Annons:
Etikettövrigt
Läst 516 ggr
Lussan20
12/28/18, 9:21 AM

Unicefs vädjan!

Varför inte ge de pengar du tänker elda upp på fyrverkerier till att hjälpa fattiga med vatten, vaccin, mat och kläder?

samtidigt skonar du vår miljö, de rädda djuren  slipper lida och människorna som ogillar detta smällande får frid?

Varför elda upp pengar då andra svälter? En viktig fråga tycker jag. Dessutom känns det så gott då man köpt vaccinprogram, näringskex och en varm filt. Det väljer jag i år som alla år…Mvh/WL🌺

Annons:
Lona
12/28/18, 11:05 AM
#1

Ja, tänk alla dessa miljoner som bokstavligt talat går upp i rök! Vilken nytta de skulle göra - men nej, folk har "inte råd" att hjälpa andra. Svenskarna gör av med 26 miljarder(!!) inför jul och nyår med julklappar, firande och så vidare. Om alla hade köpt EN julklapp mindre och skippat EN rätt på julbordet samt gett f-n i fyrverkerierna så hade det räckt till såväl filtar, mat, vacciner, skolgång och, inte minst, några nätter på ett härbärge för hemlösa här i Sverige. ♥️


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

[[eskils_]]
12/31/18, 11:09 AM
#2

Låter som en bra idé. Kanske kunde gälla alla miljarder som svenskar lägger ner på tatueringar och piercingar också…

Och om man inte hittar någon hjälporganisation som man kan lita på, finns ju alltid katthemmen. De behöver all hjälp de kan få. ❤️

Lussan20
12/31/18, 11:14 AM
#3

Djurskyddet får en julslant av mig! jag röker inte, dricker inte, snusar inte skjuter inte raketer, så det blir en slant över till de som behöver det bättre! Mvh/WL🌺

Novachan
12/31/18, 1:39 PM
#4

Håller med om att man skulle kunna lägga mycket pengar på bättre saker.

Men folk behöver få unna sig också (Jag försvarar inte fyrverkerier, finns typ bara nackdelar med det), man tycker olika om vad som är onödigt och inte. Fyrverkerier, tobak, alkohol, droger, märkesgrejer, smycken, piercingar, tatueringar, elektronik, resor, nöjesbiljetter, överkonsumtion av kläder och många andra materiella ting. Gränsen för vad som är räknas som onödigt är olika för alla. Men är konstigt när folk inte tänker till och handlar annorlunda om saker som har fler nackdelar än fördelar och dessutom går ut över alla andra (inklusive miljö och djur)…

Upp till toppen
Annons: