Annons:
Etiketternormervärderingar
Läst 452 ggr
[NeferNefer]
2018-11-17 09:44

Dålig stil på superstjärna

Någon borde verkligen tala om för Zlatan hur han framstår för vanligt folk. Han tappade min respekt redan när han löjlade sig med att säga att fotbollsspelare av kvinnligt kön kunde få en cykel med hans autograf på, det räcker som belöning åt dem. En tycker att kritiken då borde ha fått honom att fatta att han betedde sig egoistiskt och taskigt, men nej.

https://www.expressen.se/kronikorer/jenny-stromstedt/anja-fick-inte-ens-en-enda-blick-av-zlatan-/

(…)

Dessvärre för stora människor är det de små gesterna som avgör människan, som att vid prisutdelningen av Årets forward förära sin medpristagare Anja Mittag en enda intresserad blick. Andra duos väntade välvilligt in varandra för den symboliskt viktiga dubbelentrén på scenen. Zlatan gör en Usain Bolt och löper lika omedveten om omvärlden som om platsen var Berlin 2009 med världsrekordet på hundra meter i sikte.

Ja, ja. Det är nitty, gritty. Ett fjuttigt försprång. Låt Kungen vara kung. Men det kostar så lite och ger så mycket att ställa upp på det som är lagsportens själ och hjärta, förmågan att lira ihop oavsett kön, och nivå. Åtminstone när tv-kamerorna är på.

(…)

Annons:
[NeferNefer]
2018-11-17 09:46
#1

Plus att själva strukturerna är fullständigt åt h-e.

(…)

Tv-sända banketter är i allmänhet en sann prövning för sittfläsket eftersom de börjar med prisutdelningar långt före tv-sändningen och ingen får gå förrän kamerorna slocknar. För damerna innebar det 6-7 timmar inspärrade i finfodral och högklackat för att göra sin plikt som publik, medan herrarna hade befriats från förgalan och kunde glidtackla sig in mellan borden lagom till det kortare tv-spektaklet. Jag förstår herrarna, men inte orättvisan.

(…)

Dioramabyggare
2018-11-17 10:26
#2

#0: Mmm… jag själv har svårt för när han har gett sin "nya" bok titeln "Jag är fotboll"… märklig titel, tycker jag… han spelar ju fotboll, är ju inte någon fotboll, ändå… men det förstås… vill man bli extra känd ska man ge ut en bok…

wildfire
2018-11-17 16:20
#3

Du är inte ensam om att inte gilla Zlatan, jag bläddrar snabbt förbi när han dyker upp.Har alltid känt motstånd med honom och  ändå vet jag inte mer än att han är fotbollsspelare. Såg den där rubriken men mer läser jag inte om honom,tror många känner lika och det är nåt som bara tar emot.

Sen har vi dom som gillar honom  skarpt men ja ja kul för dom då 🤐 😃

Huygens
2018-11-17 19:20
#4

Zlatan menade att han skämtade om cykeln. Det blev kanske inte så lyckat. Aftonbladet, 2013-12-28

Zlatan menade att kritiken var mot media för diverse rapportering. Svårt att veta bakgrunden. Kanske var det lite av en fälla gillrad av journalisterna och Zlatan stövlade i så fall rakt in i den. Dom börjar intervjun i ett område med Anders Svensson, Guldbollen, mm, så det känns som om Zlatan lät sej bli provocerad av journalistens frågor och svarade obetänksamt.

Ser matchen Turkiet - Sverige (herrar) med ett av dom mest röriga svenska landslagen. Frisparken framför mål gick i turkiska muren. Vinner Sverige är det ren tur. Granqvist fick precis gult kort.

Upp till toppen
Annons: