Annons:
Etiketterinvandringspolitikflyktingpolitik
Läst 1075 ggr
Loris M
1/18/19, 11:44 AM

Hur kristen är du?

Ett test med frågor som Migrationsverket använder för att fastställa om asylsökande verkligen är kristna eller inte. Inga lätta frågor som fått mycket kritik och är orimligt svåra. 

Klarar du testet?

https://www.arjagkristen.nu/?ref=91c066a3-5bf9-4956-97b4-6116b414fd91

Annons:
Honestyisdead
1/18/19, 11:49 AM
#1

Varför frågar dom asylsökande det? Dom släpper ju in islamister.

Annette
1/18/19, 12:18 PM
#2

Jösses, jag är anställd i svenska kyrkan och jag kunde inte mycket ☺️

Gronstedt
1/18/19, 12:48 PM
#3

#1: Förmodligen för att personen uppgivit att hen riskerar förföljelse i sitt hemland för sin kristna tro.

Men jag måste säga att jag inte hade fått många poäng på det där. Inte för att är bekännande kristen, men ändå hyfsat allmänbildad på det bibliska. 

För övrigt, vad har frågor om hur man förhåller sig till kvinnofientligheten i bibeln med ens eventuella kristendom att göra? Det är inte ens allmänt erkänt att där finns kvinnofientlighet, varken inom eller utom kristenhetens led. Med sådana frågor har Migrationsverket lämnas husförhörsfrågorna och givit sig över i politisk-filosofiska marker.

tlover
1/18/19, 4:26 PM
#4

15% och jag fostrades i en väldigt kristen familj

l'm back

Huygens
1/18/19, 7:42 PM
#5

man kan bli mörkrädd för mindre

Tant Grön
1/18/19, 9:29 PM
#6

Fick bara 22%. Tur man är svensk och redan bor här. 😮

Annons:
Loris M
1/18/19, 10:12 PM
#7

#6 Jag fick bara 16%. 😃😮

wildfire
1/19/19, 5:57 PM
#8

#0 Det har skrivits en del om det här och protester låter inte vänta på sig och även kyrkan reagerar så vi får se vilken väg det här tar, även migrationsverket försvarar sig.

#1 Tänkte samma tanke och kanske kan det vara en form av test för att se vilka som är radikaliserade och vilka inte. Det är ren spekulation från min sida men det var den tanken som for igenom mig.

Sarafiaklara
1/29/19, 9:13 AM
#9

Kanske en poäng att påpeka att kristna asylsökande inte gör det här testet, utan att testet är en sammanställning av frågor som ställts under olika utredningssamtal. Vissa frågor blir mer logiska om en person sagt att de är utbildad till präst (vissa frågor, inte alla). Sedan håller jag med om att vissa av frågorna var riktigt svåra. Här är iaf en länk till Migrationsverkets kommentar: https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Pressrum/Nyhetsarkiv/Nyhetsarkiv-2019/2019-01-18-Migrationsverket-gor-inga-tester-i-konvertitarenden.html

Upp till toppen
Annons: