Annons:
Etikettervårdomsorg
Läst 940 ggr
Ford -57
2/17/19, 7:47 PM

Förskingringskassan

En tanke som har dykt upp, Man undrar hur många liv FK eg. har på sitt samvete.

Annons:
Ghosthunter
2/17/19, 8:05 PM
#1

Precis och man kan även kalla dom för förnedringskassan. Dom tycks ha den yttersta makten att bestämma över folks hälsa. Trots bevis med läkares journaler, så gäller det inte☹

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Pyttelite
2/17/19, 8:10 PM
#2

… eller sjukkassan för man blir inte friskare efter att man pratat med dom!


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Ghosthunter
2/17/19, 8:15 PM
#3

Hmm…sjukkassan? Är inte det samma som förnedringskassan?🤔

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Pyttelite
2/17/19, 8:21 PM
#4

#3 Jo, samma skrot och korn - ingen bra försäkring i alla fall!


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Ford -57
2/17/19, 9:17 PM
#5

Näe fy F-n, hur kan deras s.k "förtroendeläkare" som aldrig träffar den d gäller skicka ut totalt utslitna människor , både psykiskt å kroppsligt. Är d månne för att man får bonus för varje förpassad sjukling, d e skandal utan dess like.

Ghosthunter
2/17/19, 9:25 PM
#6

Ja, det är för jävligt och samtidigt finns det fullt friska människor som kan stanna hemma. Det är skillnad på folk och folk😫

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
Maria
2/18/19, 7:25 AM
#7

Personligen har jag bara bra erfarenheter från FK förutom att jag fick nej på sista ansökan men det var ändå med en rimlig dialog och förklaring.

Jag var med i en studie angående upplevelsen av FK, där vi var en grupp som skulle delge våra erfarenheter och det var ledsamt att höra vissas berättelser.

Min fundering var om diagnos kan spela någon roll? Har man mer "luddiga" symtom som smärta, trötthet, nedstämdhet osv så är det kanske svårare. En diagnos som fibromyalgi t.ex som inte i så många år ännu har räknats som en sjukdom, vilket det ju är. Kan gamla tankar hänga kvar tro?

Jag har aldrig blivit ifrågasatt men det är kanske lättare med en solklar diagnos som "elakartad hjärntumör".

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Pyttelite
2/18/19, 7:37 AM
#8

Fint att det finns goda och bra exempel också. Min sjukdom var mycket konkret och inte diffus. Min arbetsterapeut som var van att hjälpa till när försäkringskassan sviker berättade hårresande historier och fall hon varit med om. Att bli illa behandlad när man är som mest sårbar ger ingen snabb läkning. Reglerna om sjukskrivning och hur man fördelar procenten är också mycket stelbenta så får du en paragrafryttare till handläggare kan det gå riktigt snett.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Upp till toppen
Annons: