Annons:
Etikettergenusfeminismjämställdhet
Läst 444 ggr
[NeferNefer]
2018-10-15 15:17

Metoo-dagen

Idag är det Metoo-dagen! Grattis, Metoo! Fantastiskt att du finns, för det har öppnat upp världen för så många som trodde de var ensamma om att bli utsatta och förändrat så mycket. 

http://www.metoo-dagen.se/

Annons:
Maria
2018-10-16 08:09
#1

Ja det har verkligen blivit något stort och jag hoppas innerligt att det blivit en ögonöppnare som stannar kvar.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

wildfire
2018-10-16 16:44
#2

Det här växte nåt enormt och jag hoppas det fortsätter att växa för det är så viktigt och så många som blivit utsatta samtidigt finns också ett mörkertal som ännu inte vågat sig fram så det här hoppas jag innerligt får fortsätta i all tid och evighet så alla som blivit utsatta vågar sig fram och protestera 😎

Lona
2018-10-22 21:25
#3

Och även att många killar och män inser att deras "oskyldiga klapp i rumpan" eller lite "Ooops, 'råkade' visst tafsa lite här och var" faktiskt är sexuella trakasserier och inte är ok! 
Jag har inte en enda kvinnlig vän som aldrig har blivit tafsad på, vid ett eller annat tillfälle. Ett långt steg från "lite kladdande" till en grov våldtäkt kan tyckas, men nånstans måste vi börja att ändra värderingarna.
Jag ska inte behöva säga till någon att min kropp är min, det borde vara självklart!


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Upp till toppen
Annons: