Annons:
Etiketterrasismfrämlingsfientlighet
Läst 527 ggr
wildfire
2018-10-25 10:30

Rasismen är så dum att det är rasisten som drabbas

Annons:
Lussan20
2018-10-25 10:49
#1

Ja, men det stämmer för i grunden  tror jag alla vet att det är fel att döma människor efter ursprung. Det handlar ju om enskilda personers handlande alltid. Det måste väl alla veta? För att säga att alla svenskar är pedofiler för att flera är det är ju lika fel.

Mycket är rädsla för det främmande och att man tror att någon tar ens plats i samhället, i vården, jobben, bidragen osv.

Att gå med dessa känslor tär på psyket, själen och även hälsan. Det vet man. Hjärtat får arbeta mycket då vreden och hatet tar kraften ur kroppen ofta. Man vet att kärlek ,ömhet, solidaritet, vänskap bygger upp en människa.

Men jag säger till oavsett vem som tränger sig i en kö och liknande, gör inte undantag. Men vänligt!   Mvh/Wl🌺

wildfire
2018-10-26 16:07
#2

Jag kan bara inte förstå varför man nekar hjälp från vissa personer, det går inte ihop för mig alls. En väninna till mig är från Afrika och jobbar inom vård hon råkar ut för det här titt som tätt och inte enbart på arbetsplatsen utan även ute på stan likaså kollegor till henne.

Det är märkligt hur en del kan ha pigmentfobi, alla har vi pigment det är bara i olika nyanser och nyanser behövs 😎

Lussan20
2018-10-26 16:50
#3

Som ett barn sade-färgglada-. Samt att de som ligger och solar vill bli bruna. Men jag tar hellre  Alabastervit , än ordet grisskär om oss väldigt ljusa i hyn. Tycker det är så fint med blandningen av färger, som blommor, hundar, havets alla färger, från svart nästan ,till grönt. Himlens skiftningar och alla färger, tänk en röd solnedgång, så fint. Mångfalden berikar…Mvh/WL🌺

Upp till toppen
Annons: