Normer och värderingar

Om sjalar och att ta seden dit du kommer

2018-10-22 06:34 #0 av: [NeferNefer]

Intressant om hur en svensk jurist egentligen ser ut.

http://www.dagensjuridik.se/2012/11/om-det-handlar-om-att-ta-seden-dit

"All tid måste förflyta i sin egen takt. Ibland dricker man kaffe. Ibland dricker man kaffe inte." (Mikael Niemi)

Anmäl
2018-10-22 08:22 #1 av: DesK

Mycket bra skrivet Glad

Désirée

Anmäl
2018-10-22 18:14 #2 av: wildfire

Nej jag kan inte tycka att det passar med slöja öht men kanske  för dom som är muslimer kan det vara bra men för oss andra nej vi är i Sverige nu 

Anmäl
2018-10-22 18:57 #3 av: DesK

#2 Hur ser du skillnad på en muslimsk kvinna som bär sjal och en västerländsk kvinna som bär sjal. Jag använder alltid sjal under den kalla årstiden och handlar gärna vackra sjalar tillsammans med mina muslimska grannar. Jag är och förblir kristen, men har inga problem med att respektera andra trosinriktningar och dess yttre attribut.

Désirée

Anmäl
2018-10-22 19:00 #4 av: [NeferNefer]

Jag bär också alltid sjal när det är kallt. Jag tycker det ser så fult ut med mössa på mig (fast på andra kan mössor vara fint, märk väl!), så det är helt och hållet ett kokett val av mig.

"All tid måste förflyta i sin egen takt. Ibland dricker man kaffe. Ibland dricker man kaffe inte." (Mikael Niemi)

Anmäl
2018-10-22 19:04 #5 av: DesK

#4 Håller med dig, på mig ser mössa fult ut och dessutom så kliar alla mössor och jag fryser om öronen, därför väljer jag sjal Glad

Désirée

Anmäl
2018-10-22 19:06 #6 av: [NeferNefer]

Ja, fy, mössor kliar också Fryser

Anmäl
2018-10-23 17:55 #7 av: tlover

Jag bär också ganska ofta sjal, mer förr däremot. Under tonåren hade jag sjal (inne som ute) nästan varje dag

och jag hör inte till någon religion som har det naturligt med sjal (islam, judendom, kristendom)

Vad vill du läsa om nästa månad? Rösta!

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.