Annons:
Etikettervårdomsorg
Läst 448 ggr
Huygens
11/19/18, 8:08 PM

Läkemedelsbolagen

USA:s Hälsodepartement har råkat ut för ett märkligt dödsfall. En mellanchef på Hälsodepartementet, Daniel Best, ansvarig för att sänka kostnaderna på läkemedel till allmänheten, har hittats död.

Mellanchefen Daniel Best hittades död på marken en bit bortanför dörren till garaget vid bostaden, datum 2018-11-01. Mellanchefen Daniel Best hade tagit mot åtskilliga hårda slag mot kroppen, vilket gjorde att han dog.

Dödsfallet klassificeras nu som självmord av USA:s rättsapparat.

Analys av Holly: (YT/Zoon Politicon, 2018-11-17, 13 min)

Hälsodepartementets arbete med att förmå läkemedelsbolagen sänka priserna har avstannat och Pfizer deklarerade i dagarna att deras läkemedelspriser kommer att höjas snarast.

Annons:
Novachan
11/19/18, 8:44 PM
#1

Att klassa fall som självmord som uppenbart inte är eller kan vara självmord…

Tänker de inte ersätta honom med någon annan?

Ford -57
11/19/18, 9:26 PM
#2

Märkligt eller??? Prissänkningar har avstannat, Pfizer höjer priser, är man orolig att fler ska begå "självmord".

Huygens
11/19/18, 9:35 PM
#3

#1 Jag vet inte. Det är lite svårt att hitta info, fast kanske letar jag på fel saker?

Daniel Best blev utsedd till "rådgivare" (mellanchef) över HHS (Health and Human Services) av Donald Trump i mars 2018. Daniel Bests idé var att sänka priserna på mediciner i USA till det lägsta pris som läkemedelsbolagen sålde samma medicin för i andra länder. Cleveland.COM, 2018-11-07

Best dog av ett flertal skador från trubbigt våld ("multiple blunt force injuries"). Polisen betraktar Daniels Bests dödsfall som ett självmord, men går inte in på några detaljer. The Epoch Times, 2018-11-19

Ihjälsparkad och ihjälslagen med batonger av "säkerhetsmän"?

Två dagar före sin död, berättade Best för media, att han räknade med att bespara USA:s sjukvård minst 500 miljarder kr genom att tvinga läkemedelsbolagen sänka sina priser på läkemedel.

Huygens
11/20/18, 10:09 AM
#4

Det finns videoklipp på nätet som har visat hur representanter från läkemedelsföretagen använt Atlantic Council och Council on Foreign Relations (CFR) till att öka försäljningen av mediciner.

Det rör sej om informella möten som filmats med mobilkamera. En representant ses på videoklippet säga att, vi sprider ut ett rykte bland länderna att vaccinet håller på att ta slut. Att vaccinet inte räcker till alla. Det kommer öka försäljningen.

Det framgår dock inte av videoklippet exakt vilket vaccin det rör sej om och jag lyckas inte hitta klippet, kanske är det borttaget av censuren.

Så, hur är det med t ex influensavaccinet?

I mediapropaganda påstås det att vaccinet är bra och inte ineffektivt. Men t o m SVT har läckt igenom att influensavaccinet ej fungerar, även om informationen packas in och döljs.

Vi har några exempel genom åren.

SVT, 2010-02-17, vaccinet ifrågasätts.
SVT, 2012-10-17, vaccinet ger narkolepsi.
SVT, 2014-11-06, vaccinet har 2% effekt.

SVT, 2015-01-03, vaccinet har ingen effekt. Sveriges Radio, 2015-01-05, vaccinet biter inte. SVT, 2015-02-06, vaccinet har ingen effekt.
SVT, 2015-02-06, vaccinet har 3 % effekt, kanske.

SVT, 2017-01-09, vaccinet har dålig effekt.
SVT, 2017-02-28, vaccinet ovanligt dåligt.
SVT, 2018-02-15, vaccinet är dåligt.

Och som lök på laxen sprids nu ett rykte ut att det är "brist" på influensavaccin. SVT, 2018-11-19

Propaganda.

Läkemedelsverket är del av denna aktivitet. Influensavaccin som påstås ha 2 % eller 3 % effektivitet, hur går det ens att säkert fastställa? Kan det inte bara vara så att folk som vaccinerat sej är mer måna om sin hälsa och därför får några procent mindre influensa?

Min misstanke är att när ett vaccins effektivitet sägs vara 2 % eller 3 %, är det troligen 0 %. Vaccinet är en bluff med syfte att ge profit till läkemedelsbolagen och för att vänja oss vid att vi ska vaccineras när det är dags att bli mikrochippad.

Dessutom nämns det litet om hur sjuka en del blir av själva vaccinet. Det finns äldre som kan bli väldigt sjuka i 1 - 2 veckor enbart av vaccinet.

Vi har sett bristen på läkemedel i andra sammanhang. Helt orimligt då det rör sej om åkommor som är stabila bland befolkningen och där medicinproduktionen varit igång i åratal. Exempel:

Pilokarpin (tråd)
Levaxin (tråd)

Syftet med att orsaka "brist" är att skapa rädslor som del av agendor.

Novachan
11/20/18, 2:05 PM
#5

#4 Jag kan säga fel nu men har fått för mig att jag hört någonstans om att vaccinen inte hjälper pga att det har uppkommit nya mutationer. Sen att man fortsätter att sälja vaccin och påstå det vara lika effektiv som förr, ja mot de tidigare versionerna men inte mot de nya mutationerna fram tills vaccinet är anpassat mot dem, är rätt fult sätt att tjäna pengar

wildfire
11/21/18, 3:04 AM
#6

Dom där nedrans läkemedelsföretagen gör allt i sin makt för att människor ska trilla in i onda ekorrhjul och hamna i vårdträsket.Den ena medicinen skapar oreda men vad bra tänker läkemedelsföretagen då måste hen ha en till som ska laga det som den första gjorde skada .Jippie tycker läkemedelsföretagen mera pengar till oss och in med en tredje medicin också som ska laga det dom två första ställt till med i form av biverkningar och andra skador som kan uppkomma och så är ruljansen i full gång ett ont ekorrhjul som många människor aldrig kan ta sig ur.

😕

Annons:
Upp till toppen
Annons: