Annons:
Etikettpolitik
Läst 1551 ggr
Loris M
2018-12-08 09:26

Stödet för SD minskar

Nya mätningar och svenskarnas stöd för SD minskar. 🥳

Partisympatierna för Moderaterna har minskat med 3,5 procent jämfört med maj i år och stödet för SD har minskat med 1,7 procent, det visar SCB:s nya mätning. 

Samtidigt är allt fler positivt inställda till svenskt medlemskap i EU. Andelen har ökat från 52,4 procent till 58,6 procent av de tillfrågade – på bara ett halvår. 

https://www.expressen.se/nyheter/ny-matning-fler-svenskar-positivt-installda-till-eu/

Annons:
Magi-cat
2018-12-08 09:28
#1

Det var en ovanligt god nyhet! 🙂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Tant Grön
2018-12-08 09:33
#2

Väldigt bra, hoppas det håller i sig och att dom fortsätter minska. Kanske folk blir snällare nu till jul? 😇

[Fluffymarshmallow]
2019-02-02 22:01
#3

Och det är väl därför SD skulle få 26% ifall det var val idag? 😎

DesK
2019-02-02 22:09
#4

Goda nyheter! SD är ett nazistparti och borde förbjudas i vårt fina land, precis som nazismen är förbjuden på många håll utanför Sverige.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Loris M
2019-02-02 22:09
#5

Säkert! 😎

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
[Hayabusa]
2019-02-03 11:04
#8

Väljarbarometern från SVT Nyheter:

https://www.svt.se/special/valjarbarometern/

Aasi1
2019-03-16 10:33
#9

#4 Du vill alltså förbjuda ett demokratiskt valt parti som har stöd av över 1 miljon svenskar. Ett samhälle utan yttrande frihet, där sensur råder och styrs av en liten grupp som inte tar hänsyn till majoritetens önskningar i allmänna val brukar man kalla för diktaturer. ”konservativt” block bestående av KD, M och SD skulle få drygt 48 procent av rösterna om det vore val i dag, enligt Demoskops väljarbarometer för mars. Det är en klar majoritet. Regeringsblocket, S, MP, C och L skulle få drygt 40 procent." http://dagensopinion.se/artikel/demoskop-klar-majoritet-for-kd-sd-m/ 2022 kan Sverige få en konservativ regering framröstat i ett demokratiskt val. Diktatur är motsatsen till demokrati och det är viktigt att vi i vårat land värnar demokrati och våra demokratiska rättigheter. Nej SD är inget nazistiskt parti!

Calcifer
2019-03-16 13:27
#10

Perfekt! Ut med SD och deras fruktansvärda idéer!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Stoffe.]
2019-03-17 17:03
#11

Ut även med vänsterpartiet där många hyllar historiens värsta massmördare Stalin som mördade 40 miljoner människor!

Magi-cat
2019-03-17 18:57
#12

#11 Dumheter! Det där drar du till med bara för att du inte vill ta avstånd från SD och vad det står för!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Loris M
2019-03-17 19:44
#13

#11 Dumheter säger jag också.  De gör de naturligtvis inte. Väldigt omdömeslöst att jämföra SD och V.

Annons:
[Stoffe.]
2019-03-17 20:05
#14

#12 Vänsterpartiet vill vill införa lag där du hamnar i ett register där etnisk tillhörighet, nationellt ursprung, hudfärg och religion eller annan trosuppfattning skall finnas.

Är du för ett sådant register som Stalin, Hitler, hade som nu vänsterpartiet är för?

Det förslaget trodde man skulle komma från SD.

https://www.expressen.se/nyheter/mp-ledamoten-kartlagg-manniskor-efter-deras-r/

Jag trodde det var rasistiskt att göra så? vänsterpartiet är rasistiskt parti

Magi-cat
2019-03-17 20:16
#15

Inte en enda en som är det minsta orienterad i verkligheten är det minsta rädd för Jonas Sjöstedt och V! 

V som i själva verket står för jämställdhet och lika villkor. För den som vill veta, läs här om Vänsterpartiets reformer för välfärd och jämlikhet!

Notera också så typiskt att i varenda tråd i stället för att klart och tydligt ta avstånd från SD och vad de står för så vänds fokus till att handla inte om SD, nazism och högerpopulism, utan motsatsen: vänstern, den som står upp för människors lika värde!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Stoffe.]
2019-03-17 20:25
#16

Hur många mer ska dö?

100 miljoner till?

Vänsterpartiet hyllar Nordkorea, Kina och Venezuela där människor mördas, svälts till döds, blir utsatta för tortyr.

Under valvakan satte man upp Sovjetiska flaggor ett hån mot dom 40 miljoner människor som dog under Stalins tid.

Är inte människor värda ett styre utan rasism och kommunism?

Magi-cat
2019-03-17 20:26
#17

😴


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Stoffe.]
2019-03-17 20:26
#18

Kommunister är samma skit som rasister.

Vänsterpartiet samma skit som SD

Förbjud dom nu.

Loris M
2019-03-17 20:55
#19

Okej, jag ser att ni har organiserat er ikväll. Kul! Ni kommer hit en efter en för att säga rena rama dumheter och provocera och för att sedan kunna skriva om det på Debatt. Jag tänker inte ens bemöta dina inlägg Stoffe för det är tydligt vad du är ute efter.

Det positiva i sammanhanget är att det här har hänt så många gånger tack vare alla er som varit så ihärdiga i era provokationer att jag helt slutat reagera. Jag bryr mig helt enkelt inte. 🙂

Calcifer
2019-03-17 21:42
#20

#19 Nä, verkar onödigt att göra det när det bara är trams.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Ashestoashhes
2019-03-17 22:12
#21

Förbjud denna regering som vill ha is terrorister i vårat fina land!

Magi-cat
2019-03-17 22:17
#22

#21 Hur har du tänkt dig att ett förbud av regeringen skulle gå till?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Ashestoashhes
2019-03-17 22:22
#23

#22 Hur ska ett förbjud mot SD gå till?

Loris M
2019-03-17 22:27
#24

#21  Och jag röstar för att iFokus förbjuder att en person skapar hundraelva nya konton som hela tiden kommer i olika skepnader men med samma agenda.

#22 You've got a point there! 👍😃

Denna kommentar har tagits bort.
Loris M
2019-03-18 06:55
#26

#25

Tråden handlar fortfarande om stödet för SD. Jag plockar bort alla inlägg som inte handlar om det. Vill du diskutera annat, skapa andra trådar.

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Magi-cat
2019-03-18 15:20
#28

#27 Hur många nick har du? 😎


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

FLYNNID
2019-03-18 15:36
#29

#28 Spelar ingen roll.

Loris M
2019-03-18 16:18
#30

Jag fattar inte att det ska vara så himla roligt (och viktigt) att komma hit bara för att bråka. Gillar man inte vad vi skriver här så söker man sig till andra sajter.

Det här är också rätt intressant att se att vi har så många personer på iFokus som av allt att döma inte tar avstånd från högerextrema. Jag vet inte hur jag annars ska tolka det här trollande som vi nu drabbats av i två dagar nu. När jag skriver om högerextrema anmäls mina inlägg och folk kommer hit med nya nick ständigt och bara bråkar. Märkligt och sorgligt.

Denna kommentar har tagits bort.
Tant Grön
2019-03-18 16:57
#32

#30 Och nu har trollet skaffat ett nytt nick. Somliga har visst för mycket fritid. 😴

Loris M
2019-03-18 16:58
#33

#32 Hen är avstängd nu, men kommer troligen att återuppstå. Helt otroligt vad det trollats idag.

[Stoffe.]
2019-03-18 17:16
#34

Synd att ni inte vill ta till er fakta om politiska grupper som hyllar massmord. 

SD som Vänsterpartiet, Men väntat, det går inte förklara för nazister och kommunister om massmord ni förnekar det helt enkelt.

Annons:
Aasi1
2019-03-18 17:20
#35

Alla kanske inte håller med om att det är bästa nyheten och att SD ska förbjudas osv. Man kan stå för jämställdhet och lika vilkor ändå. Är denna sajt endast till för de som tycker lika, de som inte gör det blir avstängda? Blir inte det väldigt tråkiga trådar som snabbt dör ut i så fall? Jag är inget troll utan gillar att diskutera och står för allt jag skriver och jag kan även diskutera med dem som inte tycker lika. Lite tråkigt att bara få ryggdunkar kan jag tycka. Blir jag också avstängd nu för att jag inte tar avstånd från SD? PS Jag tar starkt avstånd från rasism och nazism!

DesK
2019-03-18 17:20
#36

Det är riktigt tråkigt hur du Loris M förföljs av extremisterna och lika trist att så många sådana har hittat till iFokus

Till er som sprider dumheter, falska rykten och diverse kränkningar säger jag, lägg ned!

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Loris M
2019-03-18 17:42
#37

#36 Tycker också att det är tråkigt och idag har jag haft fullt upp med troll som spammat även mina andra sajter.

#34 #35 Synd att ni inte fattar att det inte handlar om att "ta till sig kritik". Ni kommer hit bara när ni vill klaga på mig och hur sajten modereras eller när ni vill syssla med whataboutism. Varför skulle jag lyssna på något av det ni säger när ni annars inte skriver här för att ni vill diskutera?

Loris M
2019-03-18 17:59
#38

#35 … och på tal om ryggdunkar… vad skulle du kalla det ni håller på med? Ni kommer hit bara när ni vill klaga på mig och min moderering, men skriver annars aldrig här inne annat än när ni vill säga att V är kommunister. Sedan skriver ni som regel "Jag vet att inlägget kommer att plockas bort", "jag vet att att du kommer att stänga av mig nu" o.s.v.  sedan springer ni till Debatt, länkar, diskuterar mig och min sajt, tar skärmdumpar för att (Just det!) ryggdunka och få en extra stjärna för att ni "satte mig på plats".

Lägg av nu är ni snälla! Skriv och delta i diskussioner om ni vill annars låter ni bli och hittar en annan plats där ni trivs bättre.

Loris M
2019-03-18 18:13
#39

#35 .. till sist, jag har aldrig stängt av någon för att hen inte tycker lika som jag. Eftersom du tydligen vet att jag gjort det så får du gärna berätta vem det är.

De gånger när jag stängt av någon har det alltid handlat om att personen uttryckt sig främlingsfientligt, homofobiskt, länkat till Nya tider eller liknande, kommit med personangrepp på den här eller andra sajter, trollat.

Magi-cat
2019-03-18 18:26
#40

#35 Lyssna inte på simpelt förtal. Sajten har klara regler och that's it. För att det ska vara en trivsam plats där vi ska kunna tala med hjärtat fordras att reglerna följs,


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: