Annons:
Etikettövrigt
Läst 830 ggr
Tant Grön
2018-11-02 08:16

Wall of kindness

Lämna ett plagg, ta ett om du behöver. Vilken bra idé. Hoppas det sprider sig.  Idén kommer ursprungligen från Iran.

http://www.skanestadsmission.se/event/wall-of-kindness/

Annons:
Magi-cat
2018-11-02 08:18
#1

Väldigt bra!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Loris M
2018-11-02 09:55
#2

Det är en toppen idé. Jag såg det i tidningar (undra om jag inte skrivit om det här) för några år sedan när det var en riktigt kall vinter och jag tror att det var i  någon av Balkanländerna. Många hemlösa riskerade frysa ihjäl och då var det någon som startade som en liten boutique och uppmanade alla som hade vinterkläder över att lämna in och hemlösa och fattiga kunde bara gå in och ta var de behövde.

wildfire
2018-11-02 09:58
#3

Alla tiders toppen toppen 👍

Sjuttan
2018-11-06 09:53
#4

Perfekt!!!

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

[[eskils_]]
2019-04-24 11:02
#5

#0 En bra idé om det sköts rätt!

Här är en annan bra idé, vare sig man bor i Stockholm eller ej, men bråttom:

"Nu får det vara nog!! Att vara äldre i Sverige eller att bli äldre i Sverige är hemskt, man kan hamna på gatan om ens livskamrat dör på några dagar!! Det finns pensionärer som jobbat hela sitt liv men pengarna räcker inte!! Dom bor utomhus! Sverige ett välfärdssamhälle ! Tak över huvudgaranti finns inte, kommunerna måste ta sitt ansvar och det är regeringens jobb att se till att dom gör det! Så nu tågar vi upp tillsammans till Rosenbad onsdag den 24 april kl. 14.00 med start från Humlegården och gör oss hörda!!! 

Vi kommer att lämna över namnunderskrifter till regeringen och statminister Stefan Löfven för att få dem att agera och sluta blunda inför det faktum att vi har hemlösa pensionärer som bor på gatan i Sverige. Skriv under du med och gör skillnad - alla underskrifter behövs. 

Vänliga hälsningar

Jeanette Höglund

grundare och ansvarig av hjälporganisationen VID DIN SIDA  som stöttar hemlösa pensionärer."

https://www.viddinsida.nu/

[[eskils_]]
2019-04-24 18:12
#6

#5 Nu har demonstrationen till stöd för hemlösa och fattiga pensionärer ägt rum, och sannolikt har protestlistan med nästan 75 000 underskrifter överlämnats till regeringen. Ca 1 500 personer gick med i tåget och två riksdagspolitiker medverkade och talade på Mynttorget.

"Väl på plats vid Mynttorget höll bland annat Jeanette Höglund tal som möttes av hejarop och applåder när hon bland annat sa att regeringen borde ta bort skatten från pensionen.

Sverigedemokraternas partiledare Jimmie Åkesson och Moderaternas ekonomisk-politiska talesperson Elisabeth Svantesson närvarade också på scenen vid Mynttorget.

– Vi är här för att ni är fantastiska som gör det här och det är omöjligt att inte älska Jeanette för det hon gör. Det är så många äldre som slitit i hela sina liv och som inte får den välfärd de förtjänar. Jag förstår att ert förtroende för politikerna är begränsat, det är mitt med, sa Jimmie Åkesson från scenen.

– Jag ska göra allt jag kan för att driva den här frågan i högre tempo, sa Elisabeth Svantesson bland annat."

https://www.stockholmdirekt.se/nyheter/har-demonstrerar-de-for-aldre-hemlosa-och-fattigpensionarer/repsdx!fQh8AUSwqbSHlXjEYKrO5g/?fbclid=IwAR01uQ-6MNYb_jOcwPHHWOW_b-_duH20AZm0wmcRwBrEoBFQG4UNKdnYEM0

(Tant Grön, ursäkta att jag placerade detta i din tråd om att skänka kläder till fattiga, men hittade ingen lämpligare. Det handlar ju i stort sett om samma sak.)

Annons:
Maria
2019-04-24 19:54
#7

6 Du kanske kan skapa en ny tråd.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Magi-cat
2019-04-24 19:59
#8

Det vore bättre. Detta hör inte alls ihop med "vägg av vänlighet" och att främja stadens kretslopp. (från länken i #0)


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[[eskils_]]
2019-04-24 21:13
#9

#7-8 OK, nu har jag gjort det. 🙂

Admin kan ta bort #6 och nästan hela #5 i den här tråden.

Loris M
2019-04-25 06:43
#10

#9 Bra, tack!

Jag låter det stå kvar. Den som vill kommentera #5 och #6 ser ju ändå att du skapat en ny tråd och kan skriva där.

Upp till toppen
Annons: