Annons:
Etiketterålderklass
Läst 530 ggr
Magi-cat
2018-11-20 08:43

Värnar SD om pensionärerna?

Det är i alla fall vad de säger och vad en del förefaller tro på.

Men glöm det i så fall, för det gör de inte!

Den nya TV-avgiften som träder i kraft vid årsskiftet är ett exempel, där SD motsatte sig att pensionärerna ska få halverad avgift jämfört med tidigare.

"Riksdagen beslutade nyligen att slopa licensavgiften för radio och TV och istället ersätta den med en skatt. Den nya avgiften införs 1 januari 2019. Vinnare är pensionärer, ensamstående, studerande, arbetslösa och företag. Förlorarna är människor som tidigare fuskat med betalningen. Det gillade inte SD."

https://www.magasinetparagraf.se/nyheter/kronikor/53458-sd-motsatte-sig-halverad-tv-avgift-for-pensionarer/?fbclid=IwAR31hK8vzV09ES-n1L9vz1aj2EoLXy3WqlMo8A5NgQfYW3pUXjMKOaCs-Ho

De gillar ju inte Public Service heller, så det var väl följdriktigt.

Det finns fler frågor där SD säger ett och gör ett annat, och/eller sätter käppar i hjulen för demokrati och jämställdhet, så fyll gärna på!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
LBB
2018-11-26 09:00
#2

Intressant, så SD värnar alltså om alla pensionärer? Ngt jag starkt betvivlar. Men de som röstade bort mitt inlägg kan kanske förklara

wildfire
2018-11-26 11:05
#3

#0 Bra skrivet Katten 👍 dom bryr sig nada och det är bara en massa snack men liten verkstad.

Upp till toppen
Annons: