Annons:
Etiketterrasismfrämlingsfientlighet
Läst 1360 ggr
Loris M
2019-03-15 09:05

Terroristatacker på Nya Zeeland, många döda

"Under fredagen attackerades två moskéer i Christchurch i Nya Zeeland.

Premiärminister Jacinda Ardern säger att 40 personer har dödats och ett 20-tal är allvarligt skadade. Hon säger att detta är en av de mörkaste dagarna i Nya Zeelands historia.

– Det är nu uppenbart att detta bara kan beskrivas som en terroristattack. Av vad vi nu vet verkar det ha varit välplanerat, säger Jacinda Ardern. /…/

En av attentatsmännen uppges vara en man som på Twitter och Facebook kallat sig Brenton Tarrant, en 28-årig australier. I sociala medier livesände mannen i en 17 minuter lång video hur han lyssnar på musik och förbereder attacken i sin bil innan han går in i en av moskéerna och skjuter mot alla människor, vuxna och barn, han ser. /…/

I manifestet hyllar mannen bland annat den norske massmördaren Anders Bering Breivik, som dödade 77 personer på Utöya och i Oslo 2011, samt Anton Lundin Pettersson, som högg ihjäl tre personer på Kronans skola i Trollhättan 2015."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WLQ39g/28-arig-terrorist-skrev-manifest-om-drottninggatan

Annons:
Magi-cat
2019-03-15 09:07
#1

😮😢

Det finns inte ord. 😢


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[GIKmio]
2019-03-15 09:26
#2

Det verkar som detta aldrig tar slut. New York, London, Madrid, Paris, Oslo, Stockholm. Det finns fler..Christchurch låter inte som någon storstadsmetropol som dom som nämnts.. Man är inte säker någonstans snart från terror..

Lussan20
2019-03-15 10:19
#3

Lilla fina Ebba skulle aldrig velat att oskyldiga dog ! Varför inte kämpa mot IS där de är? Oskyldiga ska inte behöva betala priset. Det är bara hemskt! Mvh/WL🌺

Huygens
2019-03-24 12:51
#4

Lever vi i en 1984-värld?

1984

Steg för steg.

Mediamörkläggning, 1.5 miljoner videoklipp som diskuterade moskeskjutningarna, raderades av Facebook, varav 80 % av videodiskussionen raderades av AI när ordet Christchurch och shooting fångades upp, före publikation. Före att någon sett innehållet. Dvs ingen tilläts se andra människors videoresonemang om händelsen i Christchurch. Naziststil censur. Är det inte vår egen rätt att avgöra vad vi ska tro på och själva se vilka bevis som läggs fram? Har vi inte rätt att själva avgöra den saken? Censuren på nätet av diskussionen kring händelsen i Christchurch är av den typ en totalitär stat upprättar.

Samtidigt är syftet med den traditionella massmediala framställningen av moskeskjutningarna i Christchurch att förhindra allmänheten ställa kritiska frågor.

Förhindra att allmänheten ifrågasätter händelsen. Det är målet.

Att stoppa självständigt tänkande och att stoppa frågor. När ingen längre ifrågasätter myndigheternas officiella fasadhistorier, har makthavarna vunnit.

Vad är det för fråga som du inte alls ser i traditionell media?

Är gärningspersonen ett MKULTRA-programmerat offer (wiki)? Dom centrala delarna av MKULTRA fick så hög säkerhetsklassning år 1962 att dom aldrig kommer offentliggöras. Året därpå mördades president Kennedy.

Står den påstådda moskeskytten Brenton Tarrant under MKULTRA kontroll?

Initialt rapporterades minst 4 skyttar vid två olika moskeer. Flera skyttar. Fyra personer greps och viss media rapporterade att det t o m var fem personer som greps i relation till skjutningarna i Christchurch.

Här, en nyazeeländare som nämner dom 4 skyttarna. (YT/Jasmine, 2019-03-15, 4 min)

Även New Zeeland Herald rapporterade flera gunmen. (länk)

Sedan…

Några timmar senare var historien ändrad. Nu handlade det bara om en enda skytt. Mönstret upprepar sej.

Och varför fick vi inte se den misstänkte skyttens ansikte i rättssalen, när bild på hans ansikte publicerats i alla världens tidningar?

Pyttelite
2019-03-24 21:13
#5

Så du menar att när pressen i Sverige inte visar ansikte på icke dömda personer så är det ett tecken på att Sverige är en totalitär stat?

Vad vet du om Nya Zeeland egentligen?


