Politik

Lööf bildar regering?

2018-11-22 09:21 #0 av: [NeferNefer]

Kristersson har ju redan misslyckats nesligen. Lööfs tur, så hon får en egen tråd tycker jag. Här är ett par experter som uttalar sig om vad Lööf själv har sagt om saken.

https://www.expressen.se/nyheter/experterna-om-annie-loofs-ord-om-att-bli-statsminister/

"All tid måste förflyta i sin egen takt. Ibland dricker man kaffe. Ibland dricker man kaffe inte." (Mikael Niemi)

Anmäl
2018-11-22 09:27 #1 av: [NeferNefer]

Pressträff om sonderingen äger snart rum, så snart vet vi kanske bättre vad som händer BlommaJust nu har hon möte med talmannen.

"All tid måste förflyta i sin egen takt. Ibland dricker man kaffe. Ibland dricker man kaffe inte." (Mikael Niemi)

Anmäl
2018-11-22 09:37 #2 av: wildfire

Spännande, hoppas nu det kan få bli nån ordning i röran.

Anmäl
2018-11-22 09:38 #3 av: Sommarek

Ahem. Med risk för att vara petig, men med tanke på vilken sajt vi är på... "Kristersson", men "Annie"?   ;)

Anmäl
2018-11-22 09:40 #4 av: [NeferNefer]

Tummen uppPoint taken. Tack Blomma

Anmäl
2018-11-22 09:45 #5 av: [NeferNefer]

Hon har visst möjlighet att begära mer tid av talmannen. Undrar om hon gör det?

Anmäl
2018-11-22 09:47 #6 av: wildfire

Visst är den,sitter och lyssnar just nu Fryser supernöjd blir jag inte om hon blir statsminister men det är då bättre än den där M-gubben.

Anmäl
2018-11-22 09:48 #7 av: [NeferNefer]

Jag blir inte heller supernöjd, men hon är ett bättre alternativ än  en del andra som stod till buds. 

Anmäl
2018-11-22 09:54 #8 av: [NeferNefer]

Jag tar en till kopp kaffe och tröstar mig med att den som väntar på något gott åtminstone har kaffe så länge ...

Anmäl
2018-11-22 10:02 #9 av: wildfire

Skrattaroch jag mumsar majslåda i väntan på Annie Cool

Men nu får hon väl komma ut tycker jag,olidlig väntan så jag sitter och blir lite arg , c'mon nu va  Gapskrattar

Anmäl
2018-11-22 10:05 #10 av: [NeferNefer]

Ja, vi vill ju veta hur det blir! Jag tog en bit choklad, jag ... ("en" bit).

Anmäl
2018-11-22 10:14 #11 av: wildfire

Starkt av dig Tummen upp själv lyckas jag aldrig att ta bara en Skrattar bridgepåsen ligger på bordet Generad

Anmäl
2018-11-22 10:21 #12 av: [NeferNefer]

Jag har faktiskt en bridgepåse i skåpet. Vi får se om det blir anledning att fira snart.

Anmäl
2018-11-22 10:22 #13 av: [NeferNefer]

Hon kommer in i rummet nu!!!

Anmäl
2018-11-22 10:22 #14 av: wildfire

Nu äntligen Fryser

Anmäl
2018-11-22 10:25 #15 av: wildfire

#13 Vi skrev samtidigt Skrattar

Anmäl
2018-11-22 10:25 #16 av: [NeferNefer]

FörlägenDet låter än så länge hoppfullt ...

Anmäl
2018-11-22 10:25 #17 av: [NeferNefer]

Igen samtidigt.

Anmäl
2018-11-22 10:26 #18 av: [NeferNefer]

Annie Lööf säger att Sverige är i behov av en genomgripande skattereform för att klara av en global och hårdnad konkurrens och för att möta arbetslösheten. Hon säger att det finns gemensamma insikter kring lösningar för detta. (Knyckt från Expressenchatten)

Anmäl
2018-11-22 10:30 #19 av: [NeferNefer]

Nu kom de dåliga nyheterna ... 

Anmäl
2018-11-22 10:34 #20 av: [NeferNefer]

Jaha, talmannen har fått tillbaka sonderingsuppdraget. LedsenHandduken är inkastad. 

Anmäl
2018-11-22 10:35 #21 av: wildfire

Herregud det har ju ingen ände det här Ledsen

Anmäl
2018-11-22 10:39 #22 av: [NeferNefer]

Hon har försökt hitta breda blocköverskridande regeringsförslag men ett eller flera partier blockerar alla de lösningar hon föreslog, och då är det ingen mening för henne att fortsätta.

Anmäl
2018-11-22 11:10 #23 av: wildfire

Vi får invänta talmannen men att det kan låsa sig så här jämmerligt, vart ska det sluta. Förvånar mig inte om det trots allt kan bli nyval men tänk om det blir lika igen efter ett sånt  Kämpar

Anmäl
2018-11-22 11:14 #24 av: [NeferNefer]

Han får ge sonderingsuppdraget till partiledare två gånger till, men sen blir det nyval. Det blir tidigast nästa år i så fall. Vi får se vem som får frågan härnäst. Undrar om han går tillbaka till Löfven eller Kristersson? Det verkar ju ändå som att något lossnade lite under Lööfs sonderingssamtal med dem. Kanske de förmår skåda över blockgränserna lite mer nu?

Anmäl
2018-11-22 11:16 #25 av: wildfire

Ok jag trodde det var fyra som gällde men nu när jag läser det du skrivit minns jag att jag läst nåt sånt. Jobbigt läge det här.

Anmäl
2018-11-22 15:02 #26 av: Magi-cat

Man får ju huvudvärk av det här! Yrar

Annie borde inte låst fast sig vid att "hålla ihop alliansen". 

Hon och Löfvén kan få bli statsministrar tillsammans. Tummen upp Då blir det inget nyval. (För det vore nog inte bra...)

Hjärta "No nation can be free if it oppresses other nations" (F. Engels)

Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant och Oförklarade fenomen.

Anmäl
2018-11-23 10:21 #27 av: [NeferNefer]

Bollen rullade tillbaka till Löfven så jag har gjort en egen tråd åt honom. Blomma

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.