läkarmissionen och PMU för delar av sjukhusets finansiering, något som bland annat stöttas av Radiohjälpens insamling Världens barn."

https://www.omvarlden.se/Branschnytt/nyheter-2018/svenskt-bistand-har-stottat-arets-fredspristagare-denis-mukwege/

Sajtvärd för Förskolan, Lika villkor och Bokcirkel

Medarbetare: Multikulturellt 

Anmäl
2018-10-06 09:56 #1 av: NeferNefer

Så vist sagt av honom. KramasHan är verkligen en värdig vinnare. Äntligen börjar de välja vettigt!

"All tid måste förflyta i sin egen takt. Ibland dricker man kaffe. Ibland dricker man kaffe inte." (Mikael Niemi)

Anmäl
2018-10-06 10:02 #2 av: Sjuttan

Önskar att världen vore full av sådana män!

Anmäl
2018-10-06 10:05 #3 av: NeferNefer

Ja, det önskar faktiskt jag med. Hjärta

"All tid måste förflyta i sin egen takt. Ibland dricker man kaffe. Ibland dricker man kaffe inte." (Mikael Niemi)

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.