Annons:
Etiketterinvandringspolitikflyktingpolitik
Läst 827 ggr
Magi-cat
11/30/18, 9:50 AM

Trakasserier mot tiggare

Amnesty har en namninsamling för att tiggare ska behandlas som människor och inte trakasseras av polisen.

"Att polisen ingriper mot personer som tigger, utan att de utgör en reell ordningsstörning, är oacceptabelt. Amnestys utredning visar att flera kvinnor i gruppen “utsatta EU-medborgare” i Stockholm har blivit utsatta för skrämmande och oproportionerligt hårdhänt polisbehandling. Poliser har upprepade gånger närmat sig dem och tvingat in dem i bilar, för att sedan köra dem till platser utanför staden. Sedan har de lämnats där och på egen hand fått försöka ta sig tillbaka."

https://www.amnesty.se/agerahub/ocksa-manniska/?utm_source=facebook&utm_medium=Facebook+ad&utm_campaign=Ocksa-Manniska&utm_content=florin-isabel-bild&fbclid=IwAR1AO7mOY6SZtV330GwwUE5f3gkSEe0DJOmGvdUL11hVkVcUWtkh-Pq0mCM


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Novachan
11/30/18, 4:26 PM
#1

Är det en ny namninsamling än den som postades om i den andra tråden om polisen och tiggare?

wildfire
11/30/18, 4:48 PM
#2

Har skrivit under häromdagen och det här måste ju få ett slut,kära nån dom har väl rätt att existera dom också så jag hoppas många många många skriver på ❤️

Magi-cat
11/30/18, 5:20 PM
#3

#1 Ah, sorry, det blev visst dubbelt!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

wildfire
11/30/18, 5:27 PM
#4

Hellre dubbelt än för lite, vi kan inte nog föra fram det här ❤️

Magi-cat
11/30/18, 5:35 PM
#5

Du har så rätt, wildfire. ☀️


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

wildfire
11/30/18, 6:27 PM
#6

❤️

Annons:
Upp till toppen
Annons: