Annons:
Etikettgoda-nyheter
Läst 534 ggr
Loris M
12/22/18, 7:13 AM

Årets ljushuvud

"Tänk om flickan som kallades ”svartskalle” visste att hon en dag skulle utses till årets ljushuvud. " - skriver Alexandra Pascalidou på sin Twitter-sida. 

Hon är en av femtio personer som av Metro utsetts till Årets ljushuvud, d.v.s. personer som lärt oss något och belyst en viktig fråga på ett bra och effektivt sätt. 

Hela listan hittar du här: 

https://www.metro.se/artikel/arets-ljushuvud-har-ar-de-som-lart-oss-mest-2018

Annons:
Emptymoment
12/22/18, 7:20 AM
#1

Jag lovar att någon kommer anse att ordet "ljushuvud" är något rasistiskt, då det är motsatsen till svart/mörkt.

Men lite mer on topic, grattis till henne 🙂

That body doesn´t have a Monado anymore, who knows how much life it´s got in it?

Loris M
12/22/18, 7:28 AM
#2

Kanske det. Jag skulle själv ha valt ett annat ord om jag fått bestämma. Men det viktiga är att de som gör skillnad för andra uppmärksammas.

Emptymoment
12/22/18, 7:30 AM
#3

#2 Instämmer om det sistnämnda till 100 % 🙂 Trevlig helg och god jul!

That body doesn´t have a Monado anymore, who knows how much life it´s got in it?

Loris M
12/22/18, 7:31 AM
#4

Detsamma till dig! 🎁🙂✨

Magi-cat
12/22/18, 7:53 AM
#5

Mycket viktigt och bra som gjorts under året! 🌺 

Tack för listan och grattis till alla där och en eloge också till alla andra som bidrar till att sprida kunskap och ljus! ☀️
T.ex. den här sajten! 🌺


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

wildfire
12/24/18, 6:10 PM
#6

Ljushuvud har väl ändå inte med färg att göra ?

Det handlat om dom som kommit på nåt bra ingenting annat är accepterat bara att förkasta eller älska jag föredrar att älska och så borde ni

Annons:
Emptymoment
12/24/18, 7:19 PM
#7

#6 Jag håller med dig. Om du tolkade våra inlägg på annat sätt så får du nog läsa dem igen :) God jul! 🎁

That body doesn´t have a Monado anymore, who knows how much life it´s got in it?

Upp till toppen
Annons: