Annons:
Etiketterrasismfrämlingsfientlighet
Läst 386 ggr
Tant Grön
2018-11-26 11:30

Dom är också människor

"När polisen kör bort personer bara för att de sitter och tigger är det INTE att upprätthålla lag och ordning – det är trakasserier! Att tigga är inte en ordningsstörning, utan en sista utväg. Nu har vi fått tecken på att polisen i Stockholm tagit till sig av vår kritik. Var med och påverka så att orden blir verklighet - i Stockholm och i resten av landet. 

Kräv att polisen skyddar och inte trakasserar utsatta EU-medborgare!"

Här kan man skriva på: https://www.amnesty.se/agerahub/ocksa-manniska/

Annons:
Magi-cat
2018-11-26 11:36
#1

🌺


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

wildfire
2018-11-26 12:07
#2

Jag läste det är och det här är en fråga som gör mig jäkligt förbannad,mer än förbannad för vad tusan dom måste ju få mat dom också😕

Det eländiga är att det finns dom som förstör för tiggare i verkliga behov med människohandel mm och att sen polisen kör bort dom är ändå mer slag mot människor som redan ligger 😡

Självklart skriver jag på ❤️

Novachan
2018-11-26 12:12
#3

På vilket sätt köra bort; ej tigga alls eller tigg någon annanstans men inte här?

Det finns vissa platser som man inte får "ockupera" vare sig med person eller föremål, t.ex. pga säkerhetsrisk som att ej blockera nödutgångar. Jag tvivlar på att många tiggare är på dessa platser, men jag vet inte hur alla dessa platser är definierade enligt lag som kan stämma in på att vara ordningsstörande. Blockering för framkomlighet är rimlig orsak till att flytta på en person, även om det inte handlar om total blockering. Rullstolsbundna måste få komma fram och vissa ställen behöver att "flödet" ska gå smidigt för att inte gå ut över många andra saker. Sen blir det nog upp till tolkning för vissa platser om det är för mycket blockering eller inte…

Lussan20
2018-11-26 13:07
#4

Jag skriver naturligtvis på! Jag ger en mamma som tigger för barnen hemma i Rumänien en slant ,då jag har en slant över. Hon sitter nu i dubbla filtar är blek och mager. Romerna får inga jobb i regel. I Sverige har de satts på undantag i alla tider. Barnen fick inte gå i skolan bla.

Katarina Taikon berättade  om allt detta i sina böcker. Varför sparka på de som redan ligger? Mvh/WL🌺

Upp till toppen
Annons: