Annons:
Etikettövrigt
Läst 919 ggr
Tant Grön
2019-04-04 12:26

Talat du sveriedemokratiska?

"SD basunerar ut: ”I vårt Sverige är inte IS-terrorister välkomna”.  Det betyder på svenska:

Vi vet – men låtsas inte om – att samtliga partier tycker att IS har begått och begår bestialiska, systematiska och omfattande övergrepp och ska straffas.

SD-riksdagsmannen Markus Wiechel skriver om politiska motståndare att han ”äcklas av lögnerna & historielösheten.

Äcklas av lögnerna & historielösheten. Inlägg som detta är ett hån mot såväl de som utsatts för riktig rasism som mot oss som kämpar för ett humant samhälle där kärnområden inom politiken prioriteras. Lägg ned twitter, Strandhäll

_En översättning till svenska lyder: _Jag älskar historia, men dra inte upp 1988 när SD bildades av veteraner inom militant rasism, nazism och fascism. Dra inte upp valet 2018 när SD ställde upp med 14 politiker som varit med i nazistiska organisationer eller aktivt spridit nazistisk eller grovt antisemitisk propaganda. Vi älskar fornnordisk historia, inte nutidshistoria!__"

https://www.expressen.se/kronikorer/lars-lindstrom/sprakkurs-for-dig-som-inte-talar-sverigedemokratiska/

Annons:
Sarafiaklara
2019-04-04 12:53
#1

😂 Välskriven, humoristisk men också beklämmande krönika.

Magi-cat
2019-04-04 12:54
#2

👍


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Loris M
2019-04-05 10:46
#3

Det är bar att kunna behärska deras språk. 😃👍

(#0 Tog mig friheten att lägga in lite text i TS. )

Tant Grön
2019-04-05 10:52
#4

#3 Jättebra. 👍

Upp till toppen
Annons: