Annons:
Etikettergenusfeminismjämställdhet
Läst 411 ggr
DesK
10/22/18, 9:36 AM

Afghaner bra på lika villkor

Hemma hos mig bor det tre afghanska unga killar och det vistas rätt regelbundet fler afghaner och andra nyanlända ungdomar här. Dessa ungdomar är alla solidariska, stöttande och hjälpsamma. Det är helt klart en självklarhet att alla gör alla sysslor i hemmet. Vi turas om att laga mat, oftast lagar några mat tillsammans. Killarna städar och sköter trädgården, de sköter all egen tvätt. En av killarna syr och lagar kläder och hemtextilier. Alla erbjuder sig att hjälpa till med att handla, detta gör jag dock oftast, när de är i skolan. Även hundarna åtnjuter killarnas omsorger, promenader sker oftast en och en. Vi tycker alla att det känns skönt att gå en tur ensam med en av hundarna. Lek på tomten gör de ofta tillsammans. Så här hemma råder verkligen lika villkor och jämlikhet, det är så roligt.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
[NeferNefer]
10/22/18, 9:49 AM
#1

👍

Denna kommentar har tagits bort.
Emptymoment
10/22/18, 10:30 AM
#3

Nopons är väldigt snikna när det kommer till guld = Samma relevans.

That body doesn´t have a Monado anymore, who knows how much life it´s got in it?

Lussan20
10/22/18, 10:40 AM
#4

DesK!

Det låter så bra! Min gubbe arbetar extra som lärare och har bara bra erfarenheter av sina elever också. Artiga, hjälpsamma, villiga att lära och hjälpa till. Med hjälp funkar det mesta bra med våra nya Svenskar! Mvh/WL🌺

DesK
10/22/18, 12:19 PM
#5

#3 Så uttrycker sig den som är obildad och har dålig kunskap om hur världen ser ut idag. Det finns dåliga mäniskor av alla nationaliteter.  I Sverige finns det flest dåliga svenskar, eftersom det finns flest svenskar här. Den bildade människan förstår att möta andra människor med respekt och nyfikenhet och förstår att vi alla kan lära av varandra.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Lussan20
10/22/18, 12:48 PM
#6

Ja DesK.

Många skulle behöva sätta sig på skolbänken och få en nyanserad blick på omvärlden. Såg-allt för Sverige- det var fint med inblicken i de utrikes föddas hem. Hur lika vi alla är. Du har så rätt, Mvh/WL🌺

Annons:
Maria
10/22/18, 1:15 PM
#7

#6 Jag tänkte precis på samma program. Nyttigt för de flesta.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Emptymoment
10/22/18, 3:16 PM
#8

#5 Jag tror du missförstod mig.

1: Var snäll att googla vad en nopon är.

2: Jag förstod inte poängen med ditt inlägg.

3: Jag förstår inte varför du var tvungen att singla ut afghaner i ditt inlägg. Har någon påstått det motsatta till det du skrev? Menar du att andra nationaliteter inte har samma egenskaper?

Hjälpsamhet, omtanke och generositet(saker som du beskriver i ditt inlägg) är personlighetsdrag och är inte något som är knutet till någons etnicitet. 

Jag vill inte vara den, men det luktar lite rasism om ditt inlägg 🙂

Men du har rätt. jag är både obildad och saknar kunskap(om fler saker än det du skrev).

Skulle du önska kan jag visa dig hur världen egentligen ser ut med några bilder och videos, bara att säga till :)

Trevlig eftermiddag!

That body doesn´t have a Monado anymore, who knows how much life it´s got in it?

Upp till toppen
Annons: