Annons:
Etiketternormervärderingar
Läst 585 ggr
[NeferNefer]
10/22/18, 6:34 AM

Om sjalar och att ta seden dit du kommer

Intressant om hur en svensk jurist egentligen ser ut.

http://www.dagensjuridik.se/2012/11/om-det-handlar-om-att-ta-seden-dit

Annons:
DesK
10/22/18, 8:22 AM
#1

Mycket bra skrivet 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

wildfire
10/22/18, 6:14 PM
#2

Nej jag kan inte tycka att det passar med slöja öht men kanske  för dom som är muslimer kan det vara bra men för oss andra nej vi är i Sverige nu

DesK
10/22/18, 6:57 PM
#3

#2 Hur ser du skillnad på en muslimsk kvinna som bär sjal och en västerländsk kvinna som bär sjal. Jag använder alltid sjal under den kalla årstiden och handlar gärna vackra sjalar tillsammans med mina muslimska grannar. Jag är och förblir kristen, men har inga problem med att respektera andra trosinriktningar och dess yttre attribut.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[NeferNefer]
10/22/18, 7:00 PM
#4

Jag bär också alltid sjal när det är kallt. Jag tycker det ser så fult ut med mössa på mig (fast på andra kan mössor vara fint, märk väl!), så det är helt och hållet ett kokett val av mig.

DesK
10/22/18, 7:04 PM
#5

#4 Håller med dig, på mig ser mössa fult ut och dessutom så kliar alla mössor och jag fryser om öronen, därför väljer jag sjal 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[NeferNefer]
10/22/18, 7:06 PM
#6

Ja, fy, mössor kliar också 🥶

Annons:
tlover
10/23/18, 5:55 PM
#7

Jag bär också ganska ofta sjal, mer förr däremot. Under tonåren hade jag sjal (inne som ute) nästan varje dag

och jag hör inte till någon religion som har det naturligt med sjal (islam, judendom, kristendom)

l'm back

Novachan
10/24/18, 2:02 PM
#8

(Jag orkar inte läsa länken)

Sjalar i sig kan ju vem som helst använda och på olika sätt (inte bara på huvudet eller runt halsen). Behöver inte alls vara betingat med religion, sed, kultur osv. Finns olika modetrender som kommer och går. Det är väl inte ovanligt för cancerbehandlande att använda sjal…

Upp till toppen
Annons: