Goda nyheter

Årets ljushuvud

2018-12-22 07:13 #0 av: Loris M

"Tänk om flickan som kallades ”svartskalle” visste att hon en dag skulle utses till årets ljushuvud. " - skriver Alexandra Pascalidou på sin Twitter-sida. 

Hon är en av femtio personer som av Metro utsetts till Årets ljushuvud, d.v.s. personer som lärt oss något och belyst en viktig fråga på ett bra och effektivt sätt. 

Hela listan hittar du här: 

https://www.metro.se/artikel/arets-ljushuvud-har-ar-de-som-lart-oss-mest-2018

Sajtvärd för Förskolan, Lika villkor och Bokcirkel

Medarbetare: Multikulturellt 

Anmäl
2018-12-22 07:20 #1 av: Emptymoment

Jag lovar att någon kommer anse att ordet "ljushuvud" är något rasistiskt, då det är motsatsen till svart/mörkt.

Men lite mer on topic, grattis till henne Glad

That body doesn´t have a Monado anymore, who knows how much life it´s got in it?

Anmäl
2018-12-22 07:28 #2 av: Loris M

Kanske det. Jag skulle själv ha valt ett annat ord om jag fått bestämma. Men det viktiga är att de som gör skillnad för andra uppmärksammas. 

Anmäl
2018-12-22 07:30 #3 av: Emptymoment

#2 Instämmer om det sistnämnda till 100 % Glad Trevlig helg och god jul!

That body doesn´t have a Monado anymore, who knows how much life it´s got in it?

Anmäl
2018-12-22 07:31 #4 av: Loris M

Detsamma till dig! PresentGladStjärnor

Anmäl
2018-12-22 07:53 #5 av: Magi-cat

Mycket viktigt och bra som gjorts under året! Blomma 

Tack för listan och grattis till alla där och en eloge också till alla andra som bidrar till att sprida kunskap och ljus! Sol
T.ex. den här sajten! Blomma

Hjärta "Den här gången ska Hypatia försvaras."

Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant och Oförklarade fenomen.

Anmäl
2018-12-24 18:10 #6 av: wildfire

Ljushuvud har väl ändå inte med färg att göra ?

Det handlat om dom som kommit på nåt bra ingenting annat är accepterat bara att förkasta eller älska jag föredrar att älska och så borde ni 

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.