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Huygens
2019-03-27 23:38
#6

Terrordrill?

Hur var det med förekomsten av en terrordrill/-övning vid tidpunkten för moskeskjutningen i Christchurch? Ägnade sej polisen i Christchurch åt terrorträning den aktuella dagen?

Vi vet från andra falskflaggor att militär och polis ägnat sej åt terrorövningar mot exakt samma typ av angripare och mot samma scenario, samtidigt som det faktiska terrorangreppet pågått. Vi har 911, Utøya/Oslo, Charlie Hebdo, Estonia (NATO-övning), Londonbombningarna 7/7 osv, där polisen samma dag, vid samma tidpunkt utfört samma typ av terrorövning, samtidigt som det riktiga terrordådet utspelat sej.

Parallella identiska scenarion.

Utförde polisen i Christchurch en terrorträning 2019-03-15, samma dag som den verkliga moskeskjutningen utfördes?

Ja.

Polisen i Christchurch utförde en terrorövning mot en terrorist (eller flera) som genomförde en masskjutning vid exakt samma tidpunkt som den riktiga terroristen genomförde moskeskjutning och dödade 50 personer.

Det är t o m så att polisen i Christchurch stolt berättar att anledningen till att polisen så snabbt kunde anlända på plats, var just för att dom samtidigt tränade på exakt samma scenario mot en terrorist som genomförde en masskjutning. Därför hade polisen all terrorutrustning klar att användas direkt och kunde senare smidigt genomföra det slutliga gripandet. NewsHub samt New Zeeland Herald, 2019-03-19

Uppgifterna varierar och tidsfördröjningen blir hela tiden kortare och kortare i mediarapporterna. Först säger polisen att angriparen kunde gripas "snabbt", efter 36 minuter från den första skjutningen. New Zeeland Herald, 2019-03-16

Sedan kortas tiden ner till 26 minuter. New Zeeland Herald, 2019-03-19

Och därefter ännu kortare. Nu uppges det att polisen lyckades gripa terroristen efter bara 21 minuter. NewsHub, 2019-03-20

Varför anger media kortare och kortare tid och till när anlände polisen vid al Noor, den första mosken?

Till en början anges att polisen var på plats "några minuter" efter att skjutningen slutade. I den sista uppgiften anges att polisen anlände 5 minuter och 39 sekunder efter skjutningen startade. Terroristen lämnade al Noor körande i bil, 5 minuter och 50 sekunder efter skjutningen startade. Därefter skjuter terroristen lite längs gatan i ca 1 minut, bl a skjuter terroristen sönder två av den egna bilens rutor. Inga polissirener hörs genom dom sönderskjutna bilfönstren, utom lite på slutet. (Syns på terroristens video som laddades upp till Facebook.)

Al Noor omges i Christchurch av 6 polisstationer som ligger på ett avstånd av 3-4 minuters resa med utryckningsfordon. Dessutom har Christchurch ett antal patrullbilar som cirkulerar genom staden. Hur kunde terroristen omärkligt undkomma och ta sej till nästa moske 6 km bort, där den andra masskjutningen sägs ha genomförts?

Borde en bil med sönderskjutna fönster väcka uppmärksamhet?

Youtube, Facebook och Twitter raderar i rasande fart all info som ifrågasätter myndigheternas officiella scenario av moskeskjutningarna i Christchurch.

Vad var det för "slump" som åter gjorde att en exakt likadan terrordrill med samma scenario utfördes, samtidigt med det verkliga terrordådet? Samma stad, samma dag, samma tidpunkt, samma typ av terror.

Annons:
Pyttelite
2019-03-28 02:03
#7

Lägg av nu, den hemska terrorhandlingen som skedde i Nya Zeeland arrangerades inte av den Nya Zeelänska staten, Det är naturligt att det kommer motstridiga uppgifter när det sker en sådan händelse. Att man vill sovra på social medier är dels för att saker som står där är inte samt och man vill heller inte skapa motaktioner som föder mer våld.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Magi-cat
2019-03-28 07:35
#8

"Det kunde ha varit mina röda skor"

"Samma morgon som jag gick på bussen från Krakow till Auschwitz basunerade nyheterna ut att en man tagit sig in i en moské i Christchurch på Nya Zealand och avrättat människor mitt under fredagsbönen. En helt annan tid, plats och religion – men precis samma sorts ondska."

https://www.magasinetparagraf.se/nyheter/kronikor/54463-det-kunde-ha-varit-mina-roda-skor/?fbclid=IwAR1dvWAUt7K063t33IqnJJ9XbQVYoEvuINGE9kfUDM0imsYZvtwuqUvSYxQ


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Lussan20
2019-03-28 07:49
#9

Ja det kunde varit våra skor, vårt hår, våra liv som skövlades på hatets våg av de som ser sig som för mer än en människa.

Mer än tiggaren som kämpar för en slant hem till de sina som svälter pga att Romer inte får några jobb, de som inte tror som vi, oavsett religion eller utan tro.

De som politiskt inte tror att alla människor har samma värde, lika rätt att leva. Värdet på de som svälter och flyr över stormigt hav, för de tycker att hoppet att komma över havet är större än att stanna kvar. Att de kan drunkna för de tar bara resurser säger vissa?

Det kunde varit vi i de rangliga båtarna med ett litet barn vid vårt bröst.

Hatet är vår fiende och barmhärtighet vår broder! Mvh/WL🌺

Magi-cat
2019-03-28 07:57
#10

❤️


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

DesK
2019-03-28 08:02
#11

Ja, det kunde ha varit vi! #9 Wonnalesan, du beskriver det så bra. Hatet är vår fiende och barmhärtighet vår broder ❤️

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Huygens
2019-03-28 12:36
#12

Det finns flera dokumentärer som gjorts om sambandet mellan dessa sk terrodrills, terrorövningar vid samma tidpunkt, samma stad och med samma scenario, samtidigt som det riktiga terrordådet utförts. Tyvärr har youtube raderat en del av dom bättre dokumentärerna, men den intresserade kan fortfarande hitta vissa.

Rörande Christchurch och terrordrillen: (YT/Last American Vagabond, 2019-03-20, 10 min)

Längre generell dokumentär War Games, om terrorövningar identiska med samma pågående terrordåd, vid samma tidpunkt. (YT/corbettreport, 2018-09-11, 57 min)

Enligt polisens officiella påstående var poliser i Christchurch på plats vid mosken al Noor, 5 min och 39 sekunder efter skjutningen startade, vilket är fantastiskt då terroristen först lämnade platsen 5 min och 50 sekunder efter skjutningen startade, se länk i #6.

Men vad säger dom överlevande vittnena vid al Noor? Var polis på plats inom 6 minuter från skjutningens start?

Inte alls.

"Khaled Al-Nobani described the chaotic bloody scenes inside the Al Noor Mosque…  Al-Nobani was also very unhappy about the response time of police.

"The police also took 20 minutes to come. We are in the middle of the city," he said angrily. "The middle of Christchurch - 20 minutes the police took to come. There was no traffic about. You need two minute [maximum] response.""

New Zeeland Herald (länk), 2015-03-15.

En av dom 6 polisstationerna i närheten av al Noor, befann sej alltså bara två minuter bort med bilfärd. Ändå tog det polisen 20 minuter att dyka upp. Totalt motsatt tidsförlopp av polisens påstående om ett "snabbt" ingripande vid al Noor.

Och varför terrordrills samtidigt med det riktiga terrordådet?

Självklart.

Ifall lokalpolisen lyckas gripa några av dom riktiga terroristerna från säkerhetstjänsten, som ej är avsedda att gripas, kan polischeferna alltid släppa dom gripna med påståendet att dom "ingick" i terrordrillen och bara "spelade" rollerna av terrorister.

Huygens
2019-03-30 12:26
#13

MKULTRA-bilen.

Vid sidan av ingången till mosken al Noor stod en vit personbil (en halv-combi), som kör sin väg under skjutningen medan terroristen befinner sej i närheten av bilen. Då bilen som kör sin väg kan vara körd av en MKULTRA-handläggare som kontrollerade Brenton Tarrants handling, kallar jag bilen; MKULTRA-bilen.

Vi hade en liknande situation på Utøya när Anders Behring Breivik sköt ihjäl ungdomarna på ön. Den MKULTRA-kontrollerade terroristen Breivik ringde den norska larmcentralen 4 gånger och bad att få sluta med dödandet och bad att bli omhändertagen av norsk polis.

Larmcentralen vägrade varje gång och gav Breivik ett MKULTRA-kommando som fick Breivik att fortsätta skjutandet och dödandet på Utøya.

Norsk polis vägrar idag lämna ut inspelningen av larmsamtalen med Breivik från Utøya. Av säkerhetskäl, av hot mot Norges säkerhet pga nationella säkerhetsskäl har norsk polis därför bara lämnat en utskrift av larmcentralens samtal med Breivik, där Breivik vill bli omhändertagen av polis. Vi kan inte veta vilka MKULTRA-kommandon som triggade igång Breviks fortsatta dödande på Utøya, men han uppgav i larmsamtalen att han ville sluta skjutandet och ville gripas av polisen.

Den påstådda terroristen Brenton Tarrant i Christchurch, lämnar vid ett tillfälle mosken al Noor. Terroristen får då syn på MKULTRA-bilen som står 2 m från moskens ingång. Terroristen riktar sitt gevär mot föraren av MKULTRA-bilen, men till skillnad mot alla andra som fått terroristens geväret riktat mot sej, skjuter terroristen inte föraren av MKULTRA-bilen.

Troligen ger föraren av MKULTRA-bilen någon form av MKULTRA-handsignal till terroristen för att förmå terroristen fortsätta dödandet inne i mosken.

Vi ser därefter terroristen lämna parkeringen via den första utfarten, gå ut på trottaren och skjuta längs gatan i båda riktningarna. Terroristen går sedan till sin egen bil, som är parkerad i en gränd. Terroristen hämtar ett nytt gevär med ny ammunition från sin bil (som också är en vit halv-combi).

Sedan går terroristen förbi första infarten till mosken al Noor och vi kan då se att MKULTRA-bilen har börjat köra och förflyttat sej två meter. Terroristen går 20 m bortanför första infarten, till parkeringens andra infart och skjuter in mot parkeringen södra (?) sida. Därefter går terroristen till platsen där MKULTRA-bilen sist syntes.

MKULTRA-bilen är nu borta, har kört sin väg och vi kan senare se att vägkonen, som blockerat första utfarten, har välts.

Terroristen går tillbaka in i mosken och fortsätter dödandet, på samma sätt som Brevik gjorde på Utøya efter att vid upprepade tillfällen getts MKULTRA-kommandon från den norska larmcentralen.

Flera personer har frågat Nya Zeelands bilregister vem som äger MKULTRA-bilen med registreringsnummer FQH875, men har då fått svaret att ingen sådan bil existerar i Nya Zeeland. (alt FOH875, FDH875)

Terroristen Brenton Tarrants bil har registreringsnummer KSH90.

Annons:
Magi-cat
2019-03-30 12:29
#14

#13 Vilka otäcka spekulationer!

" terroristen Breivik ringde den norska larmcentralen 4 gånger och bad att få sluta med dödandet och bad att bli omhändertagen av norsk polis."

Var i hela friden får du allt ifrån??


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Loris M
2019-03-30 12:36
#15

#13 Nu räcker det!! 

Att försöka få det att låta som att en kallblodig, rasist och terrorist som Breivik, var styrd av ödlor från yttre rymden och fick sina kommandon därifrån när han kallblodigt avrättade så många oskyldiga ungdomar, får mig att tappa hakan men även tålamodet. Jag kommer att ta bort alla liknande inlägg fr.o.m. nu så lägg inte ner tid på att skriva meterlånga inlägg här inne.

Jag vill även påminna dig om PM:et jag skickat till dig för ett tag sedan där jag bad dig att sluta spamma den här sajten med spekulationer då medlemmar klagat.

Huygens
2019-03-30 12:36
#16

#14 Från norska polisen.

Sök själv, t ex Verdens Gang, 2011-09-27. Breivik ringde mer än 10 gånger för att överge sej till polisen. Och, nej, jag tror inte på den officiella historien. Det är så mycket lögn.

Pyttelite
2019-03-30 12:37
#17

Så du menar att obskyra icke tillförlitliga eller obefintliga dokument säger att dådet är en statlig komplott. 

Att Youtube-inslag både existerande och borttagna ger den absoluta sanning om händelsen. 

Att "märklig" bilar, konspiratoriska registreringsnummer är bevis nog för att dådet är en komplott.

Det är oseriöst att spekulera över ett terrordåd där 50 människor dött och andra skadats för livet. Mängder av familjer har blivit traumatiserade för all framtid.

Det är oseriöst att tjäna pengar på andras olycka - vilket de här konspiratoriska länkarna gör.

Att göra en konspiratorisk lek av en förfärlig händelse är både oetiskt och ointressant, så låt bli.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Loris M
2019-03-30 12:44
#18

#16 Vi skrev samtidigt så du har kanske missat mitt inlägg. #15. Läs och sluta är du snäll!

#17 Håller absolut med! Huygens får en varning nu.

Upp till toppen
Annons: