Annons:
Etikettergenusfeminismjämställdhet
Läst 569 ggr
Lussan20
2019-04-14 07:46

Om KD och hat!

Läste  i AB idag om Lars Adaktusson som varit i Colombia på hatmöte?

Han var huvudtalare på ett hatmöte för bla abortmotståndare och homofober. Om Kd haft nolltolerans för samröre  extremister som SD så borde krismöte tagits i KD. Allt enligt AB.

För mig är Kristendom oförenligt med hat och jag ser med fasa hur KD svänger höger ut och blir mer och mer skenkristna. -de ger ett sken av att vara Kristna, men är bara ett falskt ljus av medmänsklighet och alla människors lika värde som Bibeln nämner-Då ska ej vara skillnad på man , kvinna skylt eller fri- Jesus egna ord. Mig lurar de inte….MvhWL🌺

Annons:
Loris M
2019-04-14 07:58
#1

Tyvärr är det som du skriver, KD svänger allt mer och i namn av kristendomen lägger fram diverse förslag men hat och tro är inte förenliga.

Här står det om mötet:

"En illuster samling högermän som – tillsammans med representanter för USA:s religiösa höger – samlats för att utbyta strategier och idéer för hur man bäst slår tillbaka hoten mot familjen och äktenskapet och hur man bäst bekämpar liberal abortlagstiftning. Detta ska – enligt mötesinbjudan – vara särskilt viktigt i denna tid när konflikten mellan Den nya världsordningen och populismen skärps."

https://www.aftonbladet.se/ledare/a/BRx80Q/adaktussons-hatmote-avslojar-kd

Lussan20
2019-04-14 08:11
#2

Det är så motbjudande och sorgligt! Man blir ledsen och arg på samma gång! Förljuget på så många sätt. Miljoner barn svälter ihjäl just nu varför åker inte alla dessa män och gör nytta där? Om de nu bryr sig så mycket om barn och familjen. Nej det är som allt annat…makt, makt det handlar om, inte kärlek. ..Mvh/WL🌺

kamera0710
2019-04-17 05:38
#3

"Man glömmer lätt att Kristen demokratisk samling en gång bildades för att bekämpa medborgerliga friheter, som för de flesta i dag är självklarheter, inte minst att sexualiteten är en privatsak."

PC Jersild

Lussan20
2019-04-17 08:57
#4

Varför granskas inte KD som alla våra andra partier? Det är så märkligt!

Som AB skrev idag-detta underlivsparti- som ska in i det privata och lägga sig i.

Jag är för livet, men också för människans rätt att bestämma över det liv hen fått.  Så länge man inte kunnat bevisa tex att man inte föds som homosexuell, eller att inte svälten bland barn i världen är utplånad, så kan man inte ge sig på andras underliv.

Det finns inget som hindrar alla dessa män att bygga barnhem, driva dom och hjälpa fattiga barn. De ligger framför våra näthinnor varje dag! Mvh/WL🌺

kamera0710
2019-04-17 11:51
#5

_"Vi kan intesmita undan vårt ansvar utan måste ge människor den teologiska vägledning som är en konsekvens av vad Bibeln faktiskt säger."
_

"Vi menar att praktiserande homosexualitet, utifrån vad Bibeln säger, är synd. Det har funnits en samstämmighet om detta genom hela den protestantiska reformationen, och även dessförinnan fanns det en klar teologisk övertygelse i frågan."

Debattinlägg undertecknat av bland annat KD:s Tommy Dahlman.Kräks

http://www.dagen.se/debatt/22-pingstpastorer-bibeln-ar-tydlig-om-homosexualitet-1.349464

kamera0710
2019-04-17 11:53
#6

"KDS tredje ansikte är partiets mörka baksida, den kristna fundamentalismen. Den syns inte alltid men sticker fram då och då. Här finns det rabiata abortmotståndet och försöken att sabotera många av medicinens nyare landvinningar, som genteknik, fosterdiagnostik och transplantationer."

"När KDS inhöstar beröm för att man skött sig i regeringen och lagt fram en ambitiös sparplan glöms partiets violetta baksida bort. Den frånsida som är lika litet demokratisk som stalinismen en gång, men som borgerliga opinionsbildare inte anser sig behöva ifrågasätta, i varje fall inte i valtider."

PC Jersild om KD:s regeringsmedverkan på 90-talet, men jag kan inte se annat än att dessa ord står sig lika bra i dag.

Kan läsas i hans bok Hundra kolumner, den kan varmt rekommenderas.

Annons:
Lussan20
2019-04-17 11:57
#7

Man kan inte döma människor för något som kanske är genetiskt, alla har rätt att älska och finna en käraste. Homofobin bland Kristna är stor.

Jag bekänner mig själv Kristen, men bär inget hat. Det går. För domen är Herrens och det står tydligt i Bibeln-hämnas inte mina kära!-

Det står att horkarlar inte kan ärva Guds rike tex, men en mening om att en man inte ska ligga hos en man som hos en kvinna. Det finns många uttydningar på det. Kanske var det pedofili som menades?

Vad vet vi, därför bäst att överlåta domen där den hör hemma! Mvh/WL🌺

kamera0710
2019-04-17 12:00
#8

Själv är jag ateist, blir bara stärkt i den hållningen när jag hör KD:s företrädare.

Lussan20
2019-04-17 12:16
#9

Det kan jag förstå också! Men man kan vara Kristen och inte säga Amen till allt galet från höger Kristna också! Tror Gud är kärleken!

Jag var agnostiker förr, men värderat om mitt innersta och det fanns plats för Kristi kärlek! Mvh/WL🌺

Upp till toppen
Annons: