Invandring- och flyktingpolitik

Hur kristen är du?

2019-01-18 11:44 #0 av: Loris M

Ett test med frågor som Migrationsverket använder för att fastställa om asylsökande verkligen är kristna eller inte. Inga lätta frågor som fått mycket kritik och är orimligt svåra. 

Klarar du testet?

https://www.arjagkristen.nu/?ref=91c066a3-5bf9-4956-97b4-6116b414fd91

Sajtvärd för Förskolan, Lika villkor och Bokcirkel

Medarbetare: Multikulturellt 

Anmäl
2019-01-18 11:49 #1 av: Hera

Varför frågar dom asylsökande det? Dom släpper ju in islamister.

Sugen på att köpa eller sälja något? Klicka här!      
Relationer * HundarBodyart * Kvinna * Fiske * Viktminskning 
Har du frågor som rör iFokus och dess funktioner? -> Support!

Anmäl
2019-01-18 12:18 #2 av: Annette

Jösses, jag är anställd i svenska kyrkan och jag kunde inte mycket Generad

Anmäl
2019-01-18 12:48 #3 av: Gronstedt

#1: Förmodligen för att personen uppgivit att hen riskerar förföljelse i sitt hemland för sin kristna tro.

Men jag måste säga att jag inte hade fått många poäng på det där. Inte för att är bekännande kristen, men ändå hyfsat allmänbildad på det bibliska. 

För övrigt, vad har frågor om hur man förhåller sig till kvinnofientligheten i bibeln med ens eventuella kristendom att göra? Det är inte ens allmänt erkänt att där finns kvinnofientlighet, varken inom eller utom kristenhetens led. Med sådana frågor har Migrationsverket lämnas husförhörsfrågorna och givit sig över i politisk-filosofiska marker.

Anmäl
2019-01-18 16:26 #4 av: tlover

15% och jag fostrades i en väldigt kristen familj

Vad vill du läsa om nästa månad? Rösta!

Anmäl
2019-01-18 19:42 #5 av: Huygens

man kan bli mörkrädd för mindre

Anmäl
2019-01-18 21:29 #6 av: Tant Grön

Fick bara 22%. Tur man är svensk och redan bor här. Förskräckt

Anmäl
2019-01-18 22:12 #7 av: Loris M

#6 Jag fick bara 16%. SkrattarFörskräckt

Sajtvärd för Förskolan, Lika villkor och Bokcirkel

Medarbetare: Multikulturellt 

Anmäl
2019-01-19 17:57 #8 av: wildfire

#0 Det har skrivits en del om det här och protester låter inte vänta på sig och även kyrkan reagerar så vi får se vilken väg det här tar, även migrationsverket försvarar sig.

#1 Tänkte samma tanke och kanske kan det vara en form av test för att se vilka som är radikaliserade och vilka inte. Det är ren spekulation från min sida men det var den tanken som for igenom mig.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.