Övrigt

Skänker ni pengar till jul?

2018-11-22 09:19 #0 av: Tant Grön

Många hjälporganisationer brukar ju skicka ut brev nu före jul och vill att man skall skänka pengar. Brukar ni göra det?

Anmäl
2018-11-22 09:22 #1 av: Magi-cat

Ja, det brukar jag alltid göra. Inte till riktigt alla förstås, men flera.Present

Hjärta "No nation can be free if it oppresses other nations" (F. Engels)

Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant och Oförklarade fenomen.

Anmäl
2018-11-22 09:24 #2 av: Tant Grön

Jag också. Det brukar bli till Läkarmissionen, Operation smile, Amnesty och Greenpeace och kanske någon mer.

Anmäl
2018-11-22 09:36 #3 av: wildfire

Ja varje år till mina fadderfamiljer i Navajo.

Anmäl
2018-11-22 16:07 #4 av: Magi-cat

Jag skickar till Forska utan djurförsök och får underbara djurjulkort tillbaka, samt information om deras arbete.HjärtaKattHundGris

Sedan skickar jag till Läkarmissionen, Läkare utan gränser, Operation Smile, Röda Korset, Greenpeace, Naturskyddsföreningen och säkert någon mer...

Inga stora summor, men många bäckar små...

Hjärta "No nation can be free if it oppresses other nations" (F. Engels)

Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant och Oförklarade fenomen.

Anmäl
2018-11-23 16:59 #5 av: [NeferNefer]

Jag med. Jag ger visserligen året om, små summor till väl valda organisationer som hjälper och stöttar kvinnor, barn, djur och natur. Men till jul blir det lite extra till Stadsmissionen med flera.

"All tid måste förflyta i sin egen takt. Ibland dricker man kaffe. Ibland dricker man kaffe inte." (Mikael Niemi)

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.