Annons:
Etikettot
Läst 1160 ggr
Loris M
2/3/19, 9:36 PM

Troll- och hatinlägg på mina sajter

Hej alla medlemmar! 🌺

Några av er har kanske sett att en del sajtvärdar och medlemmar från andra sajter har trollat ordentligt under dagen och gårdagen och efter att jag stängde en tråd för kommentering har deras hat och trollande totalt eskalerat. En Sajtvärd startade en hatkampanj mot mig och många hakade på. De skev att jag var vidrig, borde avsäga mig värdskapet, är dum i huvudet, feg m.m. Jag har även fått PM med liknande innehåll. En person skapade tre olika konton och återkom hit för att skriva elakheter. Sedan kopierade hen inlägget som den nämnda sajtvärden skrivit och publicerade på alla mina sajter. Ett inlägg där sajtvärden kallar mig för diverse saker. 

Det hela handlar om att jag skrev så här i den här tråden i inlägg 127:

"Att ni sitter här och säger att det är okej att flera starka män brukar våld mot en kvinna (gravid eller inte) för att hon inte visar upp biljett…. 

Det är ni som är problemet. Det är ni som gör att våld mot kvinnor normaliserar och det är ni som är svaret på varför män misshandlar kvinnor.

Edit. Och med "Ni" menar  jag alla här inne och alla där ute i sociala medier som normaliserar och viftar bort att en gravid kvinna blivit brutalt behandlad av flera starka män. Det är inte okej."

Läs gärna tråden för att förstå sammanhanget. De tycker att det är fruktansvärt skrivet och jag tänker att det inte behövs speciellt hög intelligensnivå för att förstå att jag pratar om strukturer, om normaliseringen av våldet mot kvinnor vilket de indirekt bidrar till när de tycker att kvinnan i frågan fick vad hon förtjänade. Om våldet viftas bort och blir socialt accepterat då blir det lättare för de män som är våldsbenägna att fortsätta misshandla och komma undan. Därför skrev jag att även de bär skulden. 

De som sajtvärdar om några borde förstå att det är ingen rättighet att skriva precis vad som helst på andras sajter. Sajtvärd bestämmer regler och en del gillar dem andra inte. Om inte så får man söka sig vidare. Svårare än så borde det inte vara. Jag har alltid varit tydlig med att jag aldrig kommer tolerera hat, homofobi, främlingsfientlighet, kvinnohat.. på mina sajter. Om någon uttrycker sådana åsikter tar jag bort det helt enkelt. Det står även i sajtens Skrivregler. Jag tar inte diskussion med hatare inte för att jag är feg utan för att trollen  inte ska matas och för att det oftast är lönlöst. Därför kommer jag inte att bemöta deras hatinlägg. De får skriva hur många trådar de vill jag tänker inte gå in i diskussionen och försvara mig. Jag ska inte behöva göra det. Men däremot om de fortsätter trolla och om de driver den här hatkampanjen ännu längre kommer jag att ta kontakt med Ifokus-ledningen. 

Jag vill uppmana er att inte gå i fällan och försöka resonera med dem i de inlägg som är riktade mot mig. Som sagt, det är inte lönt. Vi kan istället fokusera på att sprida ljus och sprida positiva inlägg och jag är tacksam om ni hjälper mig med det. Jag kommer att låsa den här tråden eftersom jag inte vill att de uppfattar det här som en invit att fortsätta tjafsa och fortsätta skriva hatinlägg.. 

Tack för att ni finns och tack för att ni väljer att vara medlemmar här! 🌺

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